Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Hainje schreef:
Aking schreef:Volgens mij was dat direct vanaf Geldermalsen zonder kopmaken?
Oh nee wacht inderdaad, vanaf de zuidkant is natuurlijk een andere boog. Had ik niet bij stilgestaan.
Dan heb je inderdaad een nieuw boogje af mogen strepen vandaag. *trein* *trein* *trein*
Gister (A)

Maar dat maakt de feestvreugde er niet minder om natuurlijk *O*
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Aking schreef:Mjah gelet op het feit dat er in beide richtingen treinen passeerden aan dezelfde kant van de trein, gok ik dat we kop hebben gemaakt op spoor 703 te Oud Zaltbommel.maar het was donker dus geen garantie.
Hainje schreef:
Aking schreef:In verband met een kapotte ruitenwisser gaat de 129 kop maken in Zaltbommel en dan via de Betuweroute naar Arnhem, volgens mij kan ik daarmee dan weer een nieuw boogje van mijn lijst afstrepen *O*
Nee, Zaltbommel - Betuweroute - Arnhem heb je al eens gedaan.
Volgens mij was dat direct vanaf Geldermalsen zonder kopmaken?
Vanuit Geldermalsen kun je gewoon rechtsaf direct een boog op richting de Betuweroute. Als je rijrichting wilt keren is een omweg nodig via Oud Zaltbommel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Misschien ben ik de enige, maar het kraantje in de normale toiletten in ICR is toch eigenlijk een rotding? Staat afgesteld op de bovenrand van het gootsteentje waardoor het water behoorlijk over de rand heen spettert. En als je dan je handen eronder houdt wordt zo’n beetje alles in de omgeving van de wasbak nat :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Storing op dat baanvak was vannacht opgelost. Bij Den Haag geldt nu als prognose maandagavond 5.30 uur.
Het is nu zondagochtend 10:30 geworden *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ach... de [serie=Sprinter|2020|'s-Hertogenbosch - Den Haag Centraal6900[/serie] reed morgen toch al tot Ypb :mrgreen: .
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Suus schreef:
waldo79 schreef:Storing op dat baanvak was vannacht opgelost. Bij Den Haag geldt nu als prognose maandagavond 5.30 uur.
Het is nu zondagochtend 10:30 geworden *O*
Toch, 19 uur ingekort :)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Suus schreef:
waldo79 schreef:Storing op dat baanvak was vannacht opgelost. Bij Den Haag geldt nu als prognose maandagavond 5.30 uur.
Het is nu zondagochtend 10:30 geworden *O*
En nu weer naar vanavond 23.30 uur. :roll:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tochjo »

Nee, de herstelwerkzaamheden zijn voorbij, dus er rijden weer intercity's tussen Utrecht en Den Haag. De overgebleven beperkingen komen nu door geplande werkzaamheden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Okee, dank voor je aanvulling. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gideon »

Gisteren moest ik vlak bij Station Noord zijn en dacht neem de trein, dat is sneller.
Helaas was dat niet het geval, blijkbaar hielt iemand de trein deur open en gingen de deuren niet dicht.
Had al ingecheckt met een treinkaartje, want vind dat best prijzig met ov-chipkaart(20.00 ins,tarief).

Men zegt er komt een IC naar R'dam Centraal en wanneer de trein er is kom je er achter dat ie op Noord stop.
Dan maar de eerst trage manier die ik wilde vermijden en dat was metro de stad in en dan de tram.


conclusie
1 zo'n trein vast op Alexander heeft echt gevolgen op de rest van de treinen, want steeds 60 min vertraging.
Verder denk ik dat ze veel treinen via spoor 1(?) lieten rijden zodat er nog wat beweging was.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Die deurstoring leverde mij slechts 5 minuten vertraging op. Dit was al gelijk in het eerste treinritje van het nieuwe jaar :? .

En verder over het instaptarief: Als je een kortingsabonnement heb betaal je maar € 10,00 instaptarief.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ergens tussen Hoofddorp en Schiphol kwam mijn 1863, die overigens niet op volle snelheid reed, vrij snel tot stilstand. De machinist riep om dat de bovenleidingsspanning was weggevallen en dat wij niet in de tunnel stonden. Gelukkig gingen wij na een halve minuut weer verder. Gebeurt zoiets vaker om deze reden?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Dat de spanning wegvalt gebeurd niet vaak, ik merk alleen dat de snelschakelaar (verbinding stroomafnemers - elektrische installatie) eruit klapt bij rijp. Maar bij een te grote steoomvraag kan het onderstation er mee ophouden waardoor de spanning wegvalt. In principe laat je als machinist dan de trein zoveel mogelijk doorrollen om het in een volgende bovenleidingsectie opnieuw te proberen.
De harde remming zal in dit geval zijn zodat de trein niet in de tunnel strand, zo'n beetje les 1 bij storingen en calamiteiten: vermijd stranden in tunnels of op bruggen.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden sinds gisteravond geen treinen ivm een aanrijding. (Net op het moment dat ik uit apeldoorn wegwilde :') )
Dat duurt normaal niet zo lang toch?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat klopt, dit is echter de tweede aanrijding met een persoon op dit traject in 24 uur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Nieuwe dag, nieuwe aanrijding helaas.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Blijkbaar wordt Station Eindhoven na de hernoeming op de schermpjes in de SNG bij de overstapopties nu weergeven als Eindhovn C. Het doet me toch iéts te deens aan :')
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Dat kwaaltje heb ik ook al bij de geüpdate FLIRT's gezien. Er is echter ruimte genoeg voor de missende e.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteravond was er een seinstoring bij Krommenie-Assendelft, en vanochtend was hij weer terug. Mijn 3023 begon vanochtend in Zaandam als 303023 en reed met een solo VIRM4. Ik zag later in de ochtend dat er helemaal geen treinen meer reden tussen Wormerveer en Uitgeest.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Groeten uit de 300836 die met FLIRT van Mt naar Ehv rijdt, omdat de 823 nooit voorbij Amsterdam gekomen is.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Volgens google maps ligt Amersfoort Centraal tegenwoordig in Duitsland _O-

Afbeelding
Bij twijfel altijd klagen
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Er is wel meer mis op Google Maps, daar kwam ik vanmorgen in het topic 'korte vragen' ook al achter. Alle stations van de IC Berlijn en Zwolle staan er zo op.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Vandaag reed de IC Berlijn wegens werkzaamheden van/tot Amersfoort Centraal, met omlopen op de Bokkeduinen. Hoewel je vanaf de Bokkeduinen prima op spoor 1 van Amersfoort C. kunt komen was de 241 om een of andere reden op spoor 2 gepland en was de 661 om niet gelijkvloers te hoeven overkruisen gepland vanaf spoor 4a. Lekker klantvriendelijk opgelost dus voor de vele overstappers vanuit Utrecht richting Deventer, al helemaal omdat op dat moment ook nog een omreisadvies actief was vanuit Amsterdam naar het oosten als gevolg van een aanrijding bij Bussum :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Waarschijnlijk is dat dus om de IC Berlijn al na het vertrek van de [serie=Intercity|2020|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] voor te kunnen rijden, ipv dat men op spoor 1 nog op de [serie=Sprinter|2020|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie] moet wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want de 241 is vandaag de enige IC Berlijn met planmatig vertrekspoor 2. Alle andere zijn gewoon gepland van spoor 1 vertrokken achter de 15800 aan.
Soms met +2 ofzo, die er in Apeldoorn al weer uit gereden was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 53 gasten