Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^^Precies, dát dus.
Mikos schreef:Zoals die meneer daarstraks in Bergen op Zoom die met zijn koffer aan kwam gerend op het moment dat de deuren al sloten, recht voor zijn neus. Sneu voor die man. Maar ik neem hem niet alsnog mee; (..).
Ja, andere situatie. Begrijpelijk dat je vertrekt, want naar jou toe lopen kost tijd etc.


~~~~~~~~~~~~
Het begrip 'veiligheid' is wel een containerbegrip aan het worden. Stempel dat woord op een situatie of dienst en húp, handhaving kan d'r op geheven worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Een Intercity Direct heeft tussen Prinsenbeek en Breda een auto aangereden...
Sinds wanneer wordt de Intercity Direct met FLIRT's uitgevoerd dan? Zie hier de aanrijdingstrein, gelukkig waren de inzittenden al uit de auto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het was al geconstateerd dat ik fout zat en hoe dat kwam, als je even verder had gelezen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Maar is dat niet het hele probleem? 'Misschien' en 'het klinkt als' zijn geen feiten. Misschien negeerden ze de aanwijzing van de collega wel. En wellicht ging het hier om seconden. Zijn die reizigers enorm gematst dat ze ondanks hun gedrag geen boete hebben gehad.

Maar de collega is, ondanks dat we niet alle feiten kennen, noch dat we er bij zijn geweest, een schoft. Dat zijn nogal uitspraken.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Nee, ik heb schofterig bedoeld op de situatie/beslissing. Niet op de persoon an sich. Die ken ik immers niet.

Ik had het misschien beter een 'gemene streek' kunnen noemen.

https://www.google.nl/search?source=hp& ... A82id6Xxh8
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Mikos schreef: Misschien negeerden ze de aanwijzing van de collega wel.
Dat deden ze sowieso, want ze stapten in ná het fluitsignaal. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Fluiten = niet meer instappen :wink: .
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Durashift schreef:Nee, ik heb schofterig bedoeld op de situatie/beslissing. Niet op de persoon an sich. Die ken ik immers niet.

Ik had het misschien beter een 'gemene streek' kunnen noemen.

https://www.google.nl/search?source=hp& ... A82id6Xxh8
Je gaat er nog steeds vanuit dat die conducteur deze beslissing nam om die mensen dwars te zitten. Terwijl je kunt ook denken, die conducteur wil die mensen wat leren. Zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder zelf met de conducteur te hebben gesproken beslissen dat dit schofterig is vind ik nou schofterig.

En dan kun je nu schofterig vervangen door een gemene streek, maar dat maakt het in mijn ogen niet beter. Ik kan mij niet voorstellen dat die conducteur dacht, laat ik die mensen eens een streek leveren.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Wat zijn veel mensen toch 'gewoontedieren'... Op Den Haag Hollands Spoor stappen altijd veel reizigers over van de Intercity ([serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] en [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]) op de Sprinter ([serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]). Door de werkzaamheden rond Leiden rijden er geen treinen van Gv naar Laa. Alle treinen vanuit Rotterdam hebben Gvc als eindbestemming. Normaal gesproken vertrekken de Sprinter en Intercity tegelijk, maar dat kan nu niet. De [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] blijft daarom 4 minuten extra op Gv staan, de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] 9 minuten (omdat de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] nog tussendoor moet).
Vanmorgen kwam ik iets na 7.30 uur met de licht vertraagde 2225 aan op Gv. Eindbestemming stond overal netjes op Gvc. Ook werd omgeroepen dat vanwege werkzaamheden de route is gewijzigd en het eindpunt Gvc is. En wat doen tientallen mensen? Die stappen toch de trein uit om aan de overzijde van het perron in de 5116 te stappen, die pas om 7.42 uur zou vertrekken... :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Wel raar dat ze dan de Sprinters een langere wachttijd geven en niet de Intercity's. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Anders past het niet op Gvc Sp. 1-4
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Meltrain schreef:Wel raar dat ze dan de Sprinters een langere wachttijd geven en niet de Intercity's. :?
Waarom zou het andersom logischer zijn?
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Gisteravond wat verwarring in Hengelo door iemand met een pistool in Delden. De 31272 zou terugkeren naar Oldenzaal als 31261 en richting Zutphen uitvallen. Even later blijkt dat de 31272 toch gewoon zal rijden naar Zutphen en de 31261 naar Oldenzaal daardoor niet. Uiteindelijk kwam er een stelletje vanaf NedTrain om de (3)31261 te gaan rijden, waardoor ik toch op tijd in Oldenzaal was *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef:
Meltrain schreef:Wel raar dat ze dan de Sprinters een langere wachttijd geven en niet de Intercity's. :?
Waarom zou het andersom logischer zijn?
Omdat de Sprinters daar altijd al rijden en de Intercity's "extra" zijn. Je zou verwachten dat de extra treinen een aangepaste dienstregeling hebben en dat de reguliere treinen de normale dienstregeling behouden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Maar die logica mag gelijk overboord, als je weet dat de IC-treinen meer reizigers hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat durf ik deze drie weken niet te beweren. Ik denk namelijk dat een aanzienlijk deel van de reizigers van Delft en Schiedam die richting Schiphol moeten eieren voor hun geld hebben gekozen en via Rotterdam/Intercity Direct reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen waren er op Gvc nog genoeg overstappers vanuit de intercity! En de Sprinter-reizigers kunnen makkelijk even in de Intercity stappen. Dat past nu beter dan andersom...
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Post schreef:
Durashift schreef:Nee, ik heb schofterig bedoeld op de situatie/beslissing. Niet op de persoon an sich. Die ken ik immers niet.

Ik had het misschien beter een 'gemene streek' kunnen noemen.
(..)
Je gaat er nog steeds vanuit dat die conducteur deze beslissing nam om die mensen dwars te zitten.
Huh? Hoe lees jij dat dan?

Ik vind wat van de beslissing. Ik ga er niet vanuit dat de beslissing juist genomen is om 2 reizigers dwars te zitten.
Post schreef: Terwijl je kunt ook denken, die conducteur wil die mensen wat leren.
Zou kunnen.. maar naar mijn mening dan leren d.m.v. straf en dus daadwerkelijk die boete uitschrijven.. OF het gesprek in de trein aangaan en d.m.v. een positieve benadering uitleggen dat dit eenmalig was wat betreft de NS.
Post schreef: Zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder zelf met de conducteur te hebben gesproken beslissen dat dit schofterig is vind ik nou schofterig.
Dat mag.
Post schreef: (..) Ik kan mij niet voorstellen dat die conducteur dacht, laat ik die mensen eens een streek leveren.
Mee eens, dat laatste.

Hendrik schreef:Wat zijn veel mensen toch 'gewoontedieren'... (..)
Vanmorgen kwam ik iets na 7.30 uur met de licht vertraagde 2225 aan op Gv. (..) En wat doen tientallen mensen? Die stappen toch de trein uit om aan de overzijde van het perron in de 5116 te stappen, die pas om 7.42 uur zou vertrekken... :')
Tja, dat weet de conducteur toch ook, dat mensen vooral gewoontedieren zijn?
Duss, had het misschien wat gescheeld indien aan de omroep nadrukkelijk was toegevoegd dat er voor DH centraal NIET uitgestapt hoefde te worden?
(A)
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Durashift schreef:
Hendrik schreef:Wat zijn veel mensen toch 'gewoontedieren'... (..)
Vanmorgen kwam ik iets na 7.30 uur met de licht vertraagde 2225 aan op Gv. (..) En wat doen tientallen mensen? Die stappen toch de trein uit om aan de overzijde van het perron in de 5116 te stappen, die pas om 7.42 uur zou vertrekken... :')
Tja, dat weet de conducteur toch ook, dat mensen vooral gewoontedieren zijn?
Duss, had het misschien wat gescheeld indien aan de omroep nadrukkelijk was toegevoegd dat er voor DH centraal NIET uitgestapt hoefde te worden?
(A)
Daarom werd ook omgeroepen dat de trein wegens werkzaamheden een andere route reed en zou doorrijden naar Den Haag Centraal. Dan kun je toch wel zelf verzinnen dat je voor Gvc niet uit hoeft te stappen? :roll:
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Tja, maar gewoontes doorbreken is vaak lastig / onvoorspelbaar.

Verwacht het onverwachte. :wink:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Tja, er wordt zoveel overbodige informatie omgeroepen dat je (vaste) reizigers het niet kwalijk kunt nemen dat ze er niet meer (volledig) naar luisteren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Suus schreef:Dat durf ik deze drie weken niet te beweren. Ik denk namelijk dat een aanzienlijk deel van de reizigers van Delft en Schiedam die richting Schiphol moeten eieren voor hun geld hebben gekozen en via Rotterdam/Intercity Direct reizen.
Het omreizen via Gvc levert "slechts" +15 op, op een reis Rtd-Gvc.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dus reizen naar Den Haag Centraal levert 15 minuten extra reistijd op, of wat bedoel je eigenlijk te zeggen?

SNG komt nu tijdelijk planmatig op Amsterdam Centraal door het doorrijden van de 6300.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Het omreizen via Gvc levert inderdaad maar 15 minuten vertraging op, t.o.v. een doorgaande IC [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] of [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie].
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat staat niet in je bericht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten