Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Suus schreef:Dat staat niet in je bericht.
Oeps... bedoelde Rtd-Ledn :oops:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat er werkzaamheden zijn rondom Leiden en Den Haag, kan ik begrijpen. Dat hierdoor de dienstregeling wordt aangepast en er op diverse trajecten minder treinen rijden, kan ik ook begrijpen (afgezien van de soms losse stellen ICM op de lijn Almere - Den Haag, maar goed). Dat echter de spooropstelling in Almere wisselt per half uur kan ik helaas niet begrijpen...:
- Sprinter naar Utrecht vertrekt afwisselend van spoor 2 of 3;
- Intercity Den Haag vertrekt afwisselend van spoor 1 of 2;
- Intercity Amsterdam Centraal vertrekt afwisselend van spoor 1 of 2.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Staat laatste is omdat de 4900 14 minuten spoor 2 of 3 bezet houdt, de 2600 van en naar Lelystad rijdt, en wordt ingehaald te Alm door de 700/1800.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Rare constructie. Volgens mij kun je dan beter die [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] afrangeren dan deze oplossing met wisselende vertrekperrons en extra treinen die krom door wissels moeten.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Jaja, ze zijn begonnen: de drie dolle werkzaamhedenweken van Leiden Centraal! *O*
Vanochtend kroop de 2129 door de wissels rondom Leiden Centraal, ging het naar Laan van NOI ook niet al te snel en was er nog een kruisende tegentrein bij Den Haag Centraal, waardoor wij met +5 in Den Haag Centraal aankwamen (de trein waarop deze keerde stond al met +3 in de app). Als bonus werd het aankomstspoor gewijzigd van 10 naar 9, dus dat was weer vrolijk aansluiten bij de menigte voor de poortjes.

Op de terugweg was het gangpadenwerk in de 1863, waarschijnlijk vanwege de seinstoring bij Leiden (zie https://www.omroepwest.nl/nieuws/381586 ... e-in-spits). Ik was nog op tijd, dus had een zitplaats. Aankomst op Schiphol was met +6, en overgestapt op de 3358, die was ingekort tot een knusse SNG3.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 25 mar 2019, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Linkfix
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

MdJ schreef:Staat laatste is omdat de 4900 14 minuten spoor 2 of 3 bezet houdt, de 2600 van en naar Lelystad rijdt, en wordt ingehaald te Alm door de 700/1800.
Ja, dat klopt, maar waarom moet dat ieder half uur anders? Waarom kan dit niet ieder half uur op hetzelfde spoor gebeuren allemaal, met zoals Wubbo zegt het eventuele afrangeren van de 4900?

In de andere richting gebeurt dit ook overigens zie ik net: zowel de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] naar Lelystad als de IC naar Zwolle e.v. vertrekt ieder half uur afwisselend van spoor 3 of 4...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Ieder half uur wisselen is ook regelmaat.

:wink:
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Stond net 7 of 9 man S en V van Keolis te Zwolle bij de trappen spoor 9/10 (zo iets stonden er ook bij de andere trappen) voor kaartcontrole. Werd bij binnenkomst keurig omgeroepen om vervoersbewijzen gereed te houden.

Zowel de 7900 als de 3600 wordt gecontroleerd zag ik, even als alle bussen op het busstation die daar aankomen.

Prima actie :pos:
Laatst gewijzigd door jelmerrr op di 26 mar 2019, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Over welk station hebben we het hier?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Vergeten te zeggen, station Zwolle, medewerkers van Keolis
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Neem aan dat voor de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] ook V&S van NS aanwezig was?
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Controle werd gedaan door Keolis gewoon. Er waren wat reizigers zonder kaartje daarvoor werd NS er wel bijgehaald ja.
Ik vraag me wel af wat de reden is/of ze het vaker gaan doen/of ze het donderdag doen want dan moet ik trein eerder nemen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Station Zwolle heeft toch poortjes? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Zwolle heeft poortjes ja
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Ja, de controle is bij aankomst van de trein niet bij vertrek.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

En je kan op het perron nog gewoon inchecken, al kunnen ze wel zien dat je dan in Zwolle bent ingecheckt. Maar wie zegt dan dat jij uit die ene trein kwam...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gekko123 »

Dan kunnen ze ook kijken naar je historie en dan zien ze dat je daarvoor niet ben in-/uitgecheckt bij de andere vervoerder. Op je kaart staan immers ook de laatste 10 transacties.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dus die controle is er voor reizigers die met de trein zwartrijden, dan op het perron in Zwolle inchecken en bij de poortjes uitchecken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Gekko123 schreef:Dan kunnen ze ook kijken naar je historie en dan zien ze dat je daarvoor niet ben in-/uitgecheckt bij de andere vervoerder. Op je kaart staan immers ook de laatste 10 transacties.
Theoretisch kun je natuurlijk ook door het station zijn gelopen, want ik betwijfel of ze ter plekke kunnen zien waar je precies (poortje/paaltje) bent ingecheckt, als dat überhaupt al te zien is dieper in de systemen (en wie hebben daar dan toegang tot?)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat verhaal gaat natuurlijk niet op als alleen de mensen die de trap afkomen gecontroleerd worden. En bij eventuele discrepantie kan de klantendienst zoiets wel nalezen, dus wordt het wel rechtgetrokken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Op dit moment kun je sowieso wel mee wegkomen: er schijnen in heel Nederland problemen te zijn met het in- en uitchecken.

Zie https://nos.nl/artikel/2277669-treinrei ... ecken.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik kon net in Utrecht prima inchecken anders. Zodadelijk in Alphen naar eens kijken of ik daar kan uitchecken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Dat verhaal gaat natuurlijk niet op als alleen de mensen die de trap afkomen gecontroleerd worden. En bij eventuele discrepantie kan de klantendienst zoiets wel nalezen, dus wordt het wel rechtgetrokken.
Dan nog kun je even daarvoor aan de andere kant het perron op gekomen zijn natuurlijk, om iemand op te halen, naar de treinen te kijken, tegen te trein te spugen, te roken of wat dan ook.

En kan de klantenservice daadwerkelijk zien wáár op een station (en dus niet óp welk station) je bent ingecheckt? Of is dat een aanname?
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Gekko123 schreef:Dan kunnen ze ook kijken naar je historie en dan zien ze dat je daarvoor niet ben in-/uitgecheckt bij de andere vervoerder. Op je kaart staan immers ook de laatste 10 transacties.
Ja, maar als jij nou eerst incheckt op het perron een bak koffie haalt iets verderop bij de kiosk, op een op een bankje gaat zitten tot je het bakkie op hebt... wie zegt dan dat jij uit een trein komt? Dan kan je net zo goed iemand zijn die is wezen uitzwaaien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Die controles zullen ongetwijfeld bij alle trappen/liften gebeurd zijn namelijk, anders zijn ze natuurlijk niet zo effectief. (A)

En ja, in de database kan worden nagelezen bij welk paaltje/poortje ingechekt is. Als iemand dus claimt dat hij ingecheckt is bij het poortje bij de ingang, vervolgens naar spoor 8/9/10 gelopen is om bijvoorbeeld naar de Kiosk daar te gaan, en vervolgens bij de controle erop aangesproken wordt, kan dat worden nagegeken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten