Maar volgens mij vervalt "officieel" zodra er een verstoring is (A)Milco schreef:Volgens mij mag dat officieel niet
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb Altijd Vrij.Milco schreef:Volgens mij mag dat officieel niet, op saldo moet je dan sowieso uit- en inchecken te Alphen aan den Rijn en je bent daardoor uiteindelijk duurder uit. ;) Hoe het zit met abonnementen durf ik niet zo te zeggen, daar ben ik niet in thuis.
En doordat ik de onmogelijke overstap van de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] haalde, had ik mijn kans op een vergoeding toch al verspeeld. :X :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je kunt altijd proberen om een vergoeding te krijgen. Het is immers een calamiteit waar mee je te maken had.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan ga je onderweg toch nog even treinenfappen waardoor je wel met vertraging aankomt? *O*Meltrain schreef: En doordat ik de onmogelijke overstap van de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] haalde, had ik mijn kans op een vergoeding toch al verspeeld. :X :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De officiële routes van Amsterdam Amstel naar Rotterdam Lombardijen zijn (zonder IC Direct): [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] -> [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] -> [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] -> [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie]
Van Amsterdam Amstel naar Rotterdam Centraal is het [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] -> [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] -> [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie].
Ik was te laat voor de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en had dus eigenlijk (minstens) op de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] moeten wachten. Maar omdat ik weet dat de overstap van de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] in de praktijk wel haalbaar is, ging ik daar voor en met succes. Die [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] raakte echter defect.
Als ik echter gewoon op de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] was blijven wachten (of in Utrecht langer had gewacht), dan had ik vanaf Utrecht Centraal de [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] genomen en was ik dus bij Woerden keihard de gestrande [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] voorbij gereden. :')
Op de officiële reis was er dus helemaal geen vertraging.
Van Amsterdam Amstel naar Rotterdam Centraal is het [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] -> [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] -> [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie].
Ik was te laat voor de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en had dus eigenlijk (minstens) op de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] moeten wachten. Maar omdat ik weet dat de overstap van de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] in de praktijk wel haalbaar is, ging ik daar voor en met succes. Die [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] raakte echter defect.
Als ik echter gewoon op de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] was blijven wachten (of in Utrecht langer had gewacht), dan had ik vanaf Utrecht Centraal de [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] genomen en was ik dus bij Woerden keihard de gestrande [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] voorbij gereden. :')
Op de officiële reis was er dus helemaal geen vertraging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend reed de 2129 met een solo VIRM6. Op ener van een manier bleef de vertraging toch beperkt.
Op de terugweg kwam ik op Den Haag Centraal toen net bekend was dat er een aanrijding was geweest tussen Leiden en Haarlem. De 2152 die ik wilde hebben was dus geen logische keuze (en die werd niet al te lang daarna opgeheven), dus werd het met heel veel anderen de 1863. In ieder geval Leiden waren er achterblijvers. Op Schiphol konden de ICD en Sprinter het grootste deel van de overstappers wegvegen, en stapte ik over op de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]. Vertraging in Zaandam was +12.
Leiden Centraal is de laatste drie weken wel de Bermudadriehoek van het spoor… Eerder op de dag was er al een defecte trein en een seinstoring.
Op de terugweg kwam ik op Den Haag Centraal toen net bekend was dat er een aanrijding was geweest tussen Leiden en Haarlem. De 2152 die ik wilde hebben was dus geen logische keuze (en die werd niet al te lang daarna opgeheven), dus werd het met heel veel anderen de 1863. In ieder geval Leiden waren er achterblijvers. Op Schiphol konden de ICD en Sprinter het grootste deel van de overstappers wegvegen, en stapte ik over op de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]. Vertraging in Zaandam was +12.
Leiden Centraal is de laatste drie weken wel de Bermudadriehoek van het spoor… Eerder op de dag was er al een defecte trein en een seinstoring.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja; als er dan werkzaamheden en aangepast spoorgebruik zijn en er dan ook nog van alles gebeurt heb je al gauw geen bijsturingsmogelijkheden meer...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Yup. Combineer dat met treinen die niet altijd worden verlengd, veel te krappe keringen op Den Haag Centraal, twee reizigersstromen die in één worden gepropt zodat je toch iets langere halteertijden nodig hebt… What could possibly go wrong?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach, na het weekend is het gedaan in Leiden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoop je (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een reiziger noemt het ICR-materiaal een “ambachtelijk treinstel”. <3
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dus je hebt hemhaarhet even goed duidelijk gemaakt dat ICR geen treinstel is? *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik snap dat het veel op ICM lijkt, maar gezien er een loco-locomotief voor (en achter) hangt zijn het toch echt rijtuigen :XSuus schreef:Een reiziger noemt het ICR-materiaal een “ambachtelijk treinstel”. <3
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vond het gewoon schattig en wilde dat delen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mooi dat we hier struikelen over het foute gebruik van treinstel en het foute gebruik van ambachtelijke gewoon laten gebeuren.
Maar het is in ieder geval een positieve benadering om een oude trein te bekijken. *O*
Maar het is in ieder geval een positieve benadering om een oude trein te bekijken. *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja euh, treinenfapperts gonna go treinenfap hè!
Maar misschien wil Tante Trolly nog wat kwijt over het al dan niet ambachtelijke *O*
Maar misschien wil Tante Trolly nog wat kwijt over het al dan niet ambachtelijke *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tuurlijk. Ik voel er eigenlijk wel wat voor. Een ambachtelijk treinstel is een treinstel dat je zelf in elkaar knutselt. Aka trein, want als we toch bezig zijn: een getrokken trein is uiteraard een dijk van een pleonasme. En materiaal, Suus...?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Autocorrect!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond de 3364 van Zaandam naar Hoorn gepakt. Opvallend was dat de automatische afroep bij de Purmerendjes waarschuwde voor het gat tussen de trein en het perron. De automatische afroep had het er ook over dat de trein naar Hoorn ging, terwijl de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] toch echt naar Kersenboogerd gaat. In Hoorn werd het voorste stel van de SNG7 afgekoppeld en ging door naar Hoorn. Maar het treinpersoneel riep hier helemaal niks over om. Raar, want dat wordt normaal gesproken bij het splitsen wel gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
OBIS geeft de bestemmingen per treinstel weer en niet voor de gehele trein, het kan dus best dat de automatische omroep in het stel dat tot Hoorn zou rijden dat station ook als bestemming omroept en het andere stel wel Kersenboogerd als bestemming vermeldt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Den Haag HS staat nu op spoor 1 een trein naar Leiden Centraal, Haarlem en Amsterdam Centraal klaar
En dat terwijl de treindienst nog dit hele weekend geknipt is op Den Haag Centraal.
En dat terwijl de treindienst nog dit hele weekend geknipt is op Den Haag Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Den Haag Centraal wat vol door de aanrijding op Leiden - Schiphol wellicht? Toen ik daar eerder vanmiddag was stond de Sprinter naar Haarlem al voor een niet rijdende IC.
Nu op Amsterdam Centraal is het in de reisinfo erg goed verstopt dat de IC Berlijn pas na Amersfoort wordt omgeleid. Berichten hebben het over een andere route tussen Amsterdam en Deventer op het perron, maar de oplettende kijker kan nog op de TBPs zien dat alleen Apeldoorn mist bij de tussenstations.
Nu op Amsterdam Centraal is het in de reisinfo erg goed verstopt dat de IC Berlijn pas na Amersfoort wordt omgeleid. Berichten hebben het over een andere route tussen Amsterdam en Deventer op het perron, maar de oplettende kijker kan nog op de TBPs zien dat alleen Apeldoorn mist bij de tussenstations.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Fijn is dat, voor mensen die afhankelijk zijn van gesproken reisinformatie.Daniel schreef:OBIS geeft de bestemmingen per treinstel weer en niet voor de gehele trein, het kan dus best dat de automatische omroep in het stel dat tot Hoorn zou rijden dat station ook als bestemming omroept en het andere stel wel Kersenboogerd als bestemming vermeldt.
Werkelijk waar.. kan men dan niet bedenken dat de software iets slimmer moet zijn waardoor bij een gekoppelde trein met diverse bestemmingen de automatische omroep dit ook kan uitspreken? Bijvoorbeeld op een eindpunt van één van de treinstellen..
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan vast wel ja :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je wil dan toch juist weten wat de eindbestemming is van het stel waar je in zit, niet van het andere treinstel? Het lijkt me in ieder geval een verbetering ten opzichte van maar door de hele trein de formele eindbestemming omroepen, terwijl het stel waar je in zit daar niet heen gaat.Durashift schreef:Fijn is dat, voor mensen die afhankelijk zijn van gesproken reisinformatie.Daniel schreef:OBIS geeft de bestemmingen per treinstel weer en niet voor de gehele trein, het kan dus best dat de automatische omroep in het stel dat tot Hoorn zou rijden dat station ook als bestemming omroept en het andere stel wel Kersenboogerd als bestemming vermeldt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten