Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Mwa, aan het eind van de avond sliep ik gewoon in mijn eigen bedje. Dat is voor die mensen welke ik vanavond op Rotterdam CS bij die Thalys zag nog maar afwachten. Daarnaast heb ik gisteren op comfortabele wijze weer een aantal trajecten af kunnen strepen, welke anders pas aanstaande zomer aan bod zouden komen. Dus ik klaag niet. :D
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Groetjes van Sittard Transferium, waar ik in drie minuten van de snelbus uit Maastricht op de snelbus naar Roermond ben overgestapt.

Misschien is middernacht in Rotterdam nog haalbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^^misschien vanaf Nijmegen maar direct naar A';dam reizen..?? Scheelt je morgenochtend vast een horrorrit met een ICD die vermoedelijk niet of verlaat zal rijden? :)
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Gisteren (toen er nog wel treinen reden) reed de RE18 door werkzaamheden (al weet ik niet waarom precies) niet tussen Mt en Vk. Nou had ik niet goed opgelet en dacht ik dat er helemaal niets reed, maar toen ik al in Vk aangekomen was met bus 4 kwam ik erachter dat de stoptreinen wél reden. Daarnaast reden er dus ook nog snelbussen in 13 minuten tussen Mt en Vk met aansluiting op/van de RE 18. Daar zat natuurlijk geen hond in, althans in die ene bus die ik rond 14.30 in Vk zag. Maar toch netjes geregeld. :pos: De RE18 keerde in 3 minuten op spoor 3; dat was dan weer wat krapjes want we vertrokken iets vertraagd.

Na een zeer prettige reis met een privé-stiltecoupé (die overigens bij de driedelige Flirts kleiner is dan bij de tweedelige - 16 plaatsen i.p.v. 20) kwam ik aan in Aachen; maar toen ik een half uur later net tevreden constateerde dat ik de trein terug nog gehaald had, werd opeens heel NRW platgegooid. Gelukkig rijdt er nog een bus naar Mt (die natuurlijk net weg was, dus moest ik wel een half uurtje wachten; en betalen -o- ) en kwam ik alsnog thuis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er heeft gisteren twee keer een boom op het spoor gelegen nabij Aachen West, vind het nog knap dat je er gekomen bent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

diederickx schreef:
Aking schreef:door de nodige honen op het spoor
Haal nu eens een paar maal diep adem en leg dan nog eens rustig uit wat je bedoelt.
Het diep ademhalen duurde even, maar mijn Servo-DuitschNederlandsche-autocorrect maakte van bomen of iets wat daarvoor door had moeten gaan blijkbaar honen. Al kun je, als we Tante Trolly moeten geloven, blijkbaar dus ook honen op het spoor leggen tegenwoordig :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De Intercity Direct van 14:53 te Amsterdam Centraal rijdt weer eens niet :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Zijn gedoetjes met de ICD eigenlijk nog wel noemenswaardig? Dat is ondertussen zo'n alledaagse gebeurtenis dat het zelfs hier te alledaags voor is als je het mij vraagt :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het te alledaags gaan vinden is je erbij neerleggen dat een treindienst waardeloos mag zijn. Maar het is niet normaal dat maar 80% van de treinen doet wat door de vervoerder wordt belooft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

umbusko schreef:Gisteren (toen er nog wel treinen reden) reed de RE18 door werkzaamheden (al weet ik niet waarom precies) niet tussen Mt en Vk.
Door werkzaamheden in Maastricht waren alleen de sporen 1, 2 en 3 in gebruik. IC van spoor 1, Stoptrein Heerlen van 2 en stoptrein Sittard van spoor 3. Vanuit Sittard reed de IC met +6 tov de normale dienstregeling. Zo waren er maar 2 stellen nodig voor de pendeldienst en de IC's konden in Maastricht aankomen en vertrekken zonder elkaar in de weg te zitten.

Zelf moest ik zaterdag van Echt naar Roermond. In Echt stond niemand bij het station en moest iedereen zelf maar uitzoeken waar de bussen naartoe gingen. De bus naar Sittard vertrok met +15 uit Echt. In Susteren reed de bus netjes naar het station, maar vervolgens was het even zoeken hoe de bus weer makkelijk op de grote weg kwam (keren ging niet en de woonwijk erachter had smalle straten). Een half uur later kwam ik in Sittard aan en vervolgens moest ik nog 16 minuten wachten op de trein naar Maastricht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 1005, 523 en 7725 zijn vanochtend te Rotterdam Centraal uitgevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

NS lijkt op de lijnen naar West-Brabant steeds meer last te krijgen van graffiti op de treinen. Vooral de VIRMm's hebben het aldaar zwaar te verduren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Als het aan één opstelplaats te koppelen is moet het mogelijk zijn om aldaar maatregelen te nemen. En verder is het vooral een kwestie van melden, zodat de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn beter inzicht krijgen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Terwijl ik een broodje zit te eten in de RE van Hannover naar Rheine komt de HC door de coupé om de nieuw ingestapte reizigers te controleren. Ik maak aanstalten mijn kaartje te pakken maar de HC zegt 'eet eerst maar rustig verder hoor, straks knoei je nog enzo.'
Heb haar verder niet meer gezien. Zo belangrijk was het gecontroleer dus ook weer niet allemaal.
Goed verhaal, ik weet het :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

*mompelt iets over dat Westfalenbahn van Abellio (NS) is*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Huh, maar ons aller Mikos knuppelt je toch zo'n beetje de trein uit als je niet SOFORT je vervoerbewijs toont? :o
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ja daar keek ik dus ook een beetje van op, juist omdat ze in Doitsjland altijd zo fanatiek met controleren zijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Zonder kaartje kom je er bij mij überhaupt niet eens in. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Daar durf ik nog wel een dagkaart 1e klas om te verwedden (A) :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Mikos schreef:Zonder kaartje kom je er bij mij überhaupt niet eens in. :Y
Je partner heeft een jaarkaart zeker? (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

_O-

Heeft Mikos überhaupt een partner dan? Nee toch? :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Er is zoveel dat je niet over mij weet...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Zeg dat nou niet te hard, straks komt Aking met een lijst van NAW-gegevens, een samenvatting van de gossip op je standplaats, je mening over ananas op een pizza en het wachtwoord van je Tinder-account. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Bring it on! :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

...of erger: blijkt ie je partner te zijn :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten