Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Aking schreef:Dan check je toch gewoon niet in? *O*
Dat doe ik toch al niet, want ik gebruik (goedkopere) e-tickets :P
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Arriva heeft wat extra bakken ingezet voor de Zwarte Cross. Van wat ik gezien heb reed de 30876 met 4 bakken, de 30877 met 3 bakken. Allemaal niet overdreven veel, maar leek wel voldoende, ik had twee vierzits voor mijzelf in de 30876. Op station Lichtenvoorde-Groenlo stond een man of vijf van Arriva voor toezicht. Net voor binnenkomst werd het verzoek gedaan te spreiden over de trein via de stations omroep, maarja hier waren geen hulpmiddelen voor en de geplande inzet klopt ook niet. Ook waren er extra borden opgehangen om de richtingen van de treinen aan te geven die van het perron zouden vertrekken.

Edit: treinnummer aanduiding aangepast, dank voor de tip!
Laatst gewijzigd door Rob357 op za 20 jul 2019, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Voor de duidelijkheid, s wordt gebruikt om een treinserie aan te duiden, zoals hier \s30800 -> [serie=Stoptrein|2019|Winterswijk - Zutphen30800[/serie].

T is treinnummer, zoals hier \t30876 -> 30876.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

PHS schreef:Zijn alle conducteurs stiekem met vakantie gegaan?

Momenteel reis ik regelmatig tussen Tilburg en het noorden van het land, maar deze week (3x op en neer, goed voor zo'n 18 uur reistijd) ben ik nog niet gecontroleerd. Vorige week werd ik daarentegen in bijna iedere trein gecontroleerd. Dat voelt toch niet helemaal lekker, want per 16 juli moet ik doordeweeks betalen voor mijn OV. Toch een beetje zonde van het geld :mrgreen:
Deze week in 16 treinen 7 keer gecontroleerd. Conducteurs zijn soms ook druk met boetes uitschrijven, dus kan niet altijd door de knippendale gezien worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Het resultaat van 4x een nachttrein van Arnhem naar Nijmegen:
* 1x een welkomstbericht
* 3x geen tussenstations omgeroepen
* 2x geen eindbestemming omgeroepen
* 4x geen controle of servicerondje gehad
Zo moeilijk is het toch allemaal niet om incidentele reizigers (want die zitten juist in deze trein) een welkom gevoel te geven?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Frank »

Gisteren de Sprinter van Elst richting Arnhem van 18:42, met de kleinst mogelijke FLIRT gereden. Was geen succes. Ben blij dat ik er pas in Elst in hoefde en niet in Nijmegen.

Overigens werd om de minuut gewisseld welke trein nou eerder zou zijn: die naar Arnhem van 18:42 van NS of die van 18:45 van Arriva. Gebeurt wel vaker, maar diverse mensen zullen wel verkeerd ingecheckt hebben. Gebeurt overigens ook als de goede vervoerder wel aangekondigd staat. Percentage zou ruim boven de 10 % moeten liggen als ik een schatting doe van wat ik zie (als het al niet boven de 20 % is).
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De opvolging tussende de 7665 en 31157 is ook kleiner dan normaal, door de aangepaste dienstregeling tussen Ah en Nm, normaal gaat de 7665 namelijk al om 18:40.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Frank93 »

Dit is de eerste keer dat ik dit bericht zie bij de NS:
Tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal rijden er minder Intercity's door een tekort aan beschikbaar personeel.
De extra reistijd is ongeveer 15 minuten.
De treinen rijden weer normaal rond 14:00 uur.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Klopt, eerder werd dit als 'problemen met de personeelsinzet' vermeld. Die komt wel vaker voor.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In de IC van 19.54 van Hengelo naar Amersfoort gereist. In Almelo zag ik dat een jongeman door een V en S-er erop aangesproken werd omdat hij een blikje bier op het perron achterliet. Daarna stapte hij met 2 blikjes bier de trein in. Dat ging blijkbaar niet goed want in Amersfoort kreeg hij met een groepje V en S mensen te maken. Die trokken hem eruit waarna hij heel theatraal deed wat veel bekijks trok op het perron. Zijn boodschap was "er is iets gebeurd maar dat is niet mijn schuld". Hij kreeg een boete en mocht een kwartier later weer de reis hervatten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Zulks een avonturen beleef je toch weer! *O*
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Die zijn niks vergeleken met je avonturen die jij nu in het buitenland beleeft. Met waarschijnlijk een gratis nacht in Wenen? _O_
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Uiteraard! De DB stelt niet teleur *O*

En morgen maar eens kijken hoe de trip naar een, volgens de algemene consensus, niet bestaand land me gaat bevallen. Als is dat een tripje van iets meer dan een uur, maar wie weet worden er nog mensen de trein uitgegooid ofzo *O* (geen idee of ze hier iets als V&S hebben eigenlijk, ik denk het niet :') )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Kosovo? Transnistrië?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Cabinda?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wannes »

Suus schreef:
PHS schreef:Zijn alle conducteurs stiekem met vakantie gegaan?

Momenteel reis ik regelmatig tussen Tilburg en het noorden van het land, maar deze week (3x op en neer, goed voor zo'n 18 uur reistijd) ben ik nog niet gecontroleerd. Vorige week werd ik daarentegen in bijna iedere trein gecontroleerd. Dat voelt toch niet helemaal lekker, want per 16 juli moet ik doordeweeks betalen voor mijn OV. Toch een beetje zonde van het geld :mrgreen:
Deze week in 16 treinen 7 keer gecontroleerd. Conducteurs zijn soms ook druk met boetes uitschrijven, dus kan niet altijd door de knippendale gezien worden.
Gisteren op 15 uur treinen 2 keer gecontroleerd :mrgreen:
Dat was in de eerste en de laatste trein.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Gisteravond twee keer gecontroleerd tussen Hengelo en Amersfoort. Er zaten twee conducteurs en twee conductrices in de trein.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Kosovo? Transnistrië?
Die laatste *O*
Kosovo is net iets breder geaccepteerd geloof ik :wink:
ZO6176 schreef:Cabinda?
Rijden daar treinen? Dan kan ie op het lijstje. Want de trip morgen gaat uiteraard per trein *O* (zelfs met airco en WiFi :o )
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

traibergen schreef:
Suus schreef:
PHS schreef:Zijn alle conducteurs stiekem met vakantie gegaan?

Momenteel reis ik regelmatig tussen Tilburg en het noorden van het land, maar deze week (3x op en neer, goed voor zo'n 18 uur reistijd) ben ik nog niet gecontroleerd. Vorige week werd ik daarentegen in bijna iedere trein gecontroleerd. Dat voelt toch niet helemaal lekker, want per 16 juli moet ik doordeweeks betalen voor mijn OV. Toch een beetje zonde van het geld :mrgreen:
Deze week in 16 treinen 7 keer gecontroleerd. Conducteurs zijn soms ook druk met boetes uitschrijven, dus kan niet altijd door de knippendale gezien worden.
Gisteren op 15 uur treinen 2 keer gecontroleerd :mrgreen:
Dat was in de eerste en de laatste trein.
Ik werd in 7 uur treinen 4 keer gecontroleerd. Toegegeven, in de eerste 3,5 uur was dat 3 keer door een Belgische conducteur; in de laatste 3,5 uur was dat 1 keer door een Nederlandse conducteur. :mrgreen:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Aking schreef:
ZO6176 schreef:Cabinda?
Rijden daar treinen? Dan kan ie op het lijstje. Want de trip morgen gaat uiteraard per trein *O* (zelfs met airco en WiFi :o )
Geen idee ik ben niet zo bekend met het ov in Angola. Ik weet alleen dat het oorlogsgebied is.
Een aantal jaar geleden zouden munten van cabinda zijn uitgekomen. Heeft een slimmerik een gebied uitgezocht dat mogelijk onafhankelijk zou worden en zelf munten laten slaan en aan de man gebracht. Die persoon komt nog steeds niet bij van het lachen. Vandaar dat Ik cabinda riep.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Afgelopen vrijdag had ik zelfs een controlepercentage van 50%. Tussen Zaandam en Amsterdam Centraal in de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] (die met VIRM12 reed) en vlak na vertrek uit Amsterdam Centraal met de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie].

Vandaag was de laatste dag van drie dagen werkzaamheden tussen Leiden en Haarlem, dus vanochtend via Schiphol gereisd. Plan was om de combinatie 4025, 4614 en t702129 (die is opgeknipt in Amsterdam-Haarlem en Leiden-Den Haag Centraal te nemen), met een totale reistijd van 1 uur en 7 minuten. Op Sloterdijk haalde ik echter de niet-bestaande overstap van 2 minuten op de omgeleide 2216, zodat ik in Leiden kon overstappen op de 1816 die ons vanaf Schiphol achtervolgde. Uiteindelijk met -16 en een totale reistijd van 51 minuten aangekomen op Den Haag Centraal. *O*
Vast wel boze reizigers vandaag: HSL’ers die geen [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] hadden, en Lelylaners die geen stoppende omgeleide [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] hebben gekregen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2070 en 670 vertrekken gelijktijdig vanaf Utrecht Centraal naar Gouda. Uiteraard komt de 670 daardoor achter een hele reeks oranje seinen terecht. Als je gewoon eventje een minuutje wacht had die late reiziger ook nog kunnen instappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ Nee, dat kan niet.. want dan missen al die mensen in die trein de stop/start schommelingen op dat traject. :P
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik was door mijn voorraad Kruidvat-dagkaartjes heen, dus vandaag werd er met de Treinpakker dagretour van € 19,- gereisd. Die komt met een voucher voor de Smullers voor een friet en een milkshake. Ik was al geruime tijd niet meer bij de Smullers geweest en kennelijk was ik vergeten wat voor een kl*tefrituur is. De friet was lauw, de saus was voor de helft over het bakje heen gegooid en de milkshake bleek met vanillesmaak te zijn in plaats van de bestelde ananas-meloen. Dat de Smullers nog klandizie heeft is onbegrijpelijk.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^^ dat komt door die vouchers. :wink:

Mijn Smullers ervaringen vond ik wel okay. Zeker de satésaus vond ik altijd goed.. soms wel wat last van slappe friet gehad.. maar ja, een dik formaat kennen ze dan ook niet. Maar goed, dat was nog in de NS Servex tijd.. nu is het HMS Host...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten