Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik dacht dat Hiddema altijd met de partij-Jaguar van en naar de Tweede Kamer ging :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wievank »

Op Den Haag HS is al de hele dag spoor 4 buiten gebruik en afgezet met lint.
Ik heb niet kunnen ontdekken waarom.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 544 Groningen - Rotterdam is langzaamaan veranderd in een carnavalsexpress. En gaat een extra stop maken in Putten omdat er een goederentrein kapot is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

De Alpen Express verrekt vanavond in Utrecht Centraal van spoor 15. Dat is met een trein van 16 rijtuigen niet zo heel handig: er staat nu 3,5 bak buiten het perron.

Ik zit nu in trein 1767 vanaf Utrecht richting Enschede. Ik blijk een van de gelukkigen te zijn die kan zitten in de eerste klas: de gangpaden van deze 8 bakken ICM staan helemaal vol.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Daar hebben ze volgens mij een ontheffing voor en dat is wel handig, want met 16 bakken staat dat ding zo ongeveer overal buiten perron.
umbusko
Donateur
Berichten: 5322
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

De 32267 was weer eens niet vooruit te branden vandaag. Het begon al met +2 in Nm (tegentrein te laat), het werd +5 in Vry (tegentrein te laat), in Vl vertrokken we met nog +3 (hoopvol), om onduidelijke redenen stonden we toen stil naast de tankplaats zodat het in Tg +7 was en dat leek ingelopen te worden tot +6 in Rm.
Nou had de 867 ook +3 zodat het nog spannend leek te worden. Maar voor Rm moesten wij wéér wachten terwijl de 867 op volle vaart voorbij kwam stuiven. Schade: +8 voor de 32267, een sprintje naar de 32473 voor mij.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Apocalyptische beelden vanavond in Ht. Door een aanrijding ligt alles tussen Tilburg en Den Bosch/Eindhoven plat. De treinen zijn extreem druk vanwege het begin van de carnaval. Nu moeten velen een alternatief zoeken voor de reis naar Tilburg e.v. NS zet (natuurlijk weer) geen bussen in zo laat op de avond, dus iedereen mag mee met de 140 en de 301. Of beter gezegd: wie er in de 140 en 301 past. Veel reizigers mogen wachten op de volgende bus.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5812
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

PHS schreef:NS zet (natuurlijk weer) geen bussen in zo laat op de avond
Wat een onzin, er worden gewoon bussen ingezet. :roll:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Ach ja, die mensen hou je altijd...
Laatst gewijzigd door Ardan op za 22 feb 2020, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
F.k.a. Bollenstad
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Mikos schreef:
PHS schreef:NS zet (natuurlijk weer) geen bussen in zo laat op de avond
Wat een onzin, er worden gewoon bussen ingezet. :roll:
Toen ik er was niet, en toen was de verstoring al bijna een uur bezig. Ik heb aan een conducteur gevraagd en die gaf aan dat er geen bussen waren besteld. Kennelijk zijn die later toch gekomen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Er rijden wel bussen, maar ze zijn op de vingers van een habd te tellen.
RobertT
Berichten: 586
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

komt ook omdat dezelfde ondernemer ook bussen moet leveren voor Deurne-Horst Sevenum,er zijn er gewoon te weinig beschikbaar
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

PHS schreef:
Mikos schreef:
PHS schreef:NS zet (natuurlijk weer) geen bussen in zo laat op de avond
Wat een onzin, er worden gewoon bussen ingezet. :roll:
Toen ik er was niet, en toen was de verstoring al bijna een uur bezig. Ik heb aan een conducteur gevraagd en die gaf aan dat er geen bussen waren besteld. Kennelijk zijn die later toch gekomen.
Het gebeurt zelden dat er binnen een uur al bussen zijn. Busbedrijf bellen, buschauffeur bellen, buschauffeur naar stalling, bus naar station rijden: het kost allemaal nu eenmaal tijd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13204
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Die keren dat ik gestrand raakte heeft het op zijn kortst 1 uur geduurd voordat de eerste NS-bus op kon komen dagen, en daar had ik het geluk dat de chauffeur, net als zijn bus, vanuit Bodegraven naar Alphen moest komen, en het bovendien zondagochtend was. Twee grote verstoringen tegelijkertijd in dezelfde regio valt al niet te verbussen, laat staan dat het in een uurtje lukt om 30 bussen op touw te hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Keolis heeft het een keer in drie kwartier gered in Raalte *O* .
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Wubbo schreef:
PHS schreef:
Mikos schreef:
PHS schreef:NS zet (natuurlijk weer) geen bussen in zo laat op de avond
Wat een onzin, er worden gewoon bussen ingezet. :roll:
Toen ik er was niet, en toen was de verstoring al bijna een uur bezig. Ik heb aan een conducteur gevraagd en die gaf aan dat er geen bussen waren besteld. Kennelijk zijn die later toch gekomen.
Het gebeurt zelden dat er binnen een uur al bussen zijn. Busbedrijf bellen, buschauffeur bellen, buschauffeur naar stalling, bus naar station rijden: het kost allemaal nu eenmaal tijd.
Het ging er mij dan ook niet zozeer om of de bussen al aanwezig zouden zijn - dat duurt immers zo'n anderhalf uur - maar of de NS bussen had besteld.
jelmerrr schreef:Keolis heeft het een keer in drie kwartier gered in Raalte *O* .
Maar die hebben daar zelf al bussen rijden? (A)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3272
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Die worden eigenlijk alleen gebruikt voor geplande stremmingen. Voor inzet bij verstoringen wordt een onderaannemer ingeschakeld. Af en toe dat ondersteunend personeel mee rijdt, maar die worden in principe eerder gebruikt om de parallelle lijndienst te versterken.
gkw1969
Berichten: 1772
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gkw1969 »

marvinkok schreef:Die worden eigenlijk alleen gebruikt voor geplande stremmingen. Voor inzet bij verstoringen wordt een onderaannemer ingeschakeld. Af en toe dat ondersteunend personeel mee rijdt, maar die worden in principe eerder gebruikt om de parallelle lijndienst te versterken.
Het wordt wel weer steeds vaker gevraagd bij een ongeplande stremming.
Daarnaast zit Keolis op dit moment aardig ruim in het personeel en hebben ze vaak een reserve in Zwolle, Zutphen en Hengelo zitten.
En vanaf december gaat het nog makkelijker, want dan worden er 3 oude bussen van Midden Overijssel op reserve gezet voor treinstremming (streekbussen uit de 4100-serie)
When you're tired of London, you're tired of life
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gistermiddag de 865 genomen van Zaandam naar Amsterdam Centraal, met de bedoeling op CS over te stappen op de Sprinter richting Zwolle. Op Sloterdijk bleven wij staan, en er werd tweemaal omgeroepen dat er werd gewacht op assistentie van de politie. Aangezien het toch even duurde, ben ik maar naar boven gelopen en op spoor 12 de eerdergenoemde Sprinter genomen. Ik hoorde Tuffepuf zelfs omroepen dat de 3965 werd gespoorwijzigd naar 4, wat best bijzonder is. De 865 is later op Sloterdijk of Amsterdam Centraal opgeheven.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De sporen zijn erg glad op het moment, de 1778 naar Rotterdam Centraal heeft al sinds Hengelo op elk tussenstation problemen om goed op gang te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Heb je geholpen met duwen? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De t6622 rijdt met FLIRT-10. Helaas is het achterste treinstel m2221 buiten gebruik (Een conducteur te weinig? Ik zag er maar één namelijk), wat tamelijk verbaasde gezichten bezorgde op het perron. Vervolgens iedereen doorlopen naar voren, wat meteen ook de lichte vertraging kan verklaren.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Weet iemand waarom de [serie=Sprinter|2020|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] deze week met reizigers vanaf/tot Schiphol rijdt, maar wel leeg lijkt om te lopen via Hoofddorp Opstel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8858
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Alles wat op Schiphol eindigt keert te Hoofddorp Opstel. Keren in de Schipholtunnel zal wel niet mogen van ProRail.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Er is geen tijd om te keren in de Schipholtunnel. Je zit dan andere treinen in de weg.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten