Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Was in 2021 vaste prik. Het ging meestal nogal slordig.

viewtopic.php?p=741305#p741305
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Waarschijnlijk wist het personeel van de trein het ook niet. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het is planmatig op maandagen, dus het zal gewoon op het dienstkaartje staan. Grappige is wel dat het afgetrapte stel vervolgens gewoon als LM 3 minuten achter de 2266 aan rijdt naar Den Haag HS :lol:
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

NOS meldt Geen treinverkeer van en naar Amsterdam Zuid door plofkraak.

NS meldt "Hulpdiensten" van/naar Amsterdam Zuid, met als oorzaak "Hulpdiensten" en rode streepjes Shl-Ut/Hvs.

Maar als ik een reis Dvd-Hvs plan kan dat gewoon.

Weet iemand of er nou geen treinen rijden of dat de treinen gewoonweg niet stoppen op Asd? (Ik moet zo van Dvd naar Hvs, of alternatief de bus nemen naar Wp en dan Hvs...)
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik las op NH Nieuws dat de treinen wel rijden, maar niet op Amsterdam Zuid stoppen.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

NS lijkt het opgegeven te hebben met controles in de Brusselaar. Nu al 4x op rij van Breda maar Zaventem gereisd of terug en geen enkele keer gecontroleerd op het hele traject. Het waren alle vier treinen met NS-personeel.
Zijn de Belgische kaartjes te moeilijk?
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

VIRM schreef: di 26 mar 2024, 07:27 Ik las op NH Nieuws dat de treinen wel rijden, maar niet op Amsterdam Zuid stoppen.
Ik zie inmiddels dat NS asdz gewoon uit de routes heeft genomen. Thx!
Hensepens
Berichten: 110
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hensepens »

Suus schreef: do 21 mar 2024, 08:32 Heeft elk perron op Schiphol letters, want die twee dingen kunnen samenwerken op een scherm maar als er geen letters zijn dan lukt dat natuurlijk niet.
De meeste wel. Alleen spoor 4 niet.

Ik vond het met letters veel duidelijker. Ik vermoed dat de meeste mensen dit concept niet eens door hebben zonder de tekst "u bent hier" erbij.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

Chrysa schreef: di 26 mar 2024, 07:43 NS lijkt het opgegeven te hebben met controles in de Brusselaar. Nu al 4x op rij van Breda maar Zaventem gereisd of terug en geen enkele keer gecontroleerd op het hele traject. Het waren alle vier treinen met NS-personeel.
Zijn de Belgische kaartjes te moeilijk?
Denk het niet hoor en misschien pak je ook nét de verkeerde treinen maar dat weet ik ook niet.
Toen ik in de 5500 richting Baarn zat, zat ik ook te bedenken dat ik nog geen één keer gecontroleerd ben, maar toen kwamen er op Soest-Zuid opeens vier medewerkers van Veiligheid & Service de trein binnenlopen en werd ik alsnog gecontroleerd. Wat die hier deden weet ik overigens niet. :o
Jelle
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 12:29
Locatie: Twente

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jelle »

In de intercity naar/vanuit Enschede word ik bijna elke keer gecontroleerd, het is maar net wat je treft.
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gartlin9 »

Ik heb een hele lange tijd gehad dat ik dagen niet werd gecontroleerd, maar recent gebeurt het weer veel vaker vgm
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ lees nou eens goed; Chrysa noemt een specifieke trein / traject.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Mijn moeder zat omstreeks 18:00 in een ic Gn-Asdz thv Wp, toen daar een persoon op het spoor was. Na een tijdje ging de stroom er af en kwam de hc langs om alle klapraampjes te openen. Toen ze na een uur weer doorreden was dat érg koud zei ze.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Die persoon was in de boogbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal geklommen en zat helemaal bovenin op de top. :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Durashift schreef: wo 27 mar 2024, 20:34 ^^ lees nou eens goed; Chrysa noemt een specifieke trein / traject.
Yep, specifiek op de Brusselaar valt het me op. Binnenlands wordt ik niet altijd gecontroleerd, maar wel op de helft van mijn reizen naar mijn idee. Zeker gezien ze in België normaal best fanatiek controleren vind ik het gek dat je in de Brusselaar nooit gecontroleerd wordt.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Cas »

Ik werd tot een paar maanden geleden op iets van 75% van mijn wekelijkse ritten met de Brusselaars gecontroleerd (alhoewel bijna altijd door een Belgisch team, geloof ik).
De afgelopen tijd is het inderdaad een stuk minder frequent.

Voor m'n gevoel valt het samen met minder binnenlandse controles in België, maar dat kan ik niet hard maken. Eerder werd ik op praktisch elke rit Leuven-Mechelen wel gecontroleerd, wel 95%, maar dat is flink afgenomen voor m'n gevoel.
請勿靠近車門
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Er schijnt een storing in het NS-inchecksysteem te zijn, op Asb stonden poortjes open maar voor reizigers die voor mij binnenkwamen weer niet. Op andere stations deden olgens de HC's de paaltjes het weer niet en op weer andere de paaltjes wel maar de kaartautomaten niet, terwijl omgeroepen werd dat je een kaartje bij de kaartautomaat moet halen.

Gelukkig moet ik er uit op een paaltjesstation (dus gratis en zonder poortje openbeuken/meelopen).
Etienne schreef: wo 27 mar 2024, 21:35 Die persoon was in de boogbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal geklommen en zat helemaal bovenin op de top. :o
Oeh, dat heb ik ook altijd al eens willen doen maar ik ben niet verward genoeg om het ook daadwerkelijk te doen. Bedankt voor de info - en fijn dat ze heb binnen korte tijd er af hebben kunnen praten.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

IIVQ schreef: wo 27 mar 2024, 21:18
kwam de hc langs om alle klapraampjes te openen. Toen ze na een uur weer doorreden was dat érg koud zei ze.
Die blijven niet dicht als je geen vierkantsleutel hebt?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanwege werkzaamheden op de Veluwelijn vertrok de 622 net vóór mijn 722 uit Zwolle. Volgens mij is elk halfuur op Zwolle in één richting de crossplatform-overstap om zeep geholpen. Overigens riep Karin pas één minuut na vertrek van de 622 om dat reizigers voor Utrecht konden omreizen met de omgeleide IC...
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Klopt, de omgeleide IC stopt ook niet te Lls omdat deze in Alm het pad van de 14900 naar Ut moet halen, anders was deze omleiding niet mogelijk zonder verdere aanpassingen in de treindienst op andere baanvakken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

O, dan is dat dus de reden dat reizigers van Groningen naar Utrecht via Amsterdam Zuid moeten reizen?
Kun je in de omgekeerde richting wel gebruik maken van de omgeleide 600?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat kan, maar dan wel met een lange overstaptijd in Almere of Zwolle: de intercity Utrecht - Leeuwarden arriveert om :08 en :38 in Almere en de intercity Den Haag - Groningen vertrekt om :03 en :33 uit Almere. Of in Zwolle of Meppel overstappen op de sprinter naar Groningen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1562
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

Het andere reisadvies voor de verbinding Groningen <-> Utrecht is dan ook met de sprinter naar Meppel en dan overstappen. In beide richtingen gaat dat in 4 minuten op hetzelfde spoor. Samen met de optie via Amsterdam Zuid is er nu 4x/uur een verbinding van exact 2:29 uur.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Toch best netjes die omgeleide IC. Want vroeger moest iedereen via Asdz. Nu hebben alle richtingen, behalve de IC Gn een mooie omreisroute vanaf Zl.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

MaartenD schreef: do 28 mar 2024, 07:56
IIVQ schreef: wo 27 mar 2024, 21:18
kwam de hc langs om alle klapraampjes te openen. Toen ze na een uur weer doorreden was dat érg koud zei ze.
Die blijven niet dicht als je geen vierkantsleutel hebt?
De meeste hebben als sluiting alleen het vierkantslot en geen hendeltje meer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 179 gasten