Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gekko123 »

Delft Zuid was al vervangen zag ik vanochtend. Of in ieder geval een bordje, de rest heb ik om eerlijk te zijn geen aandacht aan bested.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Oei, dat is interessant
Ik was al dagen aan het toeren
Delft Zuid leek wel een nieuw vakantieland
Maar nu ga ik er zeker weer koekeloeren *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door omaylie »

Heeft iemand al gekeken of ze ook borden aan het vervangen zijn op station Eindhoven? Het is dat ik zelf niet die kant op ga de komende tijd...
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Niet op gelet, ik zal je morgenochtend een update geven.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Oh laat maar een paar jaar leeg die dingen. Beter voor de portemonnee van veel mensen, scheelt namelijk impulsaankopen.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Na verloop van tijd ben ik anders heel goed in het uitfilteren van reclames. De enige reclame die ik dit jaar op het station gezien heb en die ik onthouden heb was de reclame van mijn lokale waterbedrijf, om na de vakantie de kraan even te laten lopen. Het aantal impulsaankopen is ook erg beperkt gebleven, ook wel omdat ik erg honkvast ben met mijn merken. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Ik onthoud alleen de dames in bikini :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Volgens mij is dit al een keer eerder gebeurd, toen bleven echter de oude posters een behoorlijke tijd hangen, totdat ze helemaal verbleekt en verrimpeld in de borden hingen. Was iets van Quik elektrische scooters o.i.d. Kan wel even zoeken in mijn archief.

Posters op stations vind ik overigens vaak wel interessant. Vaak is het reclame voor boeken of tentoonstellingen. Daar kan ik niets op tegen hebben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Suus schreef:De stationsborden en de gevelborden van station Amersfoort worden vandaag vervangen i.v.m. de naamswijziging volgende week zondag.
Nou al? In Arnhem heeft het een jaar geduurd :')
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

De 3684 heeft in Den Bosch 2 minuten gewacht op de 2984. *O*
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:
Suus schreef:De stationsborden en de gevelborden van station Amersfoort worden vandaag vervangen i.v.m. de naamswijziging volgende week zondag.
Nou al? In Arnhem heeft het een jaar geduurd :')
Arnhem werd ook pas na een ruim een jaar officieel van naam gewijzigd. Iets met te laat aanvragen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

JordiBrabant schreef:Niet op gelet, ik zal je morgenochtend een update geven.
Er is nog geen bordje vervangen, ook geen voorbereidende werkzaamheden, zowel op de perrons als aan het Stationsplein.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

6626 heeft even stilgestaan op Nmd wegens een defecte trede, mag zometeen de station tussen Nm en Ah overslaan.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Anne »

Na dagje Limburg vanavond weer terug naar Delft. In Maastricht net de IC van 17:31 gemist. Met de volgende IC in Eindhoven aansluiting op de 1168. Minuutje te laat uit Eindhven maar op tijd bij Breda. Leek dus goed te gaan zodat ik om 20:28 in Delft kon zijn.

Net na de Moerdijkbrug echter een omroep dat de trein vertraging zou oplopen omdat die gebruikt zou worden als evacuatietrein voor een gestrande trein die daar al 70 minuten zou staan. Om kwart over acht stonden we stil naast de gestrande IC richting Eindhoven. Er moest daarna nog gewacht worden op de leider van Prorail. Er werd wel gevraagd om je bagage van de banken te halen omdat de andere trein behoorlijk vol zat. Na een flinke tijd wachten kwamen de eerste gestrande reizigers langs. Uiteindelijk werd er na bijna 1,5 uur stilstand aangegeven dat er nog even moest worden gewacht op toestemming van Prorail maar dan met de gebruikelijke snelheid naar Rotterdam konden vertrekken. Even later reden we om 21:40 weer en kwamen net na tien voor tien op spoor 4 in Rotterdam aan.

Bij Rotterdam werd nog omgeroepen dat de fiets van een jonge dame in de trein was overgezet en of ze naar achteren wilde komen om zelf de fiets uit te laden.

Na aankomst in Rotterdam was nog even onduidelijk waar de trein heen ging. In de trein werd omgeroepen dat die verder zou gaan naar Delft en Den Haag maar op de borden stond Eindhoven. Dit laatste bleek uiteindelijk juist te zijn want er stapte een machinist in aan die zijde.

Kon toen nog net op spoor 9 de tien minuten vertraagde IC Eindhoven richting Delft halen waar ik om 22:10 aankwam. Zelf dus ruim 1,5 uur vertraging (of zelfs 2 uur als ik in Maastricht de eerdere IC had gehaald), maar de reizigers uit de andere trein waren slechter af want die stonden al ruim een uur stil en waren na zo’n 3 uur weer terug in Rotterdam.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

In de stationshal van Zaandam is men al wat verder met het plaatsen van de poortjes. Zo zijn de glazen nooddeuren in het midden van de hal geplaatst. Wat de afgelopen tijd op een enkele uitzondering goed is gegaan, ging nu fout: de aannemer is vergeten de tijdelijke blindegeleidelijn te verplaatsen, waardoor die nu doodloopt tegen de glazen nooddeur. Dan maar de communicatiekanalen af: de mevrouw in de versgeplaatste SOS/Infozuil kon mij niet verstaan, en de loketmedewerkster zou het doorgeven aan de stationsmanager die pas maandag weer dienst zou hebben. ProRail bellen leverde op dat de situatie zou worden doorgegeven aan een storingsploeg.

Op een enkele situatie na ging het tijdens de verbouwing best goed, dus ik had wel beter verwacht.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Handige planning vandaag... Op de omreisroute naar Den Haag / Rotterdam vanuit Amersfoort worden reizigers geconfronteerd met een niet rijdende (1)1600 wegens "werkzaamheden elders" (die ik overigens nergens in de geplande werkzaamheden zie staan?!?).
Vervolgens vanaf Schiphol beperkingen door werk op de HSL en daar zijn ondertussen nog ingelaste werkzaamheden rond Leiden bij gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Zo te zien werkzaamheden in of rond de Schipholtunnel, alleen de sporen 4-6 worden daar gebruikt. Ik vermoed ook dat de "werkzaamheden elders", het rijden van minder treinen op de HSL en die ingelaste werkzaamheden dezelfde zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat zouden dan dus geen werkzaamheden "elders" zijn, ze zijn immers gewoon op de route van de (1)1600 dan :wink: Geen idee waarom NS dan zo om de feiten heen draait.

De omroep op station Amersfoort is al even vaag en heeft het erover dat de treindienst tussen Amersfoort Schothorst en Schiphol "aangepast" is in plaats van gewoon te zeggen dat daar geen ICs rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Volgens het NS huisblad "Spoor" zouden er in de maanden december en januari geen grote werkzaamheden plaatsvinden.

Niets is minder waar helaas.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Want? Jij hebt de heilige definitie van het woord groot? :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Het is geen definitie, maar meestal zijn er in de maanden december en januari geen werkzaamheden waarbij vervangend busvervoer nodig is.

In het nieuwste nummer van het blad "spoor" staat dit ook aan gegeven.

En toen ik gisteren met de trein wilde was ik wel enig sinds verrast dat er werkzaamheden waren.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

In Spoor staat "dat er geen werkzaamheden zijn waarbij busvervoer nodig is" ja? Of maak je dat er zelf van?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Meestal zijn er in december vanaf het weekend dat de nieuwe dienstregeling in gaat tot half januari geen werkzaamheden waardoor 48 uur of langer geen treinen kunnen rijden. Dus dit weekend kan er nog prima geklust worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

@Suus: bedankt voor de uitleg.

Dat het vanaf het weekend is dat de nieuwe dienstregeling ingaan staat er inderdaad niet bij. Dat had wel iets duidelijker vermeld mogen worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten