Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Ja.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Was spoor 9 het lightrailzakspoor?
En voor de lightrail werd het gebruikt voor aankomst en vertrek voor de treinen die naar Alphen aan den Rijn reden.
Suus schreef:Ik kom regelmatig op station Gouda op spoor 3, 8 en 11. Maar op spoor 8 stap ik bijna altijd achteraan de trein in, omdat dit deel vaak rustiger is. Alleen had ik afgelopen zondag een sprinter, en dan stap ik graag een beetje voorin in, anders moet je op spoor 16 een pleurisend lopen. Dus toen zag ik het.
Oké ... helder :pos: :wink: . Zelf stap ik op spoor 8 meestal vooraan in. Dan kom ik op station Rotterdam Alexander weer goed uit voor de uitgang.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Voordat de lightrail ging rijden werd al flink wat jaren gebruik gemaakt van spoor 11 in Gouda. Dat is denk ik bijna gelijktijdig met de Lage Gouwebrug geopend, ik denk 1997 of 1998?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Volgens mij pas later. Spoor 9 is nog lang in gebruik geweest.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Voordat de lightrail ging rijden werd al flink wat jaren gebruik gemaakt van spoor 11 in Gouda. Dat is denk ik bijna gelijktijdig met de Lage Gouwebrug geopend, ik denk 1997 of 1998?
De Hoge Gouwebrug Is geopend in 1994. Van de Lage GouweBug zoals we deze nu kennen weet ik geen geen datum van verbouwing / opening.

Voordat de Lage Gouwebrug geopend werd zoals we hem nu kennen lag er een brug die uit drie sporen bestond. Als je vanuit station Gouda richting de brug keek werd het meest rechtse spoor gebruikt voor de treinen van en naar Alpen aan den Rijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Aangezien NS en Prorail sinds eind jaren '80 in hun bouwwerken een steen of inscriptie verwerken met het jaar van voltooing, is dit met Streetview vrij makkelijk te vinden: https://goo.gl/maps/sqCpqDyRyZJQYxEN7

Het staat mij bij dat ergens in 1997 of 1998 de treinen over deze brug gingen rijden, en gezien de inscriptie 1996 heeft mijn theorie ook nog enige onderbouwing :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Ik had ook wel op streetview gekeken, maar dan aan de verkeerde kant :oops: .

Maar ... op de Hoge Gouwebrug staat het jaar 1989. Dit is het jaar dat er begonnen is met de bouw van deze brug (ben zelfs bij de starthandeling hiervan geweest).

Dus is er in 1996 begonnen met de bouw van de Lage Gouwebrug.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 17 feb 2020, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ja en van de verkeerde kaaaaant zie je hele andere dingen natuurlijk :Y
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Visgraatmodel »

Gisteren heb ik de trein richting Dordrecht genomen die om 22:12 vanaf Schiphol vertrok, verder dan Den Haag Holland Spoor kwam ik niet door een aanrijding. Daarna omgeleid via Den Haag Centraal en Gouda om naar Rotterdam Centraal te gaan om door de zuil te horen te krijgen dat ik naar Rotterdam Blaak moet reizen om een taxi te kunnen krijgen naar Krimpen aan de Lek.
Vanaf Blaak voor een infozuil moeten wachten die mij 15 minuten lang in de wacht zette waarna ik bij een andere zuil wel meteen geholpen werd. Al met al heeft de scheurende RTC-taxi (70 op een 50-weg, 120 op een 80-weg) mij om 1:58 thuisgebracht.

Fin
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Ik zit nu in ICB 146 ri Amsterdam. In de tien minuten dat ik stond te wachten op het perron in Deventer is twee keer omgeroepen dat de trein niet zou stoppen op tussengelegen stations. Toen de trainmanager uitstapte heeft hij een aantal keer duidelijk geroepen dat de trein niet stopt op tussengelegen station. Verder was er ook een omroep in de trein toen de deuren nog open waren. Maar toch is het iemand gelukt om wel in te stappen terwijl hij naar Apeldoorn moest. Maar deze man krijgt een bijzonder stukje service, we zijn zojuist (15:52) gestopt te Olst om de man uit te laten stappen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Die lui van de Berliner zijn zo gek nog niet *O*
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Olst? Rijdt de Berlijntrein om vandaag?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Hij rijdt de hele week om vanwege werkzaamheden tussen Wp en Ndb.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Die (relatief nieuwe) bakborden van spoor 2 op station Nijmegen Heyendaal (richting Nm) zijn ook een uitvinding zeg: een los stel stopt daar waar de bankjes niet staan. :roll:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

32251 is sardientjestrein met een losse GTW-2/8. Zitvol vanaf Nm, volle gangpaden vanaf Nmh. :N

Edit: ik zie al wat het probleem was, de voorgaande [serie=Stoptrein (RS11)|2020|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] was weer eens uitgevallen. :X
Vanaf Bmr is het weer ok.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De toch al beperkt geopende Kiosk op Veenendaal-De Klomp sluit aanstaande vrijdag na de ochtendspits definitief, zo staat aldaar aangeplakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Als de wachtruimte maar open blijft.

~~~~~~~~~~~~~~

Vanmiddag, iets voor 14 uur) stond de Breng stoptrein richting Tiel stil voor station Zetten-Andelst. Precies tussen de 2 spoorwegovergangen in.. die beiden dus gesloten waren. :(
Machinist liep langs het spoor van zijn trein weg, telefonerend. Ik zag niks wat de trein eventueel geraakt zou kunnen hebben.
Toen ik er na 20 minuten weer terug langs kwam, vanuit Herveld Noord, was de situatie (gelukkig) weer normaal. De trein had zijn weg kunnen vervolgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In rijtuig 82 022 van stam 16122 zijn bij de stoelen naast de rolstoelopstelplaatsen blauwe stickers met witte letters opgehangen dat begeleiders van mensen in een rolstoel voorrang hebben bij deze zitplaatsen. Dat had ik nog niet eerder gezien :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Die stickers heb ik toch al wel vaker gezien, maar ze zitten wel tamelijk goed verstopt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ze zijn gewoon op het bagagerek geplakt, de meest logische plek.

De 932 gaat overigens eindigen in Rotterdam Centraal wegens de inzet van ander materieel. Ook weer typisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Sinds vandaag wordt op de schermen in de FLIRT's op een van de schermen per paar de carnavalsnaam van het eerstvolgende station vermeld zodra de trein dat station nadert.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De conducteur van de 832 riep bij aankomst in Alkmaar in het Engels om dat je niet zo veel bier moet drinken in de trein...


Edit: Aha, in Alkmaar stikt het van de bierdrinkende Duitsers. Ok, logisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

Den Haag centraal is deels ontruimt vanwege een (misschien) omvallende hijskraan.

Afbeelding
Afbeelding
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Is meneer Hiddema daar nou ook al de confrontatie op aan het zoeken met een veiligheid & servicemedewerker?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten