Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

BOEM! :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat moment dat je een coupé binnenloopt, twee mensen met elkaar aan het discussiëren zijn over het geluid van elkaars speakers, en dan binnen vijf seconden het woord 'Racisme' valt. Toch maar even doorlopen dan... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Dat was dan de reis met de 3661 (Zwolle-Roosendaal). Geen idee wat het was dat hij in Oss eindigde, maar ook al weet ik niet 100% zeker of het aan het materieel ligt mis ik de ICM nu al :cry:

*Niet dat dit ook maar enigszins uitmaakt voor mij omdat ik toch weer moet overstappen op een sprinter die eveneens uit Oss komt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

De 6616 werd geschrapt vanwege een (zoveelste) incident met een persoon tussen Tilburg en Breda. Kwam wel op tijd voor de 6618 die was ingekort tot Tilburg en daarvandaan naar Arnhem Centraal zal rijden. Het duurde zo'n zes minuten voor de trein kon vertrekken. Voor een deel komt dit door de treinen die voor het station stonden. Niet dat dit heel prettig is: reizigers blijven naar binnen rennen alsof het fluitje gaat, waardoor de trein propvol raakt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanochtend was volgens mij de 2226 kapot gegaan op Laan van NOI. Daarachter zat nog eens een Thalys die daarom om moest rijden via de spoorboog om de RandstadRailsporen en spoor 3 op datzelfde station, een lekker vertragende route.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Twee dagen in Düsseldorf geweest. Gisterochtend heen via Eindhoven met trein en bus en vanavond terug via Mönchengladbach met trein. Zaterdagochtend begon het met de sprinter van 7.08 van Baarn naar Hilversum. Door werkzaamheden kon ik dit weekend alleen via Hilversum naar Utrecht. In Hilversum vertrokken treinen van afwijkende sporen: mijn trein naar Utrecht van spoor 3 en de Berlijntrein van spoor 1. In Utrecht de IC van 7.54 naar Eindhoven genomen. Op station Eindhoven stikte het van veiligheidspersoneel. Dan naar de Fernbushalte dat sinds kort bij de achteruitgang zit. Wat een rotzooi ligt daar bij de bushalte: veel verpakkingen van eten en drinken op de grond. Mijn ICBus naar Düsseldorf was heel snel: 1u25m, dat haalt zelfs die toekomstige trein Eindhoven-Düsseldorf niet eens. Verder bleek niet iedereen de zitplaatsreservering in de bus te snappen.

De volgende dag nog even de nieuwe groen-witte S-bahn treinen uitgeprobeerd. Mooie treinen met een fris en kleurig interieur. Ik nam voor de terugreis een RE4 van 17.22 die uiteindelijk met bijna +10 in Mönchengladbach Hbf aankwam. Er moest vlak voor aankomst gewacht worden op een Centralbahn trein. Wellicht was dat de DPF13441 die om 18.13 in Düsseldorf zou aankomen uit Amsterdam? In Mönchengladbach nog even eten en drinken voor onderweg gekocht. De AH to go is er trouwens niet meer. De ICE152 van 18.31 vertrok met +7 en ik moest een jongedame van mijn gereserveerde plaats verjagen. Was best wel druk in de ICE. In Utrecht aankomst op tijd om 20.25 en uiteindelijk via Hilversum thuisgekomen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen vertrok de 2225 op Schiedam Centrum vanaf spoor 2 i.p.v. spoor 5. Geen idee waarom.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Roestrijden wellicht?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

De trein ervóór (5116) reed ook via spoor 2. Denk dus dat het niet om roestrijden ging.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ovVeluwe »

Zojuist reed er een lege SGM door Apeldoorn met op de displays: Bestemming Hoek van Holland Haven. :')

Edited voor Aking
Laatst gewijzigd door ovVeluwe op ma 17 sep 2018, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Op welke borden precies? (A)

Want volgens mij hadden die dingen vroeger koersrollen, en hebben ze nu alweer een tijdje displays *O* :6
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dat hadden de Amsterdamse trams en bussen ook allemaal, maar toch is de enige relevante vraag wat staat er op het A4'tje? Dus als zo'n ding Hoek van Holland op een bordje heeft staan, dan zal het daar gerust wel naartoe onderweg zijn :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De overstap van de 2966 op de 1166 in Eindhoven ging bijna de mist in omdat de vertraagde 2966 na aanhoudelijk langzaamaan rijden moest wachten op het voorrangeren van de 1166 naar spoor 6...

Als men nu de 2966 naar spoor 6 had gewijzigd in plaats van de 1166, dan was de overstaptijd niet nog maar 1 minuut resterend van de geplande 12 geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

en-es schreef:... Wellicht was dat de DPF13441 die om 18.13 in Düsseldorf zou aankomen uit Amsterdam? In Mönchengladbach nog even eten en drinken voor onderweg gekocht. De AH to go is er trouwens niet meer....
Begin dit jaar had AH aangegeven te willen stoppen met haar activiteiten in Duitsland. Begin april waren alle filialen verdwenen. Op het station van Mönchengladbach is er een vervangende winkel gekomen. In Duisburg staat het nu nog leeg dacht ik.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het personeel van de Internationale Intercity Direct 9252 weet niet waar de trein na Rotterdam gaat stoppen wegens een defecte trein. De vakantie is weer voorbij...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Verstoringen moeten ook gewoon de kost verdienen. Kan het ze niet kwalijk nemen. :Y
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Het personeel van de Internationale Intercity Direct 9252 weet niet waar de trein na Rotterdam gaat stoppen wegens een defecte trein. De vakantie is weer voorbij...
Kan altijd erger: vanmorgen had ik een trainmanager die dacht dat de trein van Dordrecht ook zonder kopmaken naar Noorderkempen gestuurd kon worden... Uiteindelijk met 6 minuten vertraging in Breda aangekomen vanwege een defecte trein (volgens mij op de fly-over tussen Prinsenbeek en Lage Zwaluwe).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat kan ook gewoon, moet je alleen wel via Geldermalsen, 's-Hertogenbosch en Tilburg naar Breda rijden vanuit Dordrecht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

PatrickM schreef:vanmorgen had ik een trainmanager die dacht dat de trein van Dordrecht ook zonder kopmaken naar Noorderkempen gestuurd kon worden...
Dat kan toch ook prima? Dordrecht - Breda - Tilburg - Den Bosch - Utrecht - Gouda - Rotterdam - Noorderkempen *O*
En volgens mij is Dordrecht - Geldermalsen - Den Bosch - Breda - Noorderkempen zelfs ook nog een mogelijkheid :Y

Of dat ook efficiënt is, is een ander verhaal (A)

Edit: Daniel was me net voor -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

En ik had door een gedachtendwaling notabene nog op Sporenplan zitten kijken of je in België een rondje kunt rijden om in Noorderkempen te belanden, maar dat bleek wat minder simpel te doen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Zo, met dank aan de Heilige Reisplanner voor 2,40 maar eens 1e klas in Düsseldorf en Herzogenrath kijken *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Die Kiosken van NS gebruiken wel zeer effectieve conserveermiddelen in hun producten zeg... een saucijzenbroodje van de Kiosk in Nijmegen had volgens de sticker op het zakje als THT-datum 32 september, duurt nog even (tot in het oneindige zo'n beetje) voor we die datum op de kalender zien :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Is de Moerdijkbrug weer kapot? Of wat is er aan de hand tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanwege een defecte trein op de Zaanlijn had mijn [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 14:49 van Zaandam richting Amsterdam Centraal +7 opgelopen. Het was sowieso erg druk vanwege de Dam-tot-Damloop: er was servicepersoneel ingezet, bovenaan beide trappen stond een mobiele CiCo-paal en ik begreep dat NS gisteren zelfs NS-poncho’s uitdeelde.
Op de terugweg viel het mij op Amsterdam Centraal op dat de werkzaamheden tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS werden omgeroepen. Vlak voor binnenkomst van de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] werd er echter niks omgeroepen over de werkzaamheden tussen Schagen en Den Helder.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Volgens mij ga ik zo voor het eerst in mijn leven Oberhausen - Arnhem boemelen, ik ben er nog niet uit of dat een heugelijk feit is of het tegenovergestelde...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten