Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah, er is een reactie bijgekomen van NS. Die was er nog niet toen ik het gelezen had.
De treinen lijken wel merkbaar leger te zijn, tussen Breda en Rotterdam waren we met zijn vijven in de wagon. Normaal is dat wel ietsje meer, ook in het dal.
De treinen lijken wel merkbaar leger te zijn, tussen Breda en Rotterdam waren we met zijn vijven in de wagon. Normaal is dat wel ietsje meer, ook in het dal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet gek. Na een persconferentie heeft premier Rutte de Brabanders geadviseerd om zoveel mogelijk thuis te werken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Van de 40 mensen waren er 6 op kantoor vanochtend. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nodig je me nou uit? :oChrysa schreef:Aking, wanneer kom je eens naar het zuiden? *O*
Maar je had Bier ingeslagen toch? Dan kom ik wel langs hoor *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Net zoals gisteren had ik de 1863 van Den Haag Centraal, net zoals gisteren van spoor 10 en net zoals gisteren met ICM12. En in de hal werd ik door dezelfde servicemedewerker als gisteren geholpen met de mobiele CiCo. :pos:
Aangezien Tessa en de SNG's (wacht even, is dat een omroepstem en materieeltype, of de nieuwe NS-houseband?) in de 3358 waren uitgevallen vanwege een eerdere verstoring, werd het dus de [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] met overstap op Sloterdijk op de [serie=Sprinter|2020|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]. De [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] kwam Schiphol eerder binnen dan de lichtvertraagde ICD, en mocht eerder weg. Vlak voor de Riekerpolderaansluiting nog heel even stilgestaan, maar de ICD kwam niet voorbij sjeezen.
Aangezien Tessa en de SNG's (wacht even, is dat een omroepstem en materieeltype, of de nieuwe NS-houseband?) in de 3358 waren uitgevallen vanwege een eerdere verstoring, werd het dus de [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] met overstap op Sloterdijk op de [serie=Sprinter|2020|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]. De [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] kwam Schiphol eerder binnen dan de lichtvertraagde ICD, en mocht eerder weg. Vlak voor de Riekerpolderaansluiting nog heel even stilgestaan, maar de ICD kwam niet voorbij sjeezen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is weer eens een defect spoor tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht. Gezien de uitsnijdingen in de dienstregeling gaan mij bij de alarmbellen af en lijkt het alweer in de Willemsspoortunnel te zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bron: Voor Beter OVDe oorzaak van de uitdunning van het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht (gewoon spoor) en tussen Rotterdam en Breda (HSL) is een nieuw probleem met sporen in de Willemstunnel, de spoortunnel bij Rotterdam.
Inspecteurs van ProRail voerden een inspectie uit, en waren van mening dat er eerst reparaties moeten worden uitgevoerd voordat de treindienst weer volledig kan worden hervat. Vooralsnog is zeker een spoor buiten dienst, zo heeft ProRail aan Voor Beter OV laten weten. De beperking in de treindienst zal nog van zeer lange duur zijn, eerder een kwestie van weken dan van dagen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zeker één spoor? Dus het kunnen er ook twee zijn? Als ik naar de vertrektijden van Rotterdam Blaak kijk lijken zowel spoor 2 als 3 nu buiten dienst :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kunnen ze die tunnel niet gewoon vol storten en iets van een brug door die stad bouwen? Daar spoelt de stront tenminste gewoon vanaf *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als het nog zo lang duurt, zou ik willen voorstellen om de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] als stoptrein te laten rijden tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht, om zo het ongemak voor een deel van de reizigers te verlichten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stuur de NS een brief *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is sprake van een spoorvernauwing in de Willemsspoortunnel lees ik net op de Twitter van ProRail. Was dat niet exact hetzelfde als de vorige stremming?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omdat de 2256 met +10 rijdt en de 5069 niet rijdt, weet ik nu al dat ik met +30 zal arriveren op Rotterdam Lombardijen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja:Daniel schreef:Er is sprake van een spoorvernauwing in de Willemsspoortunnel lees ik net op de Twitter van ProRail. Was dat niet exact hetzelfde als de vorige stremming?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens ProRail was er toen een soortgelijk probleem op een ander spoor in de tunnel.Daniel schreef:Er is sprake van een spoorvernauwing in de Willemsspoortunnel lees ik net op de Twitter van ProRail. Was dat niet exact hetzelfde als de vorige stremming?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat gaat hooguit in één richting. De benodigde extra rijtijd tussen Rotterdam Blaak en Dordrecht is 8 minuten enkele reis en de kering in Dordrecht is 17 minuten. Dat gaat dus niet.Meltrain schreef:Als het nog zo lang duurt, zou ik willen voorstellen om de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] als stoptrein te laten rijden tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht, om zo het ongemak voor een deel van de reizigers te verlichten.
Maar sowieso wordt nu eigenlijk al het onmogelijke gedaan in de tunnel. De keuzes die nu zijn gemaakt zijn:
De [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] mag door de tunnel, dit ten koste van de [serie=Intercity direct|2020|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie].
De [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Eindhoven Centraal1100[/serie] mag door de tunnel, dit ten koste van de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie].
De [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] zorgt voor structurele vertraging van de [serie=Internationale Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]
De [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] zorgt voor structurele vertraging van de [serie=Thalys|2020|Amsterdam Centraal - Parijs Noord9300[/serie] en [serie=Eurostar|2020|Amsterdam Centraal - Brussel Zuid/Midi - London Saint Pancras International9100[/serie].
Pas ten zuiden van Rotterdam Zuid kan van het binnenspoor naar het buitenspoor worden gewisseld. Alle treinen die op 5 minuten of minder na een sprinter vertrekken of moeten aankomen in Rotterdam Centraal (of 3 voor de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] of [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie]) komen dus sowieso in de wacht te staan. En dan hebben we het nog niet gehad over goederentreinen, pas als die volledig uit hun tunnelbuis zijn mag de volgende trein de tunnelbuis in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jammer, dat mijn plan niet kan, maar het zij zo.
Bedoel je die laatste alinea niet andersom? Immers zijn in de tunnel nu alleen de buitensporten te berijden.
De [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Eindhoven Centraal1100[/serie], [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] zijn essentieel. Die kunnen niet opgeheven worden. Misschien is er nog enige verlichting mogelijk door de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] dan maar op te heffen.
Edit: de 5171 rijdt (met aangepaste snelheid) wel over spoor 3 door de tunnel. :o
Bedoel je die laatste alinea niet andersom? Immers zijn in de tunnel nu alleen de buitensporten te berijden.
De [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Eindhoven Centraal1100[/serie], [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] zijn essentieel. Die kunnen niet opgeheven worden. Misschien is er nog enige verlichting mogelijk door de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] dan maar op te heffen.
Edit: de 5171 rijdt (met aangepaste snelheid) wel over spoor 3 door de tunnel. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op de website van NS staat dat er vanaf morgen minder treinen in de spitsen rijden: https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... suren.html
Weet iemand welke treinen dit betreft? Alle reguliere spitstreinen?
Weet iemand welke treinen dit betreft? Alle reguliere spitstreinen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zoals eerder vanavond gemeld in het Coronavirus-topic:
Z2N schreef:Ja. De te schrappen treinseries:
[serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] Den Helder - Alkmaar
[serie=Intercity direct|2020|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] Rotterdam - Breda (al vanwege defect spoor in Willemsspoortunnel)
[serie=Intercity|2020|(Deventer -) Amersfoort Centraal - Amsterdam Centraal1500[/serie] Amersfoort - Deventer
[serie=Intercity|2020|Eindhoven Centraal - Dordrecht1900[/serie] Dordrecht - Eindhoven
[serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] Amersfoort - Deventer
[serie=Intercity|2020|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|(Oss -) 's-Hertogenbosch - Deurne4400[/serie] Oss - Den Bosch
[serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] Rotterdam - Dordrecht (al vanwege defect spoor in Willemsspoortunnel)
[serie=Sprinter|2020|Assen - Groningen6200[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Houten Castellum - Utrecht Centraal6500[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] (Integraal, behalve als [serie=Sprinter|2020|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] niet rijdt)
[serie=Intercity|2020|(Vlissingen -) Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] (Spitsritten Zeeland)
[serie=Sprinter|2020|Harderwijk - Amersfoort Centraal15600[/serie] (Integraal)
[serie=Museumpendel|2020|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] (Museumpendel, Spoorwegmuseum is gesloten)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom? Om personeel te sparen? Omdat er minder reizigers zijn?
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Minder verwachte reizigers zegt NS zelf, maar volgens berichten elders heeft het ook met een hoog ziekteverzuim bij NS te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor zover ik heb begrepen *is* er nog geen ziekteverzuim, maar wordt er *geanticipeerd* op een hoog ziekteverzuim. Om een "betrouwbare dienstregeling" aan te kunnen bieden (m.a.w. zo min mogelijk treinen die onaangekondigd uitvallen) snijdt NS preventief in de personeelsdiensten en dus automatisch ook in de spitsritten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens ons aller Mikos die voor die toko schijnt te werken hebben mensen zich daadwerkelijk al ziek gemeld...
Mikos schreef:Er zijn veel mensen die zich ziek hebben gemeld, door dat hoge ziektepercentage kunnen simpelweg niet alle treinen rijden. Een overzicht zal er wel komen zodra er een vaststaand plan is, op dit moment zijn er te veel onzekerheden en kon het wel eens van dag tot dag gaan verschillen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is al wel ziekteverzuim. Dat was er voor het Corona-virus ook al, we hebben al langer personeelsproblemen, maar met de oproep thuis te blijven als je je niet helemaal fit voelt is dat aantal gestegen. Die combinatie maakt het dat er spitsritten uit gaan vallen, zodat overige treinen wel kunnen blijven rijden zolang alles beheersbaar is. Er zijn complete protocollen opgezet voor het geval er een te groot ziektepercentage is, zowel bij NS als bij ProRail.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, dat geeft wel de gelegenheid natuurlijk..Mikos schreef: (..), maar met de oproep thuis te blijven als je je niet helemaal fit voelt is dat aantal gestegen. (..).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten