Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Eigenlijk is het nog "mooier" met die combi van de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] en [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]: in Dordrecht geeft die dus cross-platform aansluiting op de Sprinter die eerder in Breda is. Rara wat klopt hier niet... Je zou er toch liever net vooruit rijden lijkt me.
Maar één keer per uur, in het andere halfuur kampeert de 2400 op spoor 3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Post schreef:Maar zodra je het rode sein voorbij gaat zet de atb toch een snelremming in?
Nee, in basis niet. Tenzij het sein is uitgerust met ATB-vv, kun je gewoon met 40 door rood denderen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Post schreef:Maar zodra je het rode sein voorbij gaat zet de atb toch een snelremming in?
Dat dacht ik ook. Vanaf dat sein is het wel nog maar 60 meter tot de kop van het perron, en wellicht was de AHOB ook open, dus een machinist die het rode sein te laat in het snotje heeft en dan alsnog in de ankers gaat (en doorschiet) lijkt plausibel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Nope, er ligt geen ATBVV, dus er gebeurd niks bij het passeren zolang de machinist remcriterium heeft. Een rood sein kan je met 100 passeren zonder dat er wat gebeurd (zie STS passage Hattemerbroek).
De mcn moet zelf op tijd gestopt zijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Weer een illusie armer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Trein 1011 vertrok wegens een “technische beperking” te laat op Rotterdam Centraal en heeft ook nog tien minuten vlak voor Hoofddorp stil gestaan wegens een technisch probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend de 3029 van Zaandam naar Sloterdijk genomen, en volgens mij was dit de derde trein van Zaandam naar Amsterdam. En het was afgeladen vol. Daar had bij het omroepbericht best nog wel even excuses over kunnen worden gemaakt.
Op Sloterdijk wilde ik op de 2135 overstappen, die met +9 stond aangegeven. Op een gegeven moment kan een VIRM voorrijden, en na instappen en controleren in de app bleek het de 2224 te zijn (waarom dat niet werd omgeroepen op het perron of in de trein…)
. De HC bood wel zijn excuses aan dat het tweede treinstel ontbrak.
In Leiden stond de 1824 aangegeven met +9, en dat zou nog verder oplopen. Dus werd het de 6337, waardoor ik met iets van +25 in Den Haag aankwam. Op het moment dat die Sprinter uit Leiden vertrok, kwam de 2135 met iets van +17 in Leiden binnen op 4b en werd daar opgeheven, dus achteraf gezien was die [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] zo slecht niet.

Op de terugweg kreeg ik als goedmakertje een cross-platform overstap in plaats van de diagonal cross-platforme in Leiden van de 765 naar de 3360. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Mooi gevalletje domino-effect te zuiden van Den Bosch: de 6661 (sprinter Dordrecht) moest wachten op de 9661 (sprinter Deurne) die vóór Den Bosch al vertraagd raakte. Maar die moest dus tussen de IC's ingepast worden. De 9661 raakte met +10 vertraagd, de 6661 ietsje minder maar door de spoorbezetting begon de trein tergend langzaam. Na de wissels is de sprinter op stoom gekomen.

Gisteren was trouwens een heerlijk moment op station Den Bosch vanwege de staking. Ik werd er vroeg afgezet (iets na 7, wetende dat de eerste trein in mijn richting nog ruim 50 minuten op zich liet wachten) en heb genoten van de zonnestralen die zo laag kwamen dat ze zelfs de Starbucks (een stukje naar binnen toe vanuit het oosten) verlichtten. Er hing een zondagse sfeer vanwege de rust en de andere klanten die net zo min haast hadden, de acties respecterende.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Door een aanvaring met een vrachtschip is riviercruiseschip Edelweiss van de Zwitserse rederij Scylla tegen de pijler van de spoorbrug bij Nijmegen terecht gekomen. Het treinverkeer ligt stil.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Mooi schip, ligt ook regelmatig in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

De IC van 8:58 naar Amsterdam viel uit, dus ik dacht ik neem de ICE naar Amsterdam. Dit zit een stuk prettiger en ik kom ook op tijd aan. Dat extra bedrag maakt niet uit, NS betaalt.

Nu komen er mensen van een marktonderzoek van de NS controleren of iedereen een extra toeslag heeft. Ik geloof dat ze geen boetes uitdelen, maar het gewoon willen peilen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ik dacht toen die ICE in Utrecht voor m'n neus stond, ik neem de IC van 9:08, maar die blijkt dus met een los viertje te rijden en (geen wonder) 5 minuten vertraging. Waar in Utrecht dus de inhoud van twee treinen in gepropt moest worden.

Ik neem maar een treintje later -o-
"Laat je ledematen bewegingen maken"
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Geluk bij een ongeluk: hoewel ik door de storing tussen Br en Vry tegen +22 aankeek, kon ik in Ht vanuit de 838 de vertraagde 3638 met +7 halen (normaal een overstap van -1 minuut). Daardoor wordt het met wat geluk maar +5 of zo. En ook nog eens met ICM. *O*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Gelachen in de coupe net onderweg van Maastricht naar Amsterdam...
De conducteur loopt de coupe in, zegt hij: "Goedenavond, postcodeloterij! Misschien valt er nog wat in deze coupe, als je je best gedaan hebt is de kans groter. Zelf val ik niet hoor." Dus ik laat even later m'n ticket (dagkaart zien dat ik op m'n mobiel heb in de NS-app (een QR-code en nog wat gegevens) zegt hij: "Heb je dat zelf getekend? Knap hoor!" _O- _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Zojuist stond ik op spoor 13b op Amsterdam Centraal, waar de intercity naar Almere zou vertrekken wat later +5 zou worden. Even later volgde er via de borden en de omroep een spoorwijziging naar 15b, dus iedereen die kant op. Na daar vijf minuten te hebben gestaan, wordt dat ding weer gespoorwijzigd en nu naar 11b... Genoeg beweging gehad in ieder geval... _O-

Uiteindelijk vertrokken we met +9 uit Amsterdam, maar voor Weesp kwamen we alweer voor rood terecht want de [serie=Sprinter|2019|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie] die daar al aan het perron stonden mochten blijkbaar niet door ons worden ingehaald, dus vanaf Weesp hobbelen we vrolijk achter de sprinter aan naar Almere... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daelea »

Reizigers rond Leiden Centraal hebben - zoals eerder al vermeld - drie weken vol met werkzaamheden voor de boeg, met 's avonds aardig wat businzet rond Leiden Centraal: in de avonden (na 23:00 uur) rijden bussen op alle trajecten rond Leiden Centraal.

In het weekend van 6 en 7 april rijden er ook overdag bussen in alle windstreken van en naar Leiden. Dit in combinatie met de bussen naar de Keukenhof en de reguliere bussen zou voor een flinke overbelasting van het busstation zorgen. Er is dan ook een aardig creatieve oplossing bedacht door een nieuw 'treinstation' in het leven te roepen voor dat weekend: Leiden Transferium. Het nieuwe transferium aan de A44 gaat gebruikt worden als echte hub voor bussen tussen Den Haag en Schiphol / Haarlem *bus* Dat weekend rijden de volgende bussen, zoals ze nu in de reisplanner staan:
  • Snelbus Leiden Centraal - Leiden Transferium (20×/uur)
  • Snelbus Den Haag C - Leiden Transferium - Schiphol (5×/uur)
  • Snelbus Den Haag C - Leiden Transferium - Haarlem (5×/uur)
    (Totaal Snelbus Den Haag C - Leiden Transferium = 10×/uur)
  • Stopbus Den Haag C - Leiden Transferium - Schiphol (2-3×/uur - elke 24 minuten)
  • Stopbus Den Haag C - Leiden Transferium - Haarlem (2-3×/uur - elke 24 minuten)
  • Stopbus Leiden C - Alphen a/d Rijn (2×/uur)
Samen maken dat dus 70 bussen per uur op het Transferium - ik ben heel benieuwd.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De stiltecoupé is niet voor reizigers die met elkaar een gesprek willen voeren. En al helemaal niet als je een groep meiden bent die samen naar de grote stad gaan, en als gespreksonderwerp het inbrengen van tampons uitkiezen. Getver. #doeslief naar je medereizigers toe
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Hahahaha. Maar eh, wat is daar gatver aan? Menstruatie hoort er gewoon bij en tampons dus ook. Hooguit kan het wat ongemakkelijke situaties opleveren als je een beelddenker bent. :X
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ben jij ook zo'n figuur dat gebruikt maandverband op z'n hoofd plakt want #periodmatters enzo?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

...
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Hier is iemand foutief voorgelicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Dat de losse GTW-2/8 van de 32267 vanaf Nm al volle balkons heeft i.v.m. een aanrijding tussen Nm en Wc, vooruit. Maar vertraagde goederentreinen in Tg, daar moeten ze echt iets aan doen. +4 en in Rm weg Intercity. :evil: Op normaal looptempo was ik bijna bij de trap toen de deuren sloten, dus heel heel heel misschien was hij nog te halen geweest.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Hainje schreef:Maar eh, wat is daar gatver aan? Menstruatie hoort er gewoon bij en tampons dus ook.
Natuurlijk hoort menstruatie er ‘gewoon’ bij, alleen ging het gesprek voornamelijk over allerlei minder smakelijke details. Ik voel in ieder geval geen drang om mijn medische ongemakken met een hele treincoupé te delen :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Je hebt het er maar zwaar mee. Inbrengen van tampons zie ik overigens niet als een medisch ongemak, ik vind het juist wel stoer van die meiden dat zij zonder schaamte daarover kunnen praten in het openbaar (vervoer). Maar goed laten we niet verder offtopic gaan. :Y
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dus ze sporen wel? En we zijn hier gewoon ontspoord?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten