Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Z2N schreef:De hoofdconducteur bepaalt wanneer de deuren dichtgaan, elke reiziger die ná het fluitsignaal nog instapt doet dat op eigen risico. Achteraf gaan claimen lijkt mij dus vrij kansloos, de reiziger houdt zich namelijk niet aan artikel 4.1 van de AVR-NS. (A)
Maar als er dus nog mensen aan het instappen zijn (en dan heb ik niet over manke Z2N die nog op het laatste moment aan komt strompelen maar de mensen die al stonden te wachten) terwijl de HC al fluit/de deuren sluit, dan houdt de HC zich niet aan zijn werkinstructie:
Want hij is tegenwoordig misschien in een moderner lettertypje, maar volgens mij moet er nog steeds rekening worden gehouden met de in- en uitstapmogelijkheid van reizigers (A)
En als ik kijk wat ik hier recent voorbij zien komen, lijkt dat toch vaker dan uiterst incidenteel het geval -o-
Z2N schreef:De hoofdconducteur bepaalt wanneer de deuren dichtgaan, elke reiziger die ná het fluitsignaal nog instapt doet dat op eigen risico. Achteraf gaan claimen lijkt mij dus vrij kansloos, de reiziger houdt zich namelijk niet aan artikel 4.1 van de AVR-NS. (A)
Maar als er dus nog mensen aan het instappen zijn (en dan heb ik niet over manke Z2N die nog op het laatste moment aan komt strompelen maar de mensen die al stonden te wachten) terwijl de HC al fluit/de deuren sluit, dan houdt de HC zich niet aan zijn werkinstructie: https://i.imgur.com/eWN8KEZ.jpg
Want hij is tegenwoordig misschien in een moderner lettertypje, maar volgens mij moet er nog steeds rekening worden gehouden met de in- en uitstapmogelijkheid van reizigers (A)
En als ik kijk wat ik hier recent voorbij zien komen, lijkt dat toch vaker dan uiterst incidenteel het geval -o-
Het enige wat er mijn inziens bij de vertrekprocedure ontbreekt is een minimale tijd dat een trein stil moet staan om mensen de gelegenheid te geven om veilig uit en in te kunnen stappen. Ook al is de trein te laat.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 22 apr 2019, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden:foto uit quote gehaald
Afhankelijk van hoe je het ziet is dat ook al zeker: Thalys 9394 is de laatste langeafstandstrein van de dag met aankomst op Paris Nord, dus als die te laat is duren de naweeën daar tot 'het einde van de dienstregeling'. Al hebben ze in Parijs ongetwijfeld grotere kopzorgen, bij Lille heeft een Eurostar een aanrijding met een persoon gehad, en dus vallen de laatste verbindingen in beide richtingen daar nu uit. En dat op een van de drukste dagen van het jaar. :X
Zojuist aangekomen op station Libramont. Hiervoor heb ik het hele stuk van Namen via Dinant naar Libramont gedaan.
Ik was even bang dat ik de overstap op de P-trein naar Ciney niet zou gaan halen, maar dat is dus wel gelukt. Zometeen overstappen in Marloie op de L-trein naar Luik. Vanaf daar de grens over naar Nederland. Het wordt laat, maar dat is niet erg.
Ahja, waar de gemeente Amersfoort 50.000 bezoekers verwacht op Koningsdag (mede door de eenvoudige bereikbaarheid) verwacht NS kennelijk dat er helemaal niemand op het Koninklijk bezoek aan Amersfoort af komt.
Als ik deze geplande materieelinzet vergelijk met wat er twee weken terug op een zaterdag reed dan zijn worden reizigers die een uur voor aankomst van de Koning willen arriveren geconfronteerd met ingekorte treinen (rond 10.00 uur komt normaal een DDZ10 vanuit Zwolle aan en een VIRM10 vanuit Enschede, wat in het lijstje staat is toch een behoorlijk stuk kleiner)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hier 80% regenkans... En ik blij dat ik bijna de hele dag (binnen) aan het werk ben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daarnaast zou het in de krant mogen als NS de materieel inzet op het weer aanpast.
Overigens wordt in Amersfoort pas in de middag regen verwacht, dan is de Koning alweer weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Door een wisselstoring rijden er geen treinen tussen Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Zuid.
Gelukkig had ik dat thuis al gezien, dus ben ik maar naar Zuid gefietst en kon ik daar in dezelfde trein stappen die ik anders vanaf Lombardijen gehad zou hebben. :)
Er lijkt overigens wel een bus te rijden tussen Lombardijen en Zuid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Uit de serie 'problemen op de HSL': de t915 reed vandaag helaas om via Dordrecht. Er werd gezegd dat dit was vanwege een defecte trein op de HSL, maar volgens de NS was deze storing al om 8:00 verholpen. De t911 en t913 waren al via de HSL gegaan. Ook de t1126, die in Breda 8 minuten na de t915 vertrekt, reed over de HSL. Die kwamen we in Rotterdam dus weer tegen, want die trein kreeg voorrang. Ook moest een vertraagde Thalys voor worden laten gegaan.