Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Vanmorgen had de trein voor Pon Leusden in Amersfoort enkele ongebruikelijke rangeerbewegingen. De volle trien kwam 's ochtends op spoor 8 naast de perrons tot stilstand, waarna de 189'er werd afgekoppeld en voor de lege trein gezet. Normaal wordt er met de volle trein doorgereden naar het goederenemplacement, de lege trein stond daar nog wel. Rond het middaguur zag ik een 6400 met diezelfde volle trein van de Bokkeduinen af komen i.p.v. het gebruikelijke spoor langs de hoofdlijn naar Amsterdam. Deze afwijkingen werden waarschijnlijk veroorzaakt door de afvoer van plan U 113 op de Birkt (losweg aan de lijn naar Hilversum).
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Aking schreef:Overigens vind ik het niet heel bijzonder, de perrons zijn nog met zo'n betonnen krocht als mijn Eigenste Utca030, en ik vind de stationshal te leeg. En de klapdeuren openen te langzaam -o-

Neuh, k vinnut nie bijzonder :N
Het is fraai vergeleken met dat tijdelijke gedrocht dat er heel lang stond. De perrons zijn volgens mij nog hetzelfde. Overigens heeft Heerlen wel vaak een nieuw station gekregen in pakweg de laatste 40 jaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

DDZ 7526 in de 5925 Dordrecht - Roosendaal en SLT 2404 in de 6624 Dordrecht - Arnhem Centraal.

De SLT is vanuit Rotterdam Centraal leeg voorgereden, had hem al te Rotterdam Blaak gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

In de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] is ook DDZ 7530 onderweg, nu als 6618. Helaas vandaag geen DDAR.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Een troost: DDZ is ooit DD-AR geweest :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Suus schreef:DDZ 7526 in de 5925 Dordrecht - Roosendaal en SLT 2404 in de 6624 Dordrecht - Arnhem Centraal.

De SLT is vanuit Rotterdam Centraal leeg voorgereden, had hem al te Rotterdam Blaak gezien.
De DDZ is (tesamen met de VIRM in de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie]) gepland.
De FLIRT die de 3e omloop vormt rijdt er ipv het geplande DDZ voor vandaag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Huh? Waarom :shock:

Je hebt zulk groot materieel daar nu niet bepaald nodig...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Tja... ik zeg alleen wat de planning inhield :mrgreen:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Sowieso is de opstart in Brabant slordig geweest vanochtend. De 6626 ondervindt hier momenteel ook hinder van en staat buiten Breda te wachten op een vrij perron.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Hoezo is het volgens een gepland aangepaste materieelinzet, ineens een slordige opstart van de dienst. :|
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik doel dan ook op de vele vertragingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik sta op station Swalmen. Er komen paard en wagen voorbij. Er is geen bus.

11:50 Trein komt aan, geen bus.
12:05 Volle bus komt aan uit Roermond, iedereen stapt in. Chauffeur moet de rit van 12.25 rijden maar heeft door dat de rit van 11.55 niet gereden heeft en dat het dus niet zal gaan passen. Na bellen blijkt de vorige bus te vroeg te zijn vertrokken.
12.08 Lege bus komt aan. Iedereen moet overstappen. De chauffeur is een botte hork die beweert dat hij uit Roermond komt.
12.09 Deze nieuwe bus vertrekt.
12.10 Een jongen heeft zijn telefoon in de eerste bus laten liggen. Botte hork laat hem uitstappen, maar blijft niet op hem wachten. :roll:

Om 12.25 waren we in Roermond. Om 12.29 ging de bus weer terug naar Swalmen, dat is dus te laat om de trein van .39 nog te kunnen halen. :')
Om 12.30 zat ik al in een nagenoeg lege NS-bus naar Sittard. Lijkt erop dat men inderdaad snelbussen Weert-Sittard heeft laten rijden want ik zie geen doorgaande reizigers. :D
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Ga ik er ook eens vroeg uit op zondag, is het Qlimax in het Gelredome...


Afvoer liep niet bepaald soepel: 3623 valt geheel uit, 3618 kwam met +18 voorgereden. Ook een extra trein naar Ut met ruim +15.
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heb vandaag een dagje regio Rotterdam gedaan met o.a. een slagje op de Hoekse lijn. Ik wilde om 10.38 vertrekken en via Hilversum naar Utrecht gaan maar kwam niks van terecht. Die sprinter zou met 5 minuten vertraging aankomen in Baarn en daarmee was mijn overstaptijd van 5 minuten in Hilversum teniet gedaan. Dus om 10.52 de rechtstreekse sprinter naar Utrecht genomen.
Schiedam Centrum was vandaag eind- en beginpunt aangezien er werkzaamheden waren op de spoorlijn naar Den Haag. Hier nam ik de metro richting Hoek Van Holland maar stapte in Vlaardingen Centrum uit. Daarna een wandeling naar Vlaardingen Oost om daar de metro naar Rotterdam Blaak te nemen. Moet zeggen dat de RET de stations Vlaardingen Centrum en Oost mooi opgeknapt heeft.
In Rotterdam Alexander zijn de poortjes weggehaald en vervangen door paaltjes vanwege een verbouwing. Terugreis naar Baarn ging dit keer wel probleemloos via Hilversum. Al had in Hilversum de IC van 17.37 naar Schothorst 10 minuten vertraging. Op de CTA stond dat de IC niet verder ging dan Amersfoort i.v.m. te grote vertraging.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een wisselstoring rijden de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal. Maar in plaats van de Intercity's extra te laten stoppen, worden Delft Zuid, Rijswijk en Den Haag Moerwijk nu helemaal niet bediend. Erg klantonvriendelijk. :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Bij de werkzaamheden afgelopen weekend zijn de perrons van Delft Zuid richting het zuiden verlengd en aan de noordzijde ingekort. Opvallend genoeg is de verlenging aan de zuidzijde deels met steigers, deels met een volledig nieuw gebouwd perrondeel gerealiseerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Is dat niet omdat er nog een onderdoorgang onder het station moet komen daar? In plaats van dat je anders die perrons eerst weer moet verwijderen kun je dan beter tijdelijk steigerperrons gebruiken lijkt me.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Trein 6620 vertrok al met +6 uit Den Bosch, bij Wijchen was het al +9. Na Nijmegen werden Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid overgeslagen. Ook trein 6622 had een minuut of 8 vertraging in Nijmegen en stopte ook niet op de tussengelegen stations naar Arnhem. 's Middags had trein 6636 bij Ravenstein +10. De vertraging was bij aankomst in Nijmegen teruggelopen tot +6 en bij vertrek was het nog +4. Toch sloeg de trein de sprinterstations over (waarschijnlijk omdat de keuze voor het overslaan van de stations ergens bij Wijchen wordt gemaakt).

Trein 32236 is met +10 opgeheven in Venlo. Voor de verdere rit naar Nijmegen is geen trein ingelegd. Trein 32243 werd hierdoor in Nijmegen ook maar opgeheven (het leek erop dat men van plan was om iets van de REP te halen, deze trein stond eerst op met +10).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Ooit hadden we in Raalte een kruising van treinen, dan waren er twee treinen tegelijkertijd op het station. Dat werd toen aangepast, de kruisingen gingen naar Heino en Nijverdal en zo was er altijd hooguit één trein op het station. Met de invoering van de Intercity van Keolis zijn er weer meerdere kruisingen per uur in Raalte. Maar vandaag waren er liefst drie treinen tegelijkertijd in Raalte.

Afbeelding

De vertraagde IC naar Enschede van 10.52 uur, de licht vertraagde IC naar Zwolle van 11.09 uur én de Sprinter naar Enschede van 11.08 uur. Nadat de IC van 10.52 uur vertrokken was, kon de Sprinter van 11.08 uur binnenkomen en kon de IC naar Zwolle er uit. Creatief boekhouden, leverde wel op dat de kerende IC in Zwolle werd opgeheven.
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Alledaagse gebeurtenis noemt-ie dat.

Passen er geen twee treinen achter elkaar langs het perron?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

De IC naar Enschede bestond uit 2 stellen, ik geloof de Sprinter er achteraan ook. Dat past inderdaad niet.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

:shock: zie je ook niet vaak gebeuren... Maar langs het smalle perron van Raalte passen hooguit 8 bakken FLIRT
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

16 dus (A)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Tussen O en Ht rijden geen treinen, maar wel voldoende bussen. Herstelwerkzaamheden...
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Gescheurde spoorstaaf aldus ProRail.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten