Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zitten nog twee spoorwegovergangen op de route van de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie], allebei tussen Prinsenbeek en Breda. Dus dan kan dat wel eens gebeuren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik wou er eigenlijk langs met de Intercity Direct die vier minuten later daar moest passeren, maar nu kon ik vanuit de ICD die het slachtoffer was zien staan :(Aking schreef:En jij zat er in?
Of was Intercity Direct de trigger voor je? *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoogst schofterig van het personeel. #doesliefZ2N schreef:Schofterig van de reizigers bedoel je? Want die twee reizigers houden wel een hele trein op, en hebben daar ogenschijnlijk geen geldige reden voor. Instappen na het fluitsignaal is een verstoring van de openbare orde, rust en veiligheid, en kost je daarom 230 euro.
Wil de NS wat meer waardering willen krijgen zullen ze toch wat zaken op orde moeten brengen.
Wat er vandaag op Eindhoven, Tilburg en Den Bosch afspeelt gaat werkelijk nergens over.
Sinds 10.30 ligt het treinverkeer plat. Er vertrekt ongeveer 1x per kwartier 1 bus.
Het is 16.30 en het wordt er niet beter op...
#prutswerk
Laatst gewijzigd door huibf op zo 24 mar 2019, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik de foto zie op NOS.nl, lijkt het mij meer op een sprinter dan op een Intercity Direct:Suus schreef:Een Intercity Direct heeft tussen Prinsenbeek en Breda een auto aangereden...
https://nos.nl/artikel/2277403-trein-sc ... breda.html
Je hoeft de ICd niet overal de schuld van te geven in het leven (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Natuurlijk, die auto had daar niet mogen staan maar was gelukkig leeg. De sprinter zag ik vanuit de trein naar Roosendaal niet, alleen die ICD.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
:o Suus doet aan #fakenews?
Watskeburt dan?huibf schreef:De hoogst schofterig van het personeel. #doesliefZ2N schreef:Schofterig van de reizigers bedoel je? Want die twee reizigers houden wel een hele trein op, en hebben daar ogenschijnlijk geen geldige reden voor. Instappen na het fluitsignaal is een verstoring van de openbare orde, rust en veiligheid, en kost je daarom 230 euro.
Wil de NS wat meer waardering willen krijgen zullen ze toch wat zaken op orde moeten brengen.
Wat er vandaag op Eindhoven, Tilburg en Den Bosch afspeelt gaat werkelijk nergens over.
Sinds 10.30 ligt het treinverkeer plat. Er vertrekt ongeveer 1x per kwartier 1 bus.
Het is 16.30 en het wordt er niet beter op...
#prutswerk
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds wanneer is het de schuld van stationspersoneel als er niet voldoende bussen zijn, en sinds wanneer is dat dan ook een reden om onbeschoft te zijn tegen datzelfde personeel?
Overigens zullen bij een zodanige lengte van de verstoring de buschauffeurs zo langzaamaan wel aan de rijtijden komen, en dus niet meer mogen rijden. Dat helpt natuurlijk ook niet mee, al helpt het ook niet dat ProRail de oorzaak van de 3kV-storing (die wissels en seinen nu onbedienbaar maken) nog niet gevonden heeft.
Overigens zullen bij een zodanige lengte van de verstoring de buschauffeurs zo langzaamaan wel aan de rijtijden komen, en dus niet meer mogen rijden. Dat helpt natuurlijk ook niet mee, al helpt het ook niet dat ProRail de oorzaak van de 3kV-storing (die wissels en seinen nu onbedienbaar maken) nog niet gevonden heeft.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ook nog kapotte bovenleiding tussen Hilversum en Amsterdam plus verstoring tussen Nijmegen en Venlo.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Overigens rijdt door de aanrijding bij Breda de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] ook niet... Blijkbaar geen personeel meer voor :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Da's minder gezond In veruit de meeste gevallen neem ik gewoon de trap. En een lift is ook niet echt geschikt voor een snelle overstap om tijd te winnen.KM46 schreef:Je kunt ook gebruik maken van de lift hoor .
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Pad wordt benut door omgeleide goederentreinen.dennistd schreef:Overigens rijdt door de aanrijding bij Breda de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] ook niet... Blijkbaar geen personeel meer voor :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die laatste zijn alleen 'volle treinen'. Deze zijn in praktijk slechts zitvol.en-es schreef:Ook nog kapotte bovenleiding tussen Hilversum en Amsterdam plus verstoring tussen Nijmegen en Venlo.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] rijdt al sinds 14:00 niet meer. Dat was nog toen de effecten van de aanrijding met een persoon tussen Schiedam Centrum en Delft Zuid nog voelbaar waarden, die storing werd rond 14:30 afgerond. De aanrijding bij Breda vond pas ergens rond 15:15 plaats.dennistd schreef:Overigens rijdt door de aanrijding bij Breda de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] ook niet... Blijkbaar geen personeel meer voor :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zie net dat op de klok op spoor 1 van station Tilburg (die echt al minimaal een jaar stil staat), dat er een defect-sticker op is geplakt. Zou ie nou stuk zijn of zijn ze de vele defectmeldingen gewoon beu? :X
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet en nogmaals niet. Maar er is hier in het zuiden wel enige frustratie als het gaat om de inzet van TVV-bussen, want het is bepaald niet de eerste keer dat het misgaat, al denk ik niet dat NS er met alle pech vandaag veel aan de problemen kon doen. Bij andere geplande en ongeplande grote verstoringen is dat wel eens anders en had NS echt wel een tandje mogen bijzetten.Z2N schreef:Sinds wanneer is het de schuld van stationspersoneel als er niet voldoende bussen zijn, en sinds wanneer is dat dan ook een reden om onbeschoft te zijn tegen datzelfde personeel?
Misschien omdat de verbouwingen nu officieel zijn afgerond op het station? Wel bijzonder dat het je na een jaar nog steeds opvalt, mij niet meer in ieder geval :')Hainje schreef:Zie net dat op de klok op spoor 1 van station Tilburg (die echt al minimaal een jaar stil staat), dat er een defect-sticker op is geplakt. Zou ie nou stuk zijn of zijn ze de vele defectmeldingen gewoon beu? :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat moet ook niet. Het ging erom dat het personeel een deur dicht deed terwijl gevraagd was om 5 seconden te wachten.Z2N schreef:Sinds wanneer is het de schuld van stationspersoneel als er niet voldoende bussen zijn, en sinds wanneer is dat dan ook een reden om onbeschoft te zijn tegen datzelfde personeel?
En ja dat is onbeschoft.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, dat is het niet. De reiziger heeft niet het recht om een trein op te houden, dan kan die dat ook niet claimen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag was ik even heen en weer naar Nieuw-Vennep en op de terugweg hoorde ik in Leiden Centraal de verstoringsmelding voorbij komen dat er tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht minder intercity's reden (als gevolg van de aanrijding tussen Delft en Schiedam). Niet echt een logische plek, als je niet rechtstreeks in Rotterdam kan komen vanuit Leiden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, van de conducteur. Maar dat had je wel begrepen, lijkt mij.Z2N schreef:Schofterig van de reizigers bedoel je? Want die twee reizigers houden wel een hele trein op, en hebben daar ogenschijnlijk geen geldige reden voor. Instappen na het fluitsignaal is een verstoring van de openbare orde, rust en veiligheid, en kost je daarom 230 euro.
Natuurlijk, een hele trein met reizigers laten wachten op 2 reizigers die 'te laat zijn' is niet sociaal.. MAAR.. dat men te laat is hoeft niet altijd laksheid o.i.d. van die betreffende mensen te zijn.. toch? IN die trein kunnen best reizigers zitten die ooit zelf het geluk hebben gehad toch nog wél met een trein mee te mogen op het sluiten van de 'markt'.. Gun een ander dat ook, zou ik zeggen.
Kijk, als het voorwiel van je (vouw)fiets IN de trein staat en de rest nog op het perron en de treindeuren zitten dicht.. JA, dan lijkt mij verstoring van de rust en veiligheid wel zo klaar als een klontje en mag men de boete wat mij betreft uitschrijven.
Hoe vaak lees ik hier wel niet van "kom naar de conducteur toe als je 'een probleem' hebt.. meld je.. wacht niet tot de conducteur zich bij jou meld..
Nou, daar lijkt mij in dat betreffende voorbeeld juist sprake van, op een nette manier.
Okay, er wordt niet aangegeven door de dame hoeveel tijd even wachten voor de conducteur zou betekenen. Dat maakt het vaag en ik kan mij wel voorstellen dat, door ervaring wijzer geworden, het begrip 'even wachten' meestal niet 'even' is. Maar goed, ook dat was nu vlot opgevolgd en beide mensen stonden in de trein en die kon vertrekken, als ik dat zo las.. Maar deed dat niet, want de 'regeltjes' moesten nog ff benadrukt worden.. :N
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kwestie van hoe je erin staat: te laat komen is nooit de schuld van de conducteur, en zijn taak is om de reizigers die in zijn trein zitten veilig en op tijd naar de bestemming te brengen. Zolang de verloren tijd van het wachten op de vertraagde reizigers groter is dan de gewonnen tijd door te wachten op vertraagde reizigers is het het niet waard. Maar zelfs al is die balans wel goed (bij een vertraagde aansluiting), dan alsnog geldt dat je niet instapt ná het fluitsignaal, dat is namelijk spelen met de veiligheid, en mijner inziens die 230 euro boete meer dan waard.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Enige wat ik hier lees is: er is een gesloten vraag gesteld... Daar kan het antwoord ja zijn, maar nee is ook een antwoord. En als het antwoord nee is, dan moet degene zich er maar bij neerleggen en niet stoïcijns alsnog doen waar men zin in heeft... :N
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zoals die meneer daarstraks in Bergen op Zoom die met zijn koffer aan kwam gerend op het moment dat de deuren al sloten, recht voor zijn neus. Sneu voor die man. Maar ik neem hem niet alsnog mee; ik heb een trein vol met mensen die wél gewoon op tijd waren en die in Roosendaal maar wat graag de krappe aansluiting naar Breda willen halen. Dan kies ik echt wel voor die reizigers in de trein. Dat die meneer met zijn koffer me op het internet dan uitmaakt voor schoft of mijn uitvoerig als schofterig betitelt, tsja... Beetje kortzichtig vind ik dat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is dan echt een geval van jammer ... maar echt te laat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kom kom Mikos, ik denk dat die koffer er ook niks aan kan doen dat ie met die meneer mee moet.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Prima. Maar de situatie die eerder geschetst werd klinkt mij juist andersom: "Onder dreiging van boetes sommeerde de conducteur hun weer uit te stappen" klinkt alsof ze al in de trein waren en de trein weg kon, maar de conducteur er voor koos vertraging op te lopen door twee reizigers uit de trein te zetten alvorens te vertrekken.Mikos schreef:ik heb een trein vol met mensen die wél gewoon op tijd waren en die in Roosendaal maar wat graag de krappe aansluiting naar Breda willen halen. Dan kies ik echt wel voor die reizigers in de trein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: DingeZ en 68 gasten