Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toch nog een dagje Aken gedaan. In de eerste instantie had ik dat uitgesteld omdat RE18 nog niet rijdt maar ik veranderde van gedachte. De treinvervangende bus afvinken met gebruik van OV-chipkaart leek me ook niet verkeerd.
Het begon in Baarn met de sprinter van 7.22 naar Utrecht, die zou met +6 vertrekken vanwege een technische storing volgens de conductrice. De volgende sprinter om 7.52 zou helemaal niet rijden. De reis met de intercity naar en van Heerlen werd tussen Utrecht en Den Bosch onderbroken door een treinvervangende bus. Er zat weinig volk in de trein. Verder is de bushalte een behoorlijk eind van het station in Utrecht. Heen stopte de bus in Den Bosch achter het station en terug vertrok de bus van de voorkant van het station waar dranghekken stonden. Ook in de bussen niet veel volk.
De bussen tussen Heerlen en Aken waren gehuurde touringcars. Bij elke bushalte stond een in/uitcheckpaal van Arriva. De bussen reden niet op tijd moet ik zeggen. Heen vanuit Heerlen om 10.41, vertrok met +1 en kwam in Aken met +5 aan. Terug uit Aken om 15.45 met +12 en aankomst in Heerlen met +20. Met mijn OV-chipkaart was een rit 3,35 euro, dus 6,70 euro voor een retoer. Dat is een stuk goedkoper dan het AVV-tarief. Tussen Heerlen en Herzogenrath rijdt de bus vooral langs de spoorlijn waar de gloednieuwe bovenleidingspalen direct opvallen.
Verder rest me nog te zeggen dat station Heerlen nog steeds een enorme bouwput is. Vraag me af wanneer dat alles af is. Volgens mij zijn ze al een jaar of 10 bezig daar en er lijkt geen einde aan te komen!
Het begon in Baarn met de sprinter van 7.22 naar Utrecht, die zou met +6 vertrekken vanwege een technische storing volgens de conductrice. De volgende sprinter om 7.52 zou helemaal niet rijden. De reis met de intercity naar en van Heerlen werd tussen Utrecht en Den Bosch onderbroken door een treinvervangende bus. Er zat weinig volk in de trein. Verder is de bushalte een behoorlijk eind van het station in Utrecht. Heen stopte de bus in Den Bosch achter het station en terug vertrok de bus van de voorkant van het station waar dranghekken stonden. Ook in de bussen niet veel volk.
De bussen tussen Heerlen en Aken waren gehuurde touringcars. Bij elke bushalte stond een in/uitcheckpaal van Arriva. De bussen reden niet op tijd moet ik zeggen. Heen vanuit Heerlen om 10.41, vertrok met +1 en kwam in Aken met +5 aan. Terug uit Aken om 15.45 met +12 en aankomst in Heerlen met +20. Met mijn OV-chipkaart was een rit 3,35 euro, dus 6,70 euro voor een retoer. Dat is een stuk goedkoper dan het AVV-tarief. Tussen Heerlen en Herzogenrath rijdt de bus vooral langs de spoorlijn waar de gloednieuwe bovenleidingspalen direct opvallen.
Verder rest me nog te zeggen dat station Heerlen nog steeds een enorme bouwput is. Vraag me af wanneer dat alles af is. Volgens mij zijn ze al een jaar of 10 bezig daar en er lijkt geen einde aan te komen!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mijn reisplanner moet ik zo in de 14900 stappen voor mijn stop in Overvecht. Ik kan me herinneren dat de sprinters Almere - Utrecht nooit in Overvecht stopten, is dit met de nieuwe dienstregeling veranderd of mis ik iets anders?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] is de avondvariant van de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] die wel op alle stations stopt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat verklaart hem, thanks :pos:
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen tussen Hvs en Ut wordt overal gestopt door de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] t.o.v. de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie].ArrivaBas schreef:De [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] is de avondvariant van de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] die wel op alle stations stopt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag van Zaandam naar Eindhoven gegaan over Rotterdam Centraal. De rechtstreekse route lag er vanwege werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch sowieso uit.
Bij het instappen en wegrijden van de 926 op Schiphol werd omgeroepen dat er vanwege een defect op de HSL ‘conventioneel’ zou worden gereden. Dit heeft de storingenpagina echter niet gehaald. Aankomst in Rotterdam was vanwege de omleiding over Leiden en Den Haag met +17 en Breda met +15. In tegenstelling tot Rotterdam was er in Breda wel een cross-platform overstap op de 1139 Mijn binnengekomen ICD keerde weer netjes terug richting Amsterdam van spoor 4, en op spoor 2 stond een lege Thalys wortels te schieten. Aankomst in Breda was met een respectabele +7.
Op de terugweg had ik vanaf Eindhoven de 1164. Vlak voor aankomst in Rotterdam bleek de HSL eruit te liggen, dus mijn aansluitende 1055 was ook opgeheven. De HC verwees reizigers voor Schiphol naar de 246: Ik ben maar tot HS blijven zitten om over te stappen op diezelfde trein. Vlak voor vertrek uit HS bleek de 2464 tot en met Leiden te rijden, en bij binnenkomst in Leiden werd door de HC aangegeven dat dit door een wisselstoring kwam. Helaas werd de 2464 op 9a binnengenomen, dus daar ging de overstap op de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Dus werd het de 2275 van een kwartier later; normaal zou ik over Schiphol gaan, maar het was niet duidelijk hoe en wat met die wisselstoring waar de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] last van had.Op Sloterdijk nog gepoogd de vertraagde 3368 te halen in plaats van door de kou naar de Hemboog, maar het werd uiteindelijk de 870 van iets later.
Ofwel: tweemaal toeslag, maar geen enkele meter van de HSL tussen Schiphol en Rotterdam gezien vandaag.
Bij het instappen en wegrijden van de 926 op Schiphol werd omgeroepen dat er vanwege een defect op de HSL ‘conventioneel’ zou worden gereden. Dit heeft de storingenpagina echter niet gehaald. Aankomst in Rotterdam was vanwege de omleiding over Leiden en Den Haag met +17 en Breda met +15. In tegenstelling tot Rotterdam was er in Breda wel een cross-platform overstap op de 1139 Mijn binnengekomen ICD keerde weer netjes terug richting Amsterdam van spoor 4, en op spoor 2 stond een lege Thalys wortels te schieten. Aankomst in Breda was met een respectabele +7.
Op de terugweg had ik vanaf Eindhoven de 1164. Vlak voor aankomst in Rotterdam bleek de HSL eruit te liggen, dus mijn aansluitende 1055 was ook opgeheven. De HC verwees reizigers voor Schiphol naar de 246: Ik ben maar tot HS blijven zitten om over te stappen op diezelfde trein. Vlak voor vertrek uit HS bleek de 2464 tot en met Leiden te rijden, en bij binnenkomst in Leiden werd door de HC aangegeven dat dit door een wisselstoring kwam. Helaas werd de 2464 op 9a binnengenomen, dus daar ging de overstap op de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Dus werd het de 2275 van een kwartier later; normaal zou ik over Schiphol gaan, maar het was niet duidelijk hoe en wat met die wisselstoring waar de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] last van had.Op Sloterdijk nog gepoogd de vertraagde 3368 te halen in plaats van door de kou naar de Hemboog, maar het werd uiteindelijk de 870 van iets later.
Ofwel: tweemaal toeslag, maar geen enkele meter van de HSL tussen Schiphol en Rotterdam gezien vandaag.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Betaal dan ook gewoon geen toeslag :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is bijna kerst, dan zijn alle problemen opgelost aldus NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hohohoho
De kerstman, de sint, de paashaas en de tandenfee moeten dat samen toch kunnen regelen.
De kerstman, de sint, de paashaas en de tandenfee moeten dat samen toch kunnen regelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Intercity Direct 911 ging kapot terwijl deze met 3,5 van de 6 bakken langs het perron van Amsterdam Centraal stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is ergens een defecte trein, niet eens op de HSL, en daarom geeft Tuffy mij het advies vanaf Amsterdam via Utrecht naar Rotterdam te reizen, want er zijn volle treinen en mogelijk extra reistijd op Schiphol - Rotterdam Centraal.
Gelukkig speelt NS daar uitstekend op door Intercity Direct 1052 dan maar op te heffen.
Gelukkig speelt NS daar uitstekend op door Intercity Direct 1052 dan maar op te heffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar met Kerst wordt alles beter! De ICd treinen die nu uitvallen zijn het onderdeel van een nieuw soort Adventskalender van de NS. Elke dag maak je een luikje open en is er weer een verrassing :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan trof ik gisteren in de adventkalender 'dubbele storing en extra storing tijdens het omreizen' aan?
EDIT: en wens mij succes met de gtbv-claim. Met mijn speciaal abonnement zou dit telefonisch moeten kunnen, maar ik ben al een kastje en een muur tegengekomen bij de klantenservice.
EDIT: en wens mij succes met de gtbv-claim. Met mijn speciaal abonnement zou dit telefonisch moeten kunnen, maar ik ben al een kastje en een muur tegengekomen bij de klantenservice.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik trof net de ex-NS 2454 als trekkracht van een Pontrein *trein*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die kapotte trein heeft zes uur lang ellende veroorzaakt. Hoe krijg je het voor elkaar?Suus schreef:Er is ergens een defecte trein, niet eens op de HSL, en daarom geeft Tuffy mij het advies vanaf Amsterdam via Utrecht naar Rotterdam te reizen, want er zijn volle treinen en mogelijk extra reistijd op Schiphol - Rotterdam Centraal.
https://www.ad.nl/delft/kapotte-interci ... ~a505bcb5/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En vanmiddag was de bovenleiding stuk. Achteraf viel de schade met +22 nog mee
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds een aantal maanden heb ik hulp nodig bij het in- en uitstappen, omdat ik tijdelijk niet op eigen benen kan staan door een enkelbreuk. En dat betekent dat ik gebruik maak van de reisassistentie van NS. In theorie is dat prima geregeld (uurtje van tevoren bellen en alles wordt voor je geregeld), maar in de 9 retourritten Alphen - Utrecht die ik ermee heb gedaan heb ik wel aardig wat punten voor verbetering opgemerkt. In Utrecht ben ik bij aankomst drie maal vergeten (2 keer door spoorwijziging, 1 keer door +23 bij aankomst), 1 keer viel mijn trein uit en werd ik niet gebeld (ik moest zelf regelen dat ik een half uur later mee kon), en bij aankomst in Alphen was de taxichauffeur die de plank moet leggen twee maal te laat (1 keer werd het doorgebeld door de klantendienst, in beide gevallen werd de taak toen door de HC overgenomen).
Maar vandaag sloeg alles, want de taxichauffeur was wel op het station maar kwam niet naar mijn aankomstperron, waardoor ik met veel pijn en moeite ICM uit moest klimmen met krukken. De HC kwam flink bezorgd aangerend, want hij wist dat ik er in Alphen uit moest en traplopen kan ik eigenlijk nog niet. Met veel pijn ben ik vervolgens op een bankje terecht gekomen, en kreeg ik het advies mee om te klagen. En nou ben ik daar normaal gesproken niet van, maar gezien het feit dat ik de taxichauffeur in de ogen heb gekeken maar een verklaring te moeilijk was, was ik nou niet echt tevreden. Maar ach, we kijken donderdag hoe het dan gaat, tot dusver bij 60% van de ritten geen problemen... :X
Maar vandaag sloeg alles, want de taxichauffeur was wel op het station maar kwam niet naar mijn aankomstperron, waardoor ik met veel pijn en moeite ICM uit moest klimmen met krukken. De HC kwam flink bezorgd aangerend, want hij wist dat ik er in Alphen uit moest en traplopen kan ik eigenlijk nog niet. Met veel pijn ben ik vervolgens op een bankje terecht gekomen, en kreeg ik het advies mee om te klagen. En nou ben ik daar normaal gesproken niet van, maar gezien het feit dat ik de taxichauffeur in de ogen heb gekeken maar een verklaring te moeilijk was, was ik nou niet echt tevreden. Maar ach, we kijken donderdag hoe het dan gaat, tot dusver bij 60% van de ritten geen problemen... :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een enkele keer een foutje bij de reisassistentie kan gebeuren. Maar heb onlangs van twee kennissen gehoord dat zij ook diverse malen zijn ‘vergeten’… Zou dit toch maar even gaan aankaarten als ik jou was.
Eerder vanavond vertrok de 773 uit Den Haag met volle afvalbakken, etensresten op de vloer en vuilnis op de tafeltjes uit Den Haag. Aan de duur van de kering kan het niet liggen…
Eerder vanavond vertrok de 773 uit Den Haag met volle afvalbakken, etensresten op de vloer en vuilnis op de tafeltjes uit Den Haag. Aan de duur van de kering kan het niet liggen…
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach, ook vandaag ging het niet soepel: op de terugweg kwam de taxichauffeur die de plank moet leggen pas bij aankomst het perron op rennen. En hij had duidelijk niet de instructie gelezen, want hij vroeg aan mij of de plank nodig was, terwijl dat toch netjes was doorgegeven. Dan komt het uiteindelijk wel weer goed (hij rende snel weg om de plank te halen), maar mijn schuld is het dan niet als de trein met +3 verder rijdt. :X
Heb overigens dinsdag mn beklag ruimschoots gedaan bij de Reisassistentie-klantendienst, dus vandaag werden de medewerkers daar gespaard. (A)
Heb overigens dinsdag mn beklag ruimschoots gedaan bij de Reisassistentie-klantendienst, dus vandaag werden de medewerkers daar gespaard. (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het lijkt me toch een stuk efficiënter om gewoon de conducteurs op te leiden daarvoor. Rolstoelplekken midden in de trein, evenals de rolstoelbruggen op het perron en klaar ben je.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan gaat een stationnement op een klein station minimaal 3 minuten duren: De brug halen, de brug plaatsen en de reiziger in of uit laten stappen en de brug weer terug zetten. En dat zijn dan ideale omstandigheden. Een stationnement op een klein station is nu gemiddeld 42 seconden. En in de meeste gevallen gaat het gelukkig gewoon goed; de brug staat klaar op de juiste plaats, de reiziger er in of er uit en ik kan al weg met de trein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan ik beamen, het is voor de gebruiker het makkelijkst als er iemand gelijk klaar staat, en eventueel zelfs nog kan helpen op het perron. Dat wordt wat lastig als de HC dat moet doen, die kan natuurlijk geen reizigers begeleiden op het perron en tegelijkertijd de trein laten vertrekken. Zoals gezegd, als alles werkt zoals gepland is het prima geregeld. Het probleem zit er in dat personeel beter aangestuurd moet worden bij aankomende treinen, ook bij vertraging, en dan zowel bij de eigen medewerkers van T&S alsmede de taxichauffeurs op de kleinere stations.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Even voor mijn begrip: dat wordt dan dus gedaan door de chauffeur van de taxi die je ook van/naar huis brengt?
Overigens ging het bij mij vandaag ook niet zo goed: wegens een aanrijding met een persoon, reed de 2858 niet verder dan Gouda en moest ik omreizen via Den Haag Centraal.
Ik wens de betrokken machinist in elk geval veel sterkte toe. -o-
Overigens ging het bij mij vandaag ook niet zo goed: wegens een aanrijding met een persoon, reed de 2858 niet verder dan Gouda en moest ik omreizen via Den Haag Centraal.
Ik wens de betrokken machinist in elk geval veel sterkte toe. -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kunnen ze die verantwoordelijkheid voor die brug niet bij het personeel van de Arriva store neerleggen tijden die openingstijden nou niet het gevoel dat die store van hun daar heel druk bezocht is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nope, er komt speciaal een taxichauffeur naar het station om de plank te leggen, daarna mag je zelf je eigen weg vervolgen en gaat de chauffeur weer naar de volgende afspraak. Dat kan weer een reisassistentie zijn, of een gewone taxirit. Ik kan gewoon met de bus thuis komen (heb de rolstoel ondertussen in kunnen wisselen voor krukken, en loop thuis al zonder krukken), en de bus is voor mij 100% goedkoper.Meltrain schreef:Even voor mijn begrip: dat wordt dan dus gedaan door de chauffeur van de taxi die je ook van/naar huis brengt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten