Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:De 1735 vertrok vanmorgen op tijd uit Amersfoort, maar reed tot Hengelo aan toe achter een vertraagde goederentrein aan. Schade in Enschede was +20, handig dat kennelijke gebrek aan passeermogelijkheden.
Ah, de vlaggenloc met ketels. Passeerde ik tussen Hglo en Hgl nog met de Rb61. Leverde op de terugweg nog +5 op bij Bentheim omdat die moest wachten voor de inrijder tot een ICB richting Nederland vertrokken was. Heeft 10 minuten in Bentheim gestaan voor personeelswissel en is na binnenkomst van de Rb61 naar Hengelo vertrokken richting salzbergen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Klopt, en dan heb ik jou nog binnen zien komen in Hengelo met die RB61 :wink:

De reis ging in beide richtingen niet echt helemaal volgens plan vandaag, want op de terugweg hing m'n trein dan weer achter een IC-Berlijn met +15. Die stond in Deventer nog even naast ons, maar mocht er alsnog net voor weg. Al was dat op die manier ook een mooie veegtrein om het losse drietje wat minder overvol te houden.
Al was die trein gelukkig nog wel wat rustiger dan de 1735 van de heenweg, want die zat tegen staanplaatsen in de 1e klasse aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Maar had ze dus niet dus was de trein prima op formaat *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:Klopt, en dan heb ik jou nog binnen zien komen in Hengelo met die RB61 :wink:
Potdorie, dan heb ik jou niet gezien... Al was het ook de eerste keer solo de grens over na maandag de opleiding en alles afgerond te hebben, dus was ook niet echt naar bekenden op zoek (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Maar had ze dus niet dus was de trein prima op formaat *O*
Dat was de trein sowieso, alleen heeft NS momenteel zoveel acties met upgrades dat er ze bij wijze van spreken de reizigers van 5 bakken 2e klasse in 1 bak 1e klasse proberen te proppen. En tegelijk maken ze dan reclame voor zo'n upgrade met "geniet van de rust in de eerste klas" die er momenteel echt niet is.
marvinkok schreef:Potdorie, dan heb ik jou niet gezien... Al was het ook de eerste keer solo de grens over na maandag de opleiding en alles afgerond te hebben, dus was ook niet echt naar bekenden op zoek (A)
Dat was ook wel heel knap geweest, want ik zag dus wel de RB61 die jij reed binnenkomen maar dat was tussen de gebouwtjes door in de vork tussen de sporen naar Oldenzaal en Enschede in. Moest zelf in Enschede zijn namelijk vanmiddag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Wat een feest vanmiddag in Utrecht. Door een wisselstoring (bij ?) reed er nauwelijks nog een intercity tussen Utrecht en Rotterdam toen ik vanuit Amersfoort kwam. Een andere mede-hobbyist bracht me op het idee om via Breukelen te gaan met de [serie=Sprinter|2019|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]. De conducteur van de laatste wachtte één extra minuut en met wat stilstaan onderweg bleef de schade beperkt tot +-35 minuten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] is niet opgeheven geweest, had je die niet kunnen nemen dan ?
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren werden op Schiphol alleen perronsporen 1 en 2 gebruikt door de werkzaamheden, dus voor de Sprinter waar ik in zat werd het na Lelylaan linkerspoor rijden richting de Riekerpolderaansluiting. Zie je ook niet heel vaak gebeuren.

Overigens had iemand gisteren in de VIRM waar ik in zat de fiets naast de trap geparkeerd, iets wat vaker voorkomt. Het handvat stak echter boven de trap uit. Toen ik naar beneden kwam, liep het dus niet goed af voor de fiets…
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een wisselstoring rijdt de 8162 (gedeeltelijk) niet en stopt de 560 extra in Hoogeveen en Meppel (en misschien nog wel op andere stations).
Omdat ik in Hoogeveen instapte en ruim op tijd op het station was, levert dit mij - 30 op. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Alleen op die stations, de 8162 is opgeheven in Hgv.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

MetroRET schreef:De [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] is niet opgeheven geweest, had je die niet kunnen nemen dan ?
De 2862 is wel opgeheven geweest en rond dat tijdstip was ik juist in Utrecht. Dus met dit omreisje via Breukelen was ik eerder in Rotterdam, dan te wachten op de 2864.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef: Omdat ik in Hoogeveen instapte en ruim op tijd op het station was, levert dit mij - 30 op. :D
Doordat we onderweg vertraging opliepen, werd het uiteindelijk slechts - 15.
MetroRET schreef:Alleen op die stations, de 8162 is opgeheven in Hgv.
Maar reizigers uit Beilen hadden er dan dus niks aan (en reizigers die tussen 16:50 en 17:05 aankwamen op station Hoogeveen ook niet).
Of heeft elde Intercity erna ook extra stops gemaakt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daelea »

Leuk ritje met de IC Utrecht - Leiden (t8872) gehad.. Net na vertrek uit Alphen a/d Rijn stopten we met snelheid maken, waarna een omroepbericht volgde dat de mcn de trein zo ver mogelijk liet uitrollen wegens een defect aan de trein. Uiteindelijk zijn we tussen Alphen (Hazerswoude) en Leiden stil komen te staan, net na de overweg met de N209. Na 20 minuten was de trein weer aan de praat gekregen en was het wachten op een seintje van de dienstleider.

Eindelijk op weg naar Lammenschans, waar we de IC de andere kant op naar Utrecht (t8881) inhaalden die nog op ons stond te wachten (lang leve enkelspoor). Vlak voor Lammenschans (onder het viaduct met de A4) stonden we weer stil, met een omroepbericht dat men besloten had de 8881 toch terug te sturen naar Leiden en voor ons uit te sturen.

Uiteindelijke score: +5 door langzaam rijden, werd +20 door stilstaan in het weiland, werd +35 door het wachten op een trein die we net ingehaald hadden...
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Maandagochtend geen treinen tussen Deventer en Zwolle: NS houdt er ernstig rekening mee na blikseminslag

https://www.destentor.nl/zwolle/maandag ... ~ae1c0b0b/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zat net in stel 9528, waarvan de ene kopbak IRM-stoelen heeft. :o Dit zal wel het laatste viertjes met dat type stoelen zijn.
Thom69 schreef: Eindelijk op weg naar Lammenschans, waar we de IC de andere kant op naar Utrecht (8881) inhaalden die nog op ons stond te wachten (lang leve enkelspoor). Vlak voor Lammenschans (onder het viaduct met de A4) stonden we weer stil, met een omroepbericht dat men besloten had de 8881 toch terug te sturen naar Leiden en voor ons uit te sturen.

Uiteindelijke score: +5 door langzaam rijden, werd +20 door stilstaan in het weiland, werd +35 door het wachten op een trein die we net ingehaald hadden...
Ingehaald of gekruist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daelea »

Nee echt ingehaald. Of nou ja, in eerste instantie gekruist bij Zoeterwoude, oostkant van het tweesporige stuk. De DDZ die naar Utrecht zou gaan stond toen al met de koplampen aan richting Leiden. Bij de westkant van het tweesporige stuk stonden wij weer stil en kwam de DDZ voorlangs.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef:Ik zat net in stel 9528, waarvan de ene kopbak IRM-stoelen heeft. :o Dit zal wel het laatste viertjes met dat type stoelen zijn.
Er rijden nog enkele onverbouwde 8600'en rond, maar alle viertjes zijn ondertussen verbouwd ja.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik zat net in stel 9528, waarvan de ene kopbak IRM-stoelen heeft. :o Dit zal wel het laatste viertjes met dat type stoelen zijn.
Wat versta je onder IRM-stoelen dan. Immers bevat bij zowel VIRM als DDIRM de naam IRM :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De stoelen zoals ze in DD-IRM zaten. Ik dacht dat de bewuste weglating van de V wel voldoende duidelijkheid zou scheppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Op deze forum moet je heul specifiek zijn :Y :mrgreen:
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De kopbak van VIRM2 9528 is voorzien van een kopbak van VIRM1 8629 die niet meer bestaat.

Deze stam bevatte tot de ombouw van de VIRM1 tot VIRMm ook nog 2 extra bakken en ging als 8728 door het leven.
Deze 2 bakken zijn naar de 9481 gegaan en is hiermee in zijn geheel gereviseerd tot de 8681.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

MetroRET schreef:De kopbak van VIRM2 9528 is voorzien van een kopbak van VIRM1 8629 die niet meer bestaat.
Het is dus een virtuele kopbak?
Aking schreef:Op deze forum moet je heul specifiek zijn :Y :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Sowieso ontbreekt natuurlijk nog wélke van de twee kopbakken het is :Y
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

De mBvk :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten