Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

trolly schreef:
Suus schreef:Negendelig is blijkbaar ingekort t.o.v. zesdelig.
Verlengen is inkorten, alleen negatief.



Of zo :|
En negatief kannie hé?! Vertraging is dan ook geen vertraging maar 'vertrekt over x minuten'.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Het materieel voor de 2858 kwam vandaag vanaf het opstelterrein, in plaats vanuit Rotterdam. De trein wordt wel gewoon met 2x VIRM-IV gereden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Hainje schreef:En negatief kannie hé?!
Owja.


Sowwie :oops:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

M'n vader kreeg vandaag gratis vuurwerk in de trein: in de 7757 was tijdens het optrekken na Rotterdam Noord een knal te horen, gevolgd door vonken uit het plafond en rookontwikkeling achterin de trein. Met uitrollen wist de trein nog Rotterdam Alexander te bereiken.

Opmerkelijk genoeg had NS het daarna eerst over een verstoring tussen Rotterdam Alexander en Capelle Schollevaar wat later aangepast werd in een verstoring Utrecht - Gouda terwijl de defecte trein dus totaal ergens anders stond (ookal was Utrecht - Gouda eveneens getroffen, doordat de treinen naar Rotterdam al vanaf Utrecht werden opgeheven).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

NS heeft er sowieso een handje van om een storing Gouda - Rotterdam op het traject Utrecht - Gouda te projecteren, dat gold ook voor deze.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik zag rond het middaguur op Utrecht Overvecht een Buffel richting Amersfoort rijden. Weet iemand de reden?
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Overdracht van de 3426 aan het Spoorwegmuseum.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Volgens Rijdende Treinen rijdt de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht vanwege een seinstoring tussen Dordrecht en Breda. Kan iemand me dat uitleggen? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

jelmerrr schreef:Nou de eerste dag naar het hbo en we gaan meteen 4 minuten vertraging krijgen. Oja en mijn pinpas werd niet gepakt bij de automaat dus geen idee hoe ik vanmiddag thuis kom maar dat zijn problemen voor later.
Een herkenbaar probleem. Eerder had ik het al op Tilburg Reeshof maar nu lijken ze met bosjes uit te vallen. In Oss lukte het pas bij de derde automaat om in minder dan vier pogingen op te kunnen laden. Opvallend genoeg staat het werkende exemplaar binnen.

Gisteren had een trein in de 6600 in Den Bosch nog bijna tien minuten vertraging opgelopen doordat de conducteur in een andere vertraagde trein zat uit de richting Utrecht. Nu maar hopen dat er geen klagende politici in de trein zaten :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Tussen Delft Zuid en het begin van de viersporigheid (tussen Delft en Rijswijk) wordt momenteel in beide richtingen links gereden. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Door een seinstoring op de HSL tussen Breda en Rotterdam rijdt de serie [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] via Dordrecht en krijgt op het traject "na de HSL" +30. Het materieel voor trein 1122 vertrok met +6 uit Eindhoven, omdat de 1119 pas om 07:44 in Eindhoven aankwam. De vertraging is in Breda weggewerkt door de lange stop. De vorige keer reden we nog non-stop via Dordrecht naar Rotterdam en toen vertrok de 1100 met slechts +3 uit Rotterdam...

Een voordeel: Dordrecht heeft nu weer 2x per uur z'n IC-verbinding met Eindhoven en Den Haag Centraal :mrgreen:...
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Ik zat in de 5118. We stonden even stil voor Delft Zuid omdat de 5127 nog voorlangs moest. 'Mijn' trein bleef gewoon rechts rijden en kwam dus gewoon op spoor 1 binnen. Geen idee waarom een aantal treinen links moest rijden.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Trein 1145 staat op dit moment stil bij Breda Prinsenbeek, de vorige trein heeft op station Prinsenbeek een persoon aangereden. We wachten op de dingen die komen gaan (waarschijnlijk terug naar Dordrecht).

Aanvulling 13:45: we krijgen te horen dat we over 20 á 30 minuten de passagiers van de aanrijdingstrein gaan inladen. De trein waar ik inzit gaat daarna terug richting Dordrecht (men weet nog niet waar we gaan stoppen).

Rond 14:15 werden we naast de aanrijdingstrein gezet ivm evacuatie. Er werd eerst gezegd dat we door gingen rijden naar Breda. Helaas mocht dit niet op last van de politie en dus moesten we terug naar Dordrecht. Nu proberen om via Roosendaal en Tilburg in Eindhoven te komen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Muis veroorzaakt tweedaagse treinstoring tussen Breda en Rotterdam

https://nu.nl/binnenland/5439398/muis-v ... erdam.html

Nou Suus, kom er maar in *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Mag die muis vaker doen. Zeven minuten voor vertrek al een trein langs het perron zonder brallende Brabo’s met bagage. ;-)

Nouja, ik ben blij dat ik niet van het zuidelijke deel van de HSL afhankelijk ben want dat is dagelijks toch twee keer bal, meestal zo rond 8:30 is het raak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

De muis is niet meer.

Het Natuurhistorisch Museum te Rotjeknor staat te popelen om het diertje bij te zetten naast o.a. de Dominomus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De steekpartij vlak na het middaguur op Amsterdam Centraal heeft echt een klassiek geval van volstrekte spoorchaos opgeleverd op Amsterdam Centraal. De oproep het station te mijden zou ik opvolgen, het is er echt niet te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

En door die "eerdere verstoring" rijden er tot Sittard minder treinen ([serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] rijdt niet tussen Sittard en Hoorn). NS is lekker bezig.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Dus omdat er bij Amsterdam een storing is rijdt de 3900 serie ook niet tussen Utrecht en Sittard?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Beetje verwarrend... Als ik 's ochtends een klassewissel op m'n OVC zet en vervolgens vrijdagavond na 18.30 uur bij NS incheck dan gaat dat automatisch op de WeekendVrij 1e klasse. Doe ik dat echter bij Arriva zoals vandaag, dan reis ik weliswaar gratis maar blijft de klassewissel actief. Kennelijk zou ik die er dan fysiek bij een automaat af moeten halen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Toen ik zojuist op Amsterdam Centraal uit de intercity van Maastricht naar Enkhuizen stapte, bleek dat deze door eerdere verstoringen rond Amsterdam niet verder zou rijden dan Hoorn en dat er niet op Sloterdijk gestopt zou worden wat ik erg vreemd zou vinden. De schermen in de trein gaven echter aan "Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein." :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Ook in het oosten van het land (Deventer) waren de gevolgen van de gebeurtenis op Amsterdam Centraal merkbaar.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Fijn, ga je ook vertellen hoe die gevolgen merkbaar waren? En als je dan toch bezig bent heb je daar ook een bron van?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

jelmerrr schreef:Dus omdat er bij Amsterdam een storing is rijdt de 3900 serie ook niet tussen Utrecht en Sittard?
Keren in Utrecht is tegenwoordig erg lastig geworden voor intercity's uit Eindhoven en Arnhem... :N
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Dat keren is in Utrecht Centraal tegenwoordig een stuk moeilijker is het is omgebouwd tot een doorstroomstation.
Post schreef:Fijn, ga je ook vertellen hoe die gevolgen merkbaar waren? En als je dan toch bezig bent heb je daar ook een bron van?
Vertragingen ... en een lichte chaos. De bron ben ik zelf (wegens een bezoek aan Deventer).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten