Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In Leiden mag treinvervangend vervoer van NS tussen Alphen en Leiden wel over de busbaan Stationsweg - Steenstraat/Turfmarkt - Kort Rapenburg - Breestraat - Korevaarstraat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Busstations zijn ook meestal verboden voor alle verkeer uitgezonderd lijnbussen. Toch zullen ze daar ook op moeten gezien het feit dat daar de haltes meestal zijn.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Treinvervangend vervoer is toch ook een vorm van lijndienst?
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erjeebee »

Ja.
Echter, als verkeerslichten een kar installatie hebben kun je met je touringcar wachten tot je een ons weegt / tot er een echte lijndienst achter je opduikt voor je wit licht krijgt op je negenoog.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Meestal ligt er wel een ontsnappingslus die je na 2 rondjes of zo wit geeft. Ook wel zo fijn als je er met een lijnbus met defecte KAR voor staat :wink:

Staat er echt een flinke file dan kan het dus wel sneller zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

:o Ik had net zo goed geen kaartje kunnen kopen voor m'n meisje, want bij beide controles (op een totaal van 5 treinen) hoefde ik hem niet te laten zien en vonden ze het wel best zo :Y

Zie ik er dan zo betrouwbaar uit? :shock: :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Kwam zojuist rond 16.20 uur aan op Amsterdam Centraal waar op 14a de ICd naar Breda van 16.07 uur nog stond. In de trein een lange rij staande reizigers die bleken te staan wachten tot ze bij de allerachterste deur de trein weer konden verlaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat klinkt als een klassieke reiservaring met de ICD. Vorige week zondag nog in Rotterdam Centraal gezien met een [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] uit Eindhoven :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Dan is er iets heel raars aan de hand, aangezien het probleem met de deuren met de laatste wijziging aan het elektrisch pakket verholpen is. Voor zover ik weet zouden de meeste, zo niet alle, ICD stammen de wijziging inmiddels ontvangen en is men inmiddels met de stammen in de 1100 bezig.
Het enige wat ik mij dan kan voorstellen is een defecte statische omzetter in één van de rijtuigen, maar met het nieuwe pakket krijg je daar ook keurig een melding van in de lok, dus dan moet er iemand die melding over het hoofd hebben gezien of verkeerd geïnterpreteerd.
Zodra die melding tevoorschijn komt heb je ongeveer anderhalf uur voor de batterijen zodanig leeg zijn dat het rijtuig zich niet meer meldt in het deurcircuit. Dat kan verlengd worden door de lampen uit te schakelen (die verbruiken veel stroom). Je moet dus sowieso de rit af kunnen maken en uiteraard proberen om de omzetter op het eerstvolgende station even handmatige reset te geven, wat vrijwel altijd werkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zit in de Intercity Direct. Het is echter meer een expeditie naar de akkerlanden van de Haarlemmermeer geworden. Na een uur sinds vertrek op Amsterdam Centraal zijn we nog steeds niet Nieuw Vennep gepasseerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Soort Temptation Weiland dus.
Oh wacht, dat was weer wat anders...
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Meer compleet ruraal dan intercity direct.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Gisteren nog even vastgestaan in de 6616 (de sprinter Dordrecht-Arnhem) nadat deze was uitgevallen, maar gelukkig ook weer opnieuw opgestart, uiteindelijk is de trein met +9 verdergegaan. Alleen de tijd was nog van slag (was het eerst 21:37, was het daarna 17:37, maar eigenlijk was het 6:37)

Vandaag heeft dezelfde trein snode plannen: aan de buitenkant staat Berlin Hbf (tief) :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Blijkbaar was er een verstoring ergens tussen Nijmegen en Utrecht, want de 3018 rijdt met +30 en de 3120 rijdt met +15. De 3020 heeft slechts een minimale vertraging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2249
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Meltrain schreef:Blijkbaar was er een verstoring ergens tussen Nijmegen en Utrecht, want de 3018 rijdt met +30 en de 3120 rijdt met +15. De 3020 heeft slechts een minimale vertraging.
Er werd omgeroepen dat het was vanwege een storing tussen Arnhem en Nijmegen.
Die +30 komt trouwens niet alleen door die storing, maar ook doordat-ie tussen De Haar en Utrecht stapvoets sukkelde omdat de sprinter uit Vndc voorrang kreeg. Daardoor werd de +20 op Klp een +30 op Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 3120 heeft er dan kennelijk nog wat vertraging uit kunnen rijden, want die zat op De Klomp strak achter de 3018 met +25.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bedoel je dat de 3018 +25 had of dat de 3120 met +25 reed?
Want als de 3018 met +30 rijdt, is het immers logisch dat de 3120 (die er normaal gesproken een kwartier achter zit) met ongeveer +15 arriveert in Utrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 3018 had +25, die kwam namelijk gelijk met mijn bus op De Klomp aan en die bus arriveert normaal 5 minuten voor de trein ;)
Vrijwel op blokafstand daarachter zat de 3120, de 3020 kwam ik op de gebruikelijke plek tegen en reed dus weer op tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

In het weekend van 17/18 november zijn er zowel werkzaamheden rondom Schiphol als ergens op de lijn Zwolle - Amersfoort. Voor Almere betekent dit dat de lijnvoering van de IC's gewijzigd is en dat zelfs de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] door een IC wordt vervangen. Dit weekend rijdt er ieder halfuur een intercity Groningen - Assen / Leeuwarden - Heerenveen - Steenwijk - Meppel - Zwolle - Lelystad Centrum - Almere Centrum - Hilversum - Utrecht Centraal (afwisselend Groningen of Leeuwarden) en rijdt eveneens ieder halfuur een intercity Groningen - Assen / Leeuwarden - Heerenveen - Steenwijk - Meppel - Zwolle - Lelystad Centrum - Almere Buiten - Almere Centrum - Amsterdam Bijlmer ArenA - Gouda - Den Haag Centraal (afwisselend Groningen of Leeuwarden). 8-)

Vrijdag de 16e zijn er eveneens werkzaamheden rond Schiphol; dan rijdt er ieder kwartier een IC tussen Lelystad Centrum en Amsterdam Centraal, de ene helft rijdt door naar Groningen of Leeuwarden en de andere helft eindigt in Lelystad met een stop in Almere Buiten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Geen idee wat er vanochtend aan de hand was op spoor 8b in Leiden, maar de 2429 werd gespoorwijzigd van 8b naar 9b. Mijn 2129 werd gespoorwijzigd van 9b naar 9a. De aansluiting werd overgenomen (‘voor de reizigers die een paar honderd meter moesten lopen’ aldus de HC), dus vertrek was met +3.

Op de terugweg kwam de 2158 met +6 in Leiden aan. Volgens de HC was dit vanwege de eerdere verstoring (er was een aanrijding tussen Haarlem en Leiden geweest), maar er reed volgens mij een zwaar vertraagde 1667 voor mijn trein. Mijn 2158 werd gespoorwijzigd naar 5b, maar dat kon alleen nadat de 2458 weg was. Na Haarlem reed de vertraagde Sprinter uit Zandvoort voor mijn IC, waardoor de vertraging tot +9/+10 opliep (al riep de HC om dat de vertraging door de eerdere verstoring kwam). Op Sloterdijk werden de deuren van de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] gesloten toen ik het perron opkwam, dus werd het de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van een paar minuten later.
Beul van de blindegeleidelijn
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Zonnig »

Milco schreef:In het weekend van 17/18 november zijn er zowel werkzaamheden rondom Schiphol als ergens op de lijn Zwolle - Amersfoort. Voor Almere betekent dit dat de lijnvoering van de IC's gewijzigd is en dat zelfs de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] door een IC wordt vervangen. Dit weekend rijdt er ieder halfuur een intercity Groningen - Assen / Leeuwarden - Heerenveen - Steenwijk - Meppel - Zwolle - Lelystad Centrum - Almere Centrum - Hilversum - Utrecht Centraal (afwisselend Groningen of Leeuwarden) en rijdt eveneens ieder halfuur een intercity Groningen - Assen / Leeuwarden - Heerenveen - Steenwijk - Meppel - Zwolle - Lelystad Centrum - Almere Buiten - Almere Centrum - Amsterdam Bijlmer ArenA - Gouda - Den Haag Centraal (afwisselend Groningen of Leeuwarden). 8-)

Vrijdag de 16e zijn er eveneens werkzaamheden rond Schiphol; dan rijdt er ieder kwartier een IC tussen Lelystad Centrum en Amsterdam Centraal, de ene helft rijdt door naar Groningen of Leeuwarden en de andere helft eindigt in Lelystad met een stop in Almere Buiten.
De IC via de 4900 ipv opheffen via Amersfoort is een goede zet en goed voor de reizigers die niet op een treinvervangende bus hoeven over te stappen. En in H'sum is er een overstap naar A'foort mogelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Woei, eerste werkdag van de week zonder vertraging met de Intercity Direct!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Moet kunnen toch? Het is pas maan dins woens donder vrijdag.

:shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Die nieuwe software heeft z'n sporen gemaakt zullen we maar zeggen. Vind het wel apart dat ze het eerst uitgeven en dan zulke risico's nemen voor de betrouwbaarheid van de dienstregeling omdat er onvoldoende is getest of het niet een negatieve uitwerking heeft op de betrouwbaarheid.

Maar zo ontrouw als de IC-direct nu is, zo trouw springen ze ergens aan de westkant van Rijen voor de trein :') hoeveel zijn het er al dit jaar? Overigens hadden ze bij ProRail de doelstelling van het opruimen niet gehaald: tot 3:15 uur na het moment was het treinverkeer verstoord. En hoewel ze zeggen dat hij reed heb ik de sprinter van 18:19 naar Dordrecht vanuit Tilburg maar niet genomen: ik geloofde het gewoon niet dat hij reed. Bussen daarentegen: ik heb in zes jaar bussen in Brabant slechts één keer uitval meegemaakt. Lekker met de ouwe vertrouwde bus :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

SLToilet schreef:Overigens hadden ze bij ProRail de doelstelling van het opruimen niet gehaald: tot 3:15 uur na het moment was het treinverkeer verstoord.
Hoewel men altijd zal proberen de tijd dat het traject geblokkeerd is zo kort mogelijk te houden, is men daarbij ook volledig afhankelijk van de politie die onderzoek moet doen. Een doelstelling kun je het dus niet noemen. Wel vreemd om te zien dat er kennelijk mensen zijn die dat bijhouden... :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten