Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat dacht ik ook altijd, maar dat valt heel erg tegen. SLT is veel sneller.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ddar staat denk ik in de systemen in de sloomste verschijningsvorm die er is geweest. Dat is met een motorwagen. Twee stammen met 1700 is maar weinig rapper omdat het vermogen gehalveerd wordt en dan lager uitvalt dan van een motorwagen. Een losse stam met 1700 is wel heel snel maar alle andere vormen zijn veel trager. Pak dan een ietwat hogere aanzet bij lage snelheden en een SLT pakt sneller uit. Dat geldt dan nog meer voor SNG en FLIRT die exact zo snel zijn dat ze niet te snel op een overweg komen die zo laat mogelijk sluit voor een stoppende trein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICE 222 Frankfurt - Amsterdam had technische problemen en is vanaf Keulen vervangen door een ander treinstel onder ritnummer 2906.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, die stonden los in de systemen. DDAR is altijd met loc, met motorwagen is MDDM (of nu DDZ). Maar je ziet het niet alleen in de planning, ook in de realisatie.Klaasje schreef:Ddar staat denk ik in de systemen in de sloomste verschijningsvorm die er is geweest. Dat is met een motorwagen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Honderden reizigers gestrand op stations, reparatie wisselstoring pas na middernacht
Op de treinstations Zwolle, Meppel en Assen zijn vanavond enkele honderden reizigers gestrand als gevolg van een wisselstoring. Deze deed zich rond 19.00 uur voor op het traject tussen Zwolle en Meppel, waardoor treinverkeer niet mogelijk was. Door een noodgreep was het wel mogelijk om stoptreinen te laten rijden op het traject, zodat gestrande reizigers van stations af kunnen worden geholpen. Ook werden bussen ingezet.
Het euvel deed zich rond 19.00 uur voor. Spoorbeheerder ProRail constateerde een complexe breuk in de ondergrondse kabel. Er werden extra monteurs gestuurd om het zo snel mogelijk te verhelpen. Maar dat lukte niet, waardoor de werkzaamheden nu worden verplaatst naar de nacht, wanneer de normale dienstregeling is afgelopen.
Het AD weet meer
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend bleef op spoor 8 van Amsterdam Sloterdijk een VIRM toch wel heel lang staan. Bleek er net een defecte trein ergens tussen Amsterdam en Haarlem te staan. Geen idee waarom een trein richting het zuiden des lands uitviel, maar mijn 2129 zou niet gaan rijden. Voor de zekerheid maar over Schiphol gegaan, en met +14 op Den Haag Centraal aangekomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond kwam de 3073 iets na vertrektijd Zaandam binnenrijden. Hij bleef daar echter staan. Kort daarna waren er sirenes aan de kant van de Provincialeweg te horen. Meeluisterend met de mensen aan de andere kant van het gangpad hoorde ik dat er twee politiewagens daar stopten en agenten richting het station renden. Een paar minuten later werd omgeroepen dat wij konden vertrekken zodra het sein veilig was, en dat er een lastige passagier uit de trein moest worden gehaald. Vertrek was met +8.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het houdt niet over qua inzet in de Noordoost. Te Amersfoort vertrekt de 1637 met een losse ICM4.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is op een zaterdag aan het eind van de ochtend nou ook niet bepaald een drukke richting. Andere kant op is veel drukker.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar doe ik geen uitspraak over soms willen mensen vanuit het drukke westen ook wel eens naar het oosten
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Deze week doordeweeks zijn geen lamlendige overstappen vereist om vanuit Tilburg in Utrecht en Amsterdam te komen vanwege de omleidingen voor de werkzaamheden bij Boxtel. De intercity Schiphol-Venlo is afgebogen naar Tilburg en rijdt vanuit Eindhoven niet verder. De intercity Alkmaar/Schagen/Den Helder-Maastricht rijdt vanuit Eindhoven naar Tilburg en rijdt daarna pas weer bij Den Bosch. Dus als je niet wil bussen, zult gij onder het kroepoekdak moeten wezen *O*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo, hebben ze in Tb ook een keer mazzel _O_
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voordat ik naar Den Haag Centraal vertrok, gaf de app aan dat de 2154 was ingekort tot een VIRM6. Bij aankomst op Den Haag Centraal bleek dit een VIRM0 te zijn (lees: opgeheven).
Dan maar de 765. Die liep +5 op door een vertraagde 6352. Die 6352 had in Leiden best gespoorwijzigd kunnen worden naar 4a zodat de 765 sneller op 4b zou kunnen binnenkomen om zo een minuutje vertraging in te halen, maar nee. Vervolgens probeerde de machinist zo sportief mogelijk naar Schiphol te rijden.
Op Schiphol raakte ik een beetje in de war van de baggere reisinformatie van NS over de aansluitende 3360 (lees: het is een tombola of de app gaat aangeven wat je daadwerkelijk vertrekspoor wordt), waardoor ik die miste. Had zelf ook ietsje scherper moeten zijn... En ja, die ene keer dat je iets zou hebben aan de Schiphol Schreeuw Service, schreeuwden ze niet… De +12 veranderde daardoor in een +30.
Dan maar de 765. Die liep +5 op door een vertraagde 6352. Die 6352 had in Leiden best gespoorwijzigd kunnen worden naar 4a zodat de 765 sneller op 4b zou kunnen binnenkomen om zo een minuutje vertraging in te halen, maar nee. Vervolgens probeerde de machinist zo sportief mogelijk naar Schiphol te rijden.
Op Schiphol raakte ik een beetje in de war van de baggere reisinformatie van NS over de aansluitende 3360 (lees: het is een tombola of de app gaat aangeven wat je daadwerkelijk vertrekspoor wordt), waardoor ik die miste. Had zelf ook ietsje scherper moeten zijn... En ja, die ene keer dat je iets zou hebben aan de Schiphol Schreeuw Service, schreeuwden ze niet… De +12 veranderde daardoor in een +30.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar is die Schreeuw Service dan gericht op reizigers naar Zaandam? (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit in de tweede klas. In de vierzitter aan de overkant van het gangpad zitten twee conducteurs. Van eentje doet de kaartlezer het niet goed, maar de technische oplossing is hem even op de grond laten vallen en dan doet het apparaat het weer .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Conducteurs in de tweede klas??!?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alle vierzitters in de eerste klas waren al bezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is nog geen argument om in de pauperklasse te gaan zitten.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door de hotelstop in Amsterdam zijn er schreeuwserviceklanten die ook een hotel in Zaandam boeken.waldo79 schreef:Maar is die Schreeuw Service dan gericht op reizigers naar Zaandam? (A)
Overigens was er gisterochtend een sein- en overwegstoring tussen Zaandam en Uitgeest. Toen ik op het station aankwam, was de 3023 heel netjes aan et wachten op spoor 4 (aangezien hij door de storing op Zaandam begon onder nummer 303023).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
IC 240 uit Berlijn rijdt door een probleem met de bovenleiding aan de oostzijde van Hannover Hbf met ongeveer +80.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Brabant gaat het niet echt lekker. Eerst een gestrande trein op de HSL tussen Breda en Rotterdam Centraal en kort daarna een overwegstoring tussen Tilburg en Den Bosch. Tussen Den Bosch en Utrecht Centraal zijn er flinke vertragingen vanwege een eerdere verstoring.
Maar goed, na een uur reizen heb ik net Brabant weten te verlaten, en nu rijdt alles weer door.
Maar goed, na een uur reizen heb ik net Brabant weten te verlaten, en nu rijdt alles weer door.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag was de machinist van mijn [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] in Rotterdam een minuut te laat, en vervolgens bleek de vorige machinist een minuut te vroeg geweest te zijn want die had de stuurstroom in de achterste cabine niet uitgeschakeld Gelukkig was er een rangeerder in de buurt die met het nodige geschreeuw bereikt kon worden zodat er niet helemaal teruggelopen hoefde te worden en we toch nog met +3 weg konden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De omroep in de 2862 stond vanaf Utrecht al aan, en nu ergens in de polder vlak voor Gouda was er via de omroep een cabinedeur die open gaat te horen gevolgd door een steeds luider wordende "jaaaaaaaaaaaaah" ik hoor mezellef dames en heren, excuses voor het ongemak maar de omroep stond vanaf Utrecht al aan maar ik heb hem gevonden, dus hopelijk gaat hij zo uit. Nogmaals excuses"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een intercity naar Hoofddorp, is dat regulier?
PSA: Links gaan, rechts staan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten