Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen vrijdag eerste klas gereisd dankzij een overgangsbewijs die ik nog had liggen en die voor 31 december 2018 gebruikt moest worden.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

marlies schreef:Mja, dat koffietentjesinterieur van de DDZ/VIRMm verschillen de meningen nogal over geloof ik.
Dat weet ik.... ik hou ervan om ff wat zout in de wonden te strooien :twisted:
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

Vandaag met een actiekaartje naar Parijs geweest, trein terug (vertrek Parijs 20:25) heeft een beetje vertraging gehad.
Nu met 2 uur vertraging aangekomen in Rotterdam en wachten op Taxi’s die niet komen...
Afbeelding

Edit 2:50: thuis aangekomen met ruim 3 uur vertraging op een stuk van 3,5 uur.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 4082 werd zojuist vlak voor de Hemtunnel voor een rood sein gezet. Over de omroep werd aangekondigd dat dit kwam omdat de treindienstleiding een zwaar vertraagde IC zou voorlaten die net uit Amsterdam Centraal was vertrokken (dat was een [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] met +9). Eventjes later besloot de treindienstleiding dat dit toch geen goed idee was, en mochten wij doorrijden naar Zaandam.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Intercity Direct 1005 werd pas op vertrektijd binnengereden vanaf de tuin op Rotterdam Centraal en moest daarna nog kopmaken. Om het af te maken ging het omschakelen van spanning bij Hoofddorp moeizaam. Aankomst in Amsterdam Centraal met +9.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door quakkerillo »

Gisteren kregen de reizigers op 's-Hertogenbosch een hoop opeenvolgende reisadviezen. Ik zat in de 3665 uit Zutphen naar Breda, en we kwamen met +3 aan in Ht vanwege een seinstoring waar we zouden eindigen. De 3663 stond er nog op de borden met +40, dus iedereen werd daarnaartoe gestuurd, maar die verdween toen ook van de borden.
Het reisadvies "minder treinen naar Tilburg" veranderde in "geen treinen naar Tilburg, omreizen via Eindhoven". En de eerstvolgende was de 9667 naar Weert, waarvoor de aansturing een overstap beloofde in Boxtel op de sprinter naar Tilburg. Dus alle 6 Flirt rijtuigen stonden meteen overvol, en 2 minuten voor vertrek mochten we ook daar weer uit, en het reisadvies was "Veel minder treinen naar Eindhoven, geen naar Tilburg" geworden.
Dan maar de IC naar Maastricht van 18:35 +45 die zou komen, maar ook niet kwam. De 3967 van 19:15 kwam ineens weer terug op de borden en inmiddels was een 3e IC naar Roosendaal aangekomen. Met drie intercity-ladingen en 2 sprinters naar Tilburg, alsook een drietal Intercity ladingen voor Eindhoven konden we uiteindelijk nog weg. 3 minuten overstap op Eindhoven op de trein naar Den Haag, en +70 minuten netto in Breda.

Het was uiteindelijk nog wel goed opgelost, en er stond veel personeel op het station proberende te helpen. En netto slechts net iets meer dan een uur vertraging, maar ik heb slechts één keer eerder mijn reisadvies 4 keer zien veranderen in 15 minuten tijd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Vandaag mijn eerste treinreis in drie maanden waar NS in theorie geld aan kan verdienen (niet dat er speciaal een taxichauffeur ingehuurd moet worden om mij de trein in en uit te helpen), en dat hebben we vandaag gevierd: de 15 minuten die extra nodig zijn voor een geassisteerde reis werden 1 op 1 vervangen door vertraging door een vertraagde tegentrein. Maandag maar weer opnieuw proberen... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Tussen Veenendaal Centrum en Rhenen zat ik vanochtend, naast een machinist en conducteur, helemaal alleen in de 7322 :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Het NS-kalenderjaar is bij mij gelijk al begonnen met 15 minuten vertraging :? :neg: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Woei, GtbV!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Nee ... helaas niet met de ICD maar met een gewone sprinter :? :cry: . En dus geen GtbV.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ach, van die 15 minuten ga ik niet optelsommen maken. Mijn overstap op de heenweg is krapper geworden waardoor het vaker kan gebeuren dat ik de aansluiting mis in Utrecht (vooral omdat de [serie=Sprinter|2019|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] niet de meest punctuele treinserie is)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Kaartje gekregen van de werkzaamheden rond Schiphol vanaf donderdag 17 t/m zondag 20 januari. Mijd Schiphol, is het advies.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Door een defecte trein tussen Weert en Roermond werd trein 865 bij aankomst in Weert opgeheven. De tekst "minder" treinen werd later "geen" treinen en dat klopte wel: 865, 3565, 867, 3567, 869 en 3969 werden opgeheven. Trein 871 was de eerste trein richting Roermond voor reizigers en die trein moest het doen met een lullig VIRM-viertje. Aan de andere kant stond een trein naar Enkhuizen en die mocht 8 bakken meenemen...

Ik hoorde overigens een omroepbericht in Weert dat reizigers iets te drinken konden krijgen bij restaurant Azië. Hier werden reizigers geïnformeerd als het treinverkeer weer hervat werd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Intercity Direct 905 had net de voorste locomotief onder de kap van Rotterdam staan toen de trein stilviel. Korte tijd later kwam de trein dan toch langs het perron tot stilstand, vervolgens normale in-/uitstapproces. Al viel mij wel op dat terwijl de sluitfluit ging, de leeslampjes en airco uitvielen in mijn rijtuig. Vertrek duurde al iets langer, en daarna kwamen we toch weer twee keer tot stilstand langs het perron. Storing aan de achterste locomotief en de t1007 zou eerder vertrekken.

Toch blijven zitten, omdat de zitplaatsen in die trein toch al vergeven waren, mochten we vlak na vertrek van de t1007 toch weer een nieuwe poging wagen. Helaas was het opnieuw na een paar meter einde oefening, en voor de gehele t905 ook. Gelukkig is de t907 een Intercity Direct Extended Edition...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Zul je net zien: wil ik via Ut reizen, wordt het station op last van de politie ontruimd. Na een kwartiertje wachten (het station was nog niet leeg) konden we dan om 16:24 weer naar binnen, de roltrappen en liften waren nog buiten werking. En dan komt uitdaging nummer twee, want ik zit nog met krukken. Gelukkig was er een servicemedewerker vrij om mij via de trap naar beneden te begeleiden, en dan nu met +7 onderweg naar huis.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ze hadden het maar druk met ontruimen daar. Lees bij RTV Utrecht dat er eerst een verdacht pakketje was, jouw ontruiming was door een rokende grill bij de Burger King en tegelijkertijd is ook nog de middentunnel afgesloten omdat die compleet blank stond door een gesprongen waterleiding onder de stationshal precies boven de trap naar de tunnel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Als dat alles was had men het nog rustig gehad: precies tijdens de ontruiming vanwege de rookontwikkeling bij Burger King, werd er namelijk ook iemand aangehouden door de politie, die duidelijk al gezocht werd (er waren eerder op de dag al politieobserveerders actief aan het zoeken). Het gevolg mocht er zijn: het stationspersoneel wist bij god niet meer wat er aan de hand was. Nadat het station weer was vrijgegeven door de politie mochten de reizigers weer naar binnen zonder dat het personeel op de hoogte was, wat dan ook direct weer begon met het naar buiten sturen van reizigers. Pas toen mijn begeleidster en ik halverwege de trap naar het perron waren kregen de medewerkers via porto te horen dat zij weer de hal in mochten... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Met blauwnet ging het ook niet helemaal goed: De 7943 kwam keurig op tijd Zwolle binnengereden om te rijden zo leek het. 5 minuten na vertrektijd kwam er een omroep dat er door onvoorziene??? omstandigheden er een extra stel aan vast moest. Met +10 vertrokken we richting Heino waar we met +15 vertrokken omdat we naast met de sprinter ook nog gekruist hadden met de intercity. Ook in Raalte mochten we langer wachten, dit maal op de sprinter achter de intercity. Ook in Nijverdal mochten we kruisen, met een sprinter daarna, "omdat we de verdere treinenloop niet mochten verstoren" (maar volgens mij kwam in Wierden de cargo en IC wel achter ons terecht) Uiteindelijk met +24 aangekomen in Wierden en toen had ik dus 70 minuten in het stel gezeten terwijl Zwolle-Wierden maar een halfuurtje is. En de trein zelf reed maar tot Hengelo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het was vanmiddag om vijf over vier behoorlijk feest op Rotterdam Centraal door een wisselstoring op de HSL ten zuiden van Rotterdam. Thalys uit België en de IC Eindhoven uit Eindhoven reden met torenhoge vertragingen, de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] reed niet tussen Rotterdam Centraal en Breda en de [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] reed wonderwel behoorlijk op tijd (maar niet via Breda)...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Heb 't zelf mogen ervaren helaas, wilde eigenlijk de 949 pakken in Breda maar die reed dus niet, vervolgens maar de 1160 gepakt die met +30 in Rotterdam aan kwam. Wel weer gelijk goed voor de eerste GtbV van het jaar *O* Beetje jammer dat dat met studenten-OV niet zo veel oplevert, maar geld is geld.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Moet je het maar eens doen met NS Flex... Dan krijg je ongeacht je abonnement dat je gebruikt de helft van de ritprijs vergoed (dus ook weekend vrij e.d.)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

PatrickM schreef:Heb 't zelf mogen ervaren helaas, wilde eigenlijk de 949 pakken in Breda maar die reed dus niet, vervolgens maar de 1160 gepakt die met +30 in Rotterdam aan kwam. Wel weer gelijk goed voor de eerste GtbV van het jaar *O* Beetje jammer dat dat met studenten-OV niet zo veel oplevert, maar geld is geld.
Ja, een GtbV voor de ICD heb je te pakken, want de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] valt onder de ICD-regeling, dus even het handmatige formulier pakken en bij vraag 7 ja aanvinken. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

PatrickM schreef:Beetje jammer dat dat met studenten-OV niet zo veel oplevert, maar geld is geld.
Hm bij Keolis krijg je helemaal niets terug volgens mij?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:
PatrickM schreef:Heb 't zelf mogen ervaren helaas, wilde eigenlijk de 949 pakken in Breda maar die reed dus niet, vervolgens maar de 1160 gepakt die met +30 in Rotterdam aan kwam. Wel weer gelijk goed voor de eerste GtbV van het jaar *O* Beetje jammer dat dat met studenten-OV niet zo veel oplevert, maar geld is geld.
Ja, een GtbV voor de ICD heb je te pakken, want de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] valt onder de ICD-regeling, dus even het handmatige formulier pakken en bij vraag 7 ja aanvinken. :Y
Heb 't claimformulier gelijk maar ingevuld en opgestuurd, nu nog even wachten op goedkeuring van de claim *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten