Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

De heren op de 140 doen flink aan gas geben! :o

In Minden nog +35, en in Deventer kwamen we op GE voor de rooie vanwege -5 *O*
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Moet je er wel bij zeggen dat die trein gepland 40 minuten eerder uit Hannover zou vertrekken en de tijden vanaf Bad Bentheim gelijk zijn gebleven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Daarvan was ik niet op de hoogte, dus dat kan ik dan ook niet vermelden *O*

Ik vermeld alleen wat ik als dummer Fahrgast in de Apps en op de perron zie :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

NS en ProRail passen zich ook aan de situatie aan tot en met 31 maart. Zoals eerder gesteld rijden er minder spitstreinen, enerzijds vanwege het personeelstekort dat is ontstaan door o.a. het virus, anderzijds vanwege de teruglopende reizigersaantallen. Zeker nu de universiteiten en Hogescholen hun activiteiten opschorten zullen de reizigersaantallen teruglopen. Door de spitsritten te schrappen blijft er een beheersbaar treinennetwerk in de lucht dat de overgebleven reizigers kan verplaatsen. Er zal van dag tot dag gekeken worden naar de situatie en de gevolgen daarvan. Dat zou kunnen betekenen dat er meer treinen geschrapt gaan worden.

Op de stations blijven de fietsenstallingen geopend zoals normaal en is de insteek om in ieder geval één aanwezig loket geopend te houden. De Railcatering wordt in het geheel stopgezet. Acties als het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk worden opgeschort en ook reclameuitingen zullen voorlopig niet worden gedeeld.

Alles wordt van dag tot dag bekeken, er kunnen dus meer maatregelen getroffen worden of juist bijgesteld, afhankelijk van de situatie.
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Andere maatregel die ik vernomen heb is dat er geen railcatering meer meegaat in de treinen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door verfmeer »

Dat schrijft Mikos ook:
Mikos schreef: De Railcatering wordt in het geheel stopgezet.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Moeilijkheden op Hto: de machinist van de 6620 wist niet zeker of de 11 bakken FLIRT helemaal langs het perron stonden, dus moest er een HC naar de laatste deur kijken alvorens de deuren ontgrendeld werden. Daarna konden ze het team HCs het perron niet helemaal overzien, een druk heen en weer portoverkeer tussen HCs en MCN volgde. Een station later in Rs moest er ook even gekeken worden. Na vertrek in Rs is het team HCs preventief naar de achterste deur van de trein gegaan en riep de MCN dat het hierdoor iets langer kan duren voor de deuren open gaan. In Ravenstein paste het slechts met in ieder geval de achterste cabine buiten perron, dat is ook niet zo raar aangezien volgens de ProRail spreadsheet het perron slechts 212m is en onze complete trein 224,6m.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Elke reiziger had een privébak neem ik aan?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Zo erg was het nog net niet, maar meer dan 10 reizigers per bak waren het nog niet.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Dat het rustig zou zijn had ik wel verwacht, maar dat ik een van de vijf bakken van de 32239 bij vertrek uit Nijmegen voor mezelf zou hebben had ik niet verwacht. :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Terwijl dat toch precies is wat Tom024 hierboven voorspelde, o ongelovige.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Pas in Venlo kwamen er vier mensen bij. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt, zelfs in de rustige uren niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Loc 1616 van DB Cargo heeft een sticker “na 39 jaar is het voorbij” op de zijkant. Gaan de 1600’s uit dienst?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Ja, voor zover ik gelezen heb in april (Martijn van Vulpen). Ik geloof dat er nog drie rijvaardige locs zijn (bij DBC) die alle drie stickers krijgen/hebben, maar ik kon zo even niet terugvinden waar op Sion of Somda ik dat gelezen heb.

Edit: teksten zouden moeten komen op de 1611, 1615 en 1616 (Sion). 1604 wordt ook nog genoemd op de locomotieflijst van RolandRail (RolandRail Locomotieflijst DBC) maar de laatste spot die ik daarvan heb gezien is van 21 februari, richting werkplaats, blijkbaar staat de loc sinds half januari defect. De 1616 rijdt daarentegen sinds kort weer, vandaar dat er ook vermoed wordt dat ze langer door rijden (Vraag Sion).
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

1604 wordt niet meer gerepareerd. Deze heeft een tractiemotor afgestaan aan de 1616. Op 3 april is het gebeurd met de locomotieven. Tot die tijd kan je ze nog treffen tussen Beverwijk en Kijfhoek, Beverwijk en Sittard en tussen Kijfhoek en Sloe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dat geldt dan alleen voor de 1600's van DB Cargo, neem ik aan? Er rijden toch ook nog 1600's bij andere vervoerders?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik neem toch aan dat DB Cargo niet over het materieelbeleid van andere vervoerders gaat, al wist ik tot vandaag niet eens zeker dat DB nog 1600’s in actieve dienst had, je ziet ze al bijna nooit meer.

De Bentheimer Eisenbahn heeft in ieder geval één 1800, die reed een tijd terug altijd op donderdagochtend met een containertrein door Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

DB Cargo is overigens de enige vervoerder die nog werkelijk met 1600'en rijdt (ook zodanig genummerd), de andere vervoerders rijden allen met locs die al een 1800 geworden waren in de NS-tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Vandaag zijn de rollen tussen de NS en de DB omgedraaid; de - overigens post-apocalyptisch lege -142 rijdt helemaal pünktlich, maar er zijn uitgevallen treinen tussen Amf en Ut. Dus dat levert mij weer +30 naar Brabant op, inclusief gratis Hilversum.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

Daniel schreef:DB Cargo is overigens de enige vervoerder die nog werkelijk met 1600'en rijdt (ook zodanig genummerd), de andere vervoerders rijden allen met locs die al een 1800 geworden waren in de NS-tijd.
Je vergeet Captrain, die rijdt nog met de 1618 :wink:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Een 1800-loc is ook gewoon een 1600-loc. De vernummering was puur om de locs van NS Reizigers en destijds NS Cargo uit elkaar te houden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Nee, ze waren gelijk op het moment van de splitsing maar sindsdien zijn er voor de 1800en wel wijzigingen geweest die de 1600en niet gehad hebben. Dat is althans wat ik in andere discussies hierover gelezen heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: De Bentheimer Eisenbahn heeft in ieder geval één 1800, die reed een tijd terug altijd op donderdagochtend met een containertrein door Rotterdam Centraal.
Dat is de 1835, die een tijd lang op maandag- en donderdagochtend van de Kijfhoek richting Amsterdam reed. Ik kwam die wel eens drie keer op één reis tegen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

De beide RF 4400'en zijn ook voormalige 1600'en (1606 en 1609).
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

We zaten maar liefst met zijn drieën in het voorste treinstel van de 6676 tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Ik, een bedelaar en de conducteur.

Bedelaar kwam naar mij, ik ging naar de conducteur en de conducteur schopte de bedelaar eruit. Dat alles tussen twee stations in. _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten