Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Ik zag vanochtend en vanmiddag (hetzelfde) span gekoppeld staan op het rangeerspoor bij Maarsbergen: een ICM (3) gekoppeld met een SNG. :shock: :?:

Het leek mij (van afstand) toch echt aan elkaar te zitten.. al was de koppeling van de SNG hoger dan de ICM.

Vermoedelijk voert men in de nacht testen uit ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Geen testen, maar dit is een SNG die vanuit Groningen afgesleept werd door die ICM. Tijdens het afslepen bleek de SNG echter nog een vaste rem te hebben, waardoor deze met ernstig vierkante wielen in Olst gestrand was.
Vanaf Olst is in nacht 1 met asbreuklorries onder de as met vierkante wielen met zeer beperkte snelheid naar Arnhem gereden, in nacht 2 van Arnhem naar Maarn Goederen en in een derde nacht zou hij de werkplaats in Leidschendam moeten bereiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ okay dan, een heus pechgeval dus.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

In Amersfoort is een uur geleden een goederentrein gestrand. De RFO 1830 kon zijn keteltrein niet uit de opening van de tunnel richting spoor 1 trekken. Na wat hulp van de DB Cargo 6432 lukte het alsnog.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Het ging allemaal zo goed, maar helaas een aanrijding tussen Maarn en Veenendaal. Nu maar via Den Bosch naar Nijmegen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

En in Ht gaat de sprinter ervandoor... nou ja, dan moeten ze het zelf maar weten, dan gaat er een GTBV-claim uit. *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Niet eens met de ICE over de Betuweroute? Zag bij Tiel opeens de Europa-ICE over de Betuweroute langskomen namelijk als gevolg van die aanrijding, maar ja, die ging richting Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er vinden activiteiten plaats in de ruimte van de voormalige Tickets & Service van Rotterdam Blaak (de ruimte op -1). Wat zouden ze gaan doen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Daniel schreef:Niet eens met de ICE over de Betuweroute? Zag bij Tiel opeens de Europa-ICE over de Betuweroute langskomen namelijk als gevolg van die aanrijding, maar ja, die ging richting Amsterdam.
Dit was inderdaad dé uitgelezen kans, maar ik wilde om 14u in Nijmegen zijn en nu haalde ik dat inclusief vertraging nog net, met de ICE was ik nog een half uur later geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Worden treinen niet meer van buiten gereinigd? Ik zit nu voor de derde keer deze week in treinstel 2201 en de graffiti van maandag zit er nu nog steeds op :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ach de 7306 van Keolis heeft vieze vloeren, overvolle prullenbakken, een defect toilet en als bonus ook nog een defecte deur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Om te beginnen moet er personeel beschikbaar zijn en dat personeel moet ook nog eens naar een beschikbaar spoor waarlangs gewerkt mag worden. Wellicht dat de combinatie van trein en personeel tot nu toe nog niet op de juiste locatie geregeld kon worden. Graffiti kun je trouwens altijd zelf melden via de GraffitiVrij-app van Hago. Dan weet je in ieder geval zeker dat de graffiti gemeld is.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Reiziger Delft »

Over schoonmaken gesproken: wordt er ooit stofgezogen en gedweild in DDZ? De vloer is altijd een bende. Ook ligt er altijd heel veel meuk achter de randjes.
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Bezuinigingen?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

DDZ heeft jammer genoeg een bepaalde kleur vloer gekregen die heel besmettelijk is, waardoor alles heel erg opvalt wat er op ligt. HAGO heeft net een meerjarig schoonmaakcontract gekregen en intern is er de nodige discussie over hoe de schoonmaak verbeterd moet worden. Dus er is hoop :wink:
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ik kom zojuist een Arriva FLIRT tegen vanuit de RE 6. De Arriva trein is op het moment van schrijven vanuit Bielefeld onderweg naar Herford
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Deze week best wel mazzel gehad met de treinen op de HSL. Ik hoefde maandag niet te reizen (*zie bericht Suus van 15 juli) waardoor ik eigenlijk alleen maar op tijd rijdende treinen heb gehad en nul uitval.

Het mooiste was wel vanmorgen: "Rotterrrrrrdam Centraal" klonk het door de omroep :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Mikos schreef:DDZ heeft jammer genoeg een bepaalde kleur vloer gekregen die heel besmettelijk is, waardoor alles heel erg opvalt wat er op ligt. HAGO heeft net een meerjarig schoonmaakcontract gekregen en intern is er de nodige discussie over hoe de schoonmaak verbeterd moet worden.
Als het schoon is, geeft de vloer DDZ wel een meer luxe uitstraling.

Ben blij dat NS duidelijke afspraken wil maken over een verbeterde reiniging van de treinen :pos:
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De 3563 rijdt over zijn hele route met VIRM10. Ik vind het prettig, maar het is werkelijk uitgestorven ten zuiden van Utrecht.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Zijn alle conducteurs stiekem met vakantie gegaan?

Momenteel reis ik regelmatig tussen Tilburg en het noorden van het land, maar deze week (3x op en neer, goed voor zo'n 18 uur reistijd) ben ik nog niet gecontroleerd. Vorige week werd ik daarentegen in bijna iedere trein gecontroleerd. Dat voelt toch niet helemaal lekker, want per 16 juli moet ik doordeweeks betalen voor mijn OV. Toch een beetje zonde van het geld :mrgreen:
Laatst gewijzigd door PHS op vr 19 jul 2019, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dan check je toch gewoon niet in? *O*
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Mikos schreef: (..) HAGO heeft net een meerjarig schoonmaakcontract gekregen en intern is er de nodige discussie over hoe de schoonmaak verbeterd moet worden. (..)
Kijk aan, hebben ze het weer weten te verlengen of opnieuw de tender gewonnen? HAGO Rail deed het schoonmaken toch al enkele jaren (bijna 10 ofzo) voor NS Stations/Reizigers?
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

waldo79 schreef:De 3563 rijdt over zijn hele route met VIRM10. Ik vind het prettig, maar het is werkelijk uitgestorven ten zuiden van Utrecht.
Ach. Vanochtend zat ik met slechts één andere reiziger in 3 bakken SG2/1 op metrolijn D (al sinds Tussenwater (Hoogvliet)).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik zag vooraan in de 4054 ook geen andere reizigers vanmiddag. Nu was mijn gezichtsveld wel beperkt doordat het een SLT met toilet was, dus ik kon niet verder de trein inkijken of daar nog iemand zat. Treinstel was overigens net bijgeplaatst maar het afval van die ochtend lag er nog in, dus niet schoongemaakt overdag overdag.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Etienne schreef:3 bakken SG2/1
Anderhalf stel dus? :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten