Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Stuur ze een brief? *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Of hij moet gewoon niet zo zeuren en gewoon de reisplanner checken. Daar staat de actuele info die je nodig hebt voor je reis. Het blad Spoor is niets meer dan een verkoopblad.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Gaat nog een tijdje duren, en gaat NS ook veel geld kosten. Het AD heeft het al over een strop van 50 miljoen.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Volgens het artikel van NHnieuws is het contract afgelopen. Maar volgens een artikel op www.bndestem.nl is het contract ontbonden omdat er het aanbesteed had moeten worden wat dus niet is gebeurd:

https://www.bndestem.nl/binnenland/duiz ... ~a739fb96/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

8643 moest reizigers achterlaten in Alphen: door het slechte weer hadden veel Boskoopse jongeren ervoor gekozen om niet naar het eigen dorp terug te fietsen maar de trein te nemen, en na +-15 fietsen bleek er geen ruimte meer over. 8745 was ook druk, maar dat kwam vooral doordat 8853 werd opgeheven nadat de spoorbrug over de Gouwe weer eens defect is gegaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Omdat de 3061 maar met een losse VIRM-IV rijdt en de 2858 op maandag planmatig maar met 7 bakken ICM rijdt, reis ik maar met de vertraagde 4063.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Volgens mij is dit al een keer eerder gebeurd, toen bleven echter de oude posters een behoorlijke tijd hangen, totdat ze helemaal verbleekt en verrimpeld in de borden hingen. Was iets van Quik elektrische scooters o.i.d. Kan wel even zoeken in mijn archief.
(..) :)
Misschien in 2015?
Adformatie.nl schreef:(..) De NS had JCDecaux ten onrechte is buitengesloten bij de aanbesteding van het miljoenencontract en sloot dat in 2011 onderhands met Exterion Media en in 2015 met Ngage Media (nu Ocean). JCDecaux stapte naar de rechter en het gerechtshof in Arnhem stelde de out of home exploitant in een arrest begin oktober in het gelijk. Het contract dat nog tot 2027 zou lopen is daarmee ongeldig, met als gevolg dat de NS nu alle reclame-uitingen op zijn stations moet weghalen. (..)
https://www.adformatie.nl/media/jcdecau ... p-stations


Zou JCDecaux het bedrag van de (nog vast te stellen) schadevergoeding weer mogen inzetten bij de aanbesteding voor dit contract? (kunnen ze de inschrijfprijs mee drukken..).

Het zal voor NS wel een bittere pil worden, kan ik mij zo voorstellen, indien JCDecaux op termijn wel die openbare aanbesteding wint...

Van wie is het eigendom van de reclameabri's? Vaak is dat toch ook van de media-exploitant?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het is zelfs al tien jaar geleden, de zomer van 2009. Er hebben toen op veel kleinere stations maandenlang posters van Qwic en Amber Alert gehangen, vaak helemaal uitgelubberd ook wat verkleurd door al het zonlicht.

Afbeelding

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

JordiBrabant schreef:
JordiBrabant schreef:Niet op gelet, ik zal je morgenochtend een update geven.
Er is nog geen bordje vervangen, ook geen voorbereidende werkzaamheden, zowel op de perrons als aan het Stationsplein.
Ondertussen zijn ze gedeeltelijk vervangen op de perrons, onder de kap op spoor 1/2 sowieso, maar erbuiten niet. Op het Stationsplein was weer niets aangepast en de andere sporen had ik niet gelet.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Afscheid nemen van de boottrein naar Denemarken klinkt wel leuk, maar afscheid nemen van DD-AR is logistiek iets makkelijker. :wink: Nu onderweg met mij in de 3158. *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik had echter buiten de logistiek van ProRail gerekend. Defecte bovenleiding bij Diemen Zuid. Daar hebben de treinen Shl-Ut natuurlijk niets mee te maken. Daarom vertrekken we nu als 3169 met +53 uit Amsterdam Zuid; de 3171 heeft ons al ingehaald...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik zat bij gebrek aan IC's in een Sprinter van Leiden naar Schiphol maar we worden er nu in Hoofddorp uitgebonjourd vanwege 'grote problemen verderop'.. Ik pak de Zuidtangent wel. Kijken hoe het dan op Schiphol is.

Edit 21:00: ik hoor over een heleboel defecte bovenleidingen en defecte treinen. Op de HSL, tussen Dvd en Dmnz, tussen Amf en Dv, tussen Shl en Asd... Ik probeerde me net op Schiphol in een van de weinige treinen naar Asdz te persen met stampvolle balkons maar lege trappen en gangpaden. Als je dan vraagt of reizigers wat verder kunnen doorlopen de gangen in zodat er meer mensen mee kunnen word je nog boos aangekeken ook. 'Ja het is al zo druk!' :roll:
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Als je nog naar huis moet.. Na Amersfoort staat er ergens een defecte trein... beperkingen duren tot iets voor elf uur vanavond.. :(
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:Ik had echter buiten de logistiek van ProRail gerekend. Defecte bovenleiding bij Diemen Zuid. Daar hebben de treinen Shl-Ut natuurlijk niets mee te maken. Daarom vertrekken we nu als 3169 met +53 uit Amsterdam Zuid; de 3171 heeft ons al ingehaald...
De 3169 heeft Nijmegen bereikt met +63. Normaal ben ik niet zo'n fan van het voorlaten van de Sprinter in Arnhem, maar aangezien dat vandaag het dubbele aan GTbV oplevert, vind ik het prima. :mrgreen: De 3171 was er dus al veel eerder en de 3173 kwam al binnenrijden nog voordat ik uitgecheckt was.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

De hele regio ligt in de puinpoeier als ik het hier allemaal zo hoor :lol:
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Wat doe jij? Amersfoort-Deventer gokken of omreizen via Zwolle of Arnhem?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik ben nu in Amersfoort na nog een klein pretrondje in Amsterdam. Net samen met een heleboel Ajacieden met zwaar Twents accent overgestapt op de IC naar Enschede die wel wordt vastgehouden omdat er nu een wissel bij Barneveld in de prak schijnt te liggen :')

Edit: het gaat om een wissel dat slechts op één manier te berijden is, we kunnen er wel langs maar dan moeten we eerst nog op een tegentrein vanuit Barneveld wachten.

Edit 2: met +14 onderweg en gewoon volle snelheid langs Barneveld gesjeesd (waar sinds de overweg ondertunneld is 130 mag worden gereden in plaats van 110, had het vandaag ineens door). We stoppen extra in Apeldoorn Osseveld en Twello. Keurig :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2225 heeft alleen tussen Vlissingen en Vlissingen Souburgh op tijd gereden vandaag. Ik snap niet helemaal waarom zie die DDZ nog met +20 de boel op stelten gaan laten zetten in de randstad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Die 2225 rijdt gewoon nog tussen Haarlem en Amsterdam Centraal. Het gebeurt ook wel eens dat IC’s dan in Haarlem worden opgeheven, omdat ze anders weer met vertraging op Amsterdam Centraal keren.
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Reizigers ruim twee uur vast in gestrande intercity tussen Amsterdam en Rotterdam - ProRail zette een evacuatietrein in om hulp te bieden, maar ook die ging kapot.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

De 4033 (Asa 9:28+10 ri Ut) had vanochtend een defect op Amstel, waardoor de 3031 van 9:33, die ik had willen nemen, in het zicht van het perron moest blijven wachten. Nadat ik de metro naar Bijlmer had genomen, zag ik dat daar de 4035 (Asb 10:04 ri Ut) al klaarstond. Vervolgens kwamen natuurlijk eerst de 4033 en 3031 voorbij, beide met ca. +25, voordat mijn 3533 naar Utrecht (10:02+5) eindelijk vertrok. Maar hoe de 4035 daar kwam is me eigenlijk een raadsel, want die kan moeilijk tussen de 4033 en 3031 geglipt zijn. Was de 4035 ten noorden van Asb opgeheven en was dit zijn beginstation?

De 833 en 3933 (Asa 9:43 en 9:53 ri Ut) werden ook opgeheven.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

De 4026 is tot Asb gereden en vanaf daar als 4035 weer richting rtd gegaan
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Van een vriendin begreep ik dat de Julia’s op Rotterdam Centraal is verbouwd. Gevolg: de prijzen zijn met een kwart gestegen. Gaan ze dit ook bij andere vestigingen doen?
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik zie op ns.nl de melding dar de Eurostar van Amsterdam naar Brussel morgen niet in Rotterdam stopt… Weet iemand wat hier aan de hand is? Rijdt de trein een omleiding via ’s-Hertogenbosch of wordt er wel de normale route gereden en wordt Rotterdam Centraal enkel overgeslagen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

VIRM schreef:Van een vriendin begreep ik dat de Julia’s op Rotterdam Centraal is verbouwd. Gevolg: de prijzen zijn met een kwart gestegen. Gaan ze dit ook bij andere vestigingen doen?
Zucht... Na de broodtreck nu ook al de pastaboer onbetaalbaar...
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten