Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege uitloop van werkzaamheden gisteren stonden alle treinen in de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]-serie in Alphen richting Leiden een kwartier lang wortels te schieten. Volgens mijn klokje vertrok de 8872 een halve minuut te vroeg vanuit Alphen, en een hele minuut te vroeg vanuit Lammenschans. De reisplanner was ook een beetje van slag: eerst werd aangegeven dat de overstap op de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] in Leiden nog mogelijk was, maar de routelint gaf gewoon een aankomst weer van 21:51 (één minuut na vertrek van de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie]).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb je een identiteitscrisis kind? Je lijkt Suus wel :o
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar we staan hier waarschijnlijk nog wel een half uur. Dus misschien dat ik straks maar gelijk doorreis naar den Haag of Leiden, immers zo'n hoog mogelijk gtbv-bedrag binnen harken.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De “storing in de tunnel” van/naar/via Barendrecht viel mij ook op. Vermoedelijk is dat er de oorzaak van dat de 2843 (ICM3) met staanplaatsen vertrok vanaf Rotterdam Centraal.
Ik ben op het moment even ruzie aan het maken met een man die zijn boodschappentas niet van zijn stoel haalt terwijl hij op een invalidenstoel zit en een oud echtpaar naast hem staat.
Ik ben op het moment even ruzie aan het maken met een man die zijn boodschappentas niet van zijn stoel haalt terwijl hij op een invalidenstoel zit en een oud echtpaar naast hem staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe kan een te volle trein nu in vredesnaam een overstromingsmelder activeren???
Overigens gaan we zo weer rijden, dus waarschijnlijk gaat de gtbv tegenvallen.
Overigens gaan we zo weer rijden, dus waarschijnlijk gaat de gtbv tegenvallen.
🍉
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
_O-ZO6176 schreef:Eindhoven is ook een innovatieve stad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En hoe *O*
De rest kun je er zelf wel bij bedenken denk ik :') (A)
Nou ja, als de airco het niet doet met deze temperaturen...Hainje schreef:Hoe kan een te volle trein nu in vredesnaam een overstromingsmelder activeren???
De rest kun je er zelf wel bij bedenken denk ik :') (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hier toevallig de machinist van die trein ;)Hainje schreef:Hoe kan een te volle trein nu in vredesnaam een overstromingsmelder activeren???
Overigens gaan we zo weer rijden, dus waarschijnlijk gaat de gtbv tegenvallen.
Wat ik van de treindienstleider begreep was het een defect aan de overstromingsmelder zelf. In eerste instantie leek het inderdaad een handbrandmelder, maar dat bleek dus niet het geval.
We hebben overigens geluk gehad. Ik had al de opdracht gekregen van de Algemeen Leider om de trein terug te rijden naar Breda. Gelukkig vlak voor ik de trein om wilde bouwen viel het de treindienstleider op dat de tunnel uit de calamiteitenmodus kwam, dus zij vroeg mij nog heel even te wachten. Een paar minuten daarna kwam dus de bevestiging dat we toch nog door konden rijden. Nadat ook de procedurele versperring weggehaald was konden we weer verder rijden :)
Laatst gewijzigd door Jultar op zo 21 apr 2019, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, Suus bedoelt het andersom: de 2843 was overvol vanwege de deactiveerde overstromingsmelder.Hainje schreef:Hoe kan een te volle trein nu in vredesnaam een overstromingsmelder activeren???
Doordat er dus geen treinen konden rijden bij Barendrecht, wilden veel reizigers naar Noord-Brabant omreizen via Utrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eerder reizigers die wilden omreizen via Rotterdam en weer terugkeerden lijkt me, rond Geldermalsen rijden immers geen treinen dit weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zojuist op Eindhoven een flinke stroom mensen die in de trein naar Maastricht van 21:27 wilden stappen. De conducteur floot nog terwijl bij elke deur nog wel een paar mensen stonden in te stappen. Ook ik was nog een tas naar binnen aan het hijsen :D
Fluiten=niet meer instappen, begrijpelijk, maar als je als conducteur ziet dat er nog mensen aan het instappen zijn...
Is hier een procedure voor, is het 'vertrektijd, dus fluiten', of stond de pet van de conducteur gewoon scheef vanavond? :)
Fluiten=niet meer instappen, begrijpelijk, maar als je als conducteur ziet dat er nog mensen aan het instappen zijn...
Is hier een procedure voor, is het 'vertrektijd, dus fluiten', of stond de pet van de conducteur gewoon scheef vanavond? :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Laatst in Amersfoort... Trein uit Deventer komt 1,5 minuten later binnen deuren gaan open overstappers voor de trein naar Utrecht aan de overkant stappen uit, Lopen (Rennen) halverwege het perron conducteur fluit, sluitdeuren... Vervolgens had de complete trein last van een deur storing, omdat er bijna tussen iedere deur wel iemand stond, of mensen zorgden dat de deuren open werden gehouden/gedrukt :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Zwolle zie je helaas ook nog weleens van dit soort saddistische spelletjes van conducteurs :X
Ik heb geen idee in hoeverre deze cross-platform overstaps worden meegenomen in de opleiding. Maar het zou goed zijn als een aantal belangrijke wat meer onder de aandacht komen. Dat de kennis onder conducteurs over deze overstaps ondermaats is, bewijst de mondelinge overstapinformatie over de omroep. Omdat bijvoorbeeld een overstap van de 700 op de 1800 op Zl slechts twee minuten is, wordt dit vermoedelijk niet weergeven op de railpockets en daarom vaak niet omgeroepen.
Ik heb geen idee in hoeverre deze cross-platform overstaps worden meegenomen in de opleiding. Maar het zou goed zijn als een aantal belangrijke wat meer onder de aandacht komen. Dat de kennis onder conducteurs over deze overstaps ondermaats is, bewijst de mondelinge overstapinformatie over de omroep. Omdat bijvoorbeeld een overstap van de 700 op de 1800 op Zl slechts twee minuten is, wordt dit vermoedelijk niet weergeven op de railpockets en daarom vaak niet omgeroepen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als reizigers nog aan het instappen zijn en je sluit de deuren is het gewoon vragen om gewonden (zo'n deur komt hard aan), moet absoluut niet kunnen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat je de overstap van de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] op de [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] bedoelt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Afgelopen vrijdag en zaterdag in Gouda ook meegemaakt dat de deuren al werden gesloten terwijl de reizigers nog aan het uit en instappen waren. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat de trein op vertrektijd het station binnen kwam. Maar dan toch ... is een paar seconden wachten blijkbaar te veel gevraagd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gewonden gaan er vallen :N
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vroeg of laat wel ja (helaas) :? . Dan ben ik benieuwd wie er verantwoordelijk is?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De reiziger natuurlijk :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja ... ja ... die krijgt (bijna) altijd de schuld :? . Maar als het juridisch uitgevochten gaat worden weet ik het nog niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zeker *trein* de veiligheid op en rond de trein is ook totaal niet de taak van de HC _O-Aking schreef:De reiziger natuurlijk :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja en die doet dus z'n best, en vervolgens komen die vermaledijde reizigers de boel weer lopen te verstieren :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De hoofdconducteur bepaalt wanneer de deuren dichtgaan, elke reiziger die ná het fluitsignaal nog instapt doet dat op eigen risico. Achteraf gaan claimen lijkt mij dus vrij kansloos, de reiziger houdt zich namelijk niet aan artikel 4.1 van de AVR-NS. (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Maar dan moet de uit - en instaptijd wel voldoende zijn.
En niet direct nadat de deuren geopend zijn al fluiten (omdat de trein ietsje te laat is en toch op tijd kan vertrekken).
En niet direct nadat de deuren geopend zijn al fluiten (omdat de trein ietsje te laat is en toch op tijd kan vertrekken).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten