Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ook in Duitsland vallen treinen uit door hitte.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
No kidding!
Even zonder gekheid: ik wilde even een kleine sneer maken tegen mensen die vinden dat bij NS alles kl*te is en dat ze een voorbeeld zouden moeten nemen aan de landen in ons heen. Zoals dat ze in Duitsland geen last (zouden) hebben van hitte of sneeuw op het spoor... Terwijl Duitsland, bijvoorbeeld op treingebied, nou niet echt een lichtend voorbeeld is van hoe het wél moet...
Even zonder gekheid: ik wilde even een kleine sneer maken tegen mensen die vinden dat bij NS alles kl*te is en dat ze een voorbeeld zouden moeten nemen aan de landen in ons heen. Zoals dat ze in Duitsland geen last (zouden) hebben van hitte of sneeuw op het spoor... Terwijl Duitsland, bijvoorbeeld op treingebied, nou niet echt een lichtend voorbeeld is van hoe het wél moet...
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De ICE International is al dagen een zooitje, inmiddels rijden er al wel weer treinen naar Frankfurt en tussen België en Duitsland, dat was vrijdag niet meer het geval door een gebrek aan rijvaardig materieel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eurobahn heeft ook grote problemen...
gisteren een gebrek aan personeel naar Venlo..
Gisteren ook een bende doordat vrijwel alle tricourante stellen defect stonden. Uiteindelijk is er nog wel met een stel Hengelo Bentheim gependeld.
Vandaag kwam er helemaal niks de grens over. Naar verluidt staan ze nu nog steeds defect door uitgebrokkelde stroomafnemers door bovenleiding problemen bij Herford... Los van de stellen die door aanrijdingen en hittestoringen aan d ekant staan...
gisteren een gebrek aan personeel naar Venlo..
Gisteren ook een bende doordat vrijwel alle tricourante stellen defect stonden. Uiteindelijk is er nog wel met een stel Hengelo Bentheim gependeld.
Vandaag kwam er helemaal niks de grens over. Naar verluidt staan ze nu nog steeds defect door uitgebrokkelde stroomafnemers door bovenleiding problemen bij Herford... Los van de stellen die door aanrijdingen en hittestoringen aan d ekant staan...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En die staat op het spoor? (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
:pos: .
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo als dit niet bij de fabriek was, dan zou je BBQ-fissa wel gierend uit de klauw zijn geëscaleerd!
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat weet jij van mijn BBQ-fissa, maat?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goed product!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 2225 wisselde na Den Haag Laan van NOI ineens van spoor, waardoor hij achter de 725 belandde en te laat in Leiden Centraal arriveerde. Hierdoor ging ook de overstap op de 725 verloren, wat weer tot gevolg had dat heel veel mensen, waaronder ik, gingen rennen naar de 3320.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met de Sprinter naar Enschede in Zwolle, 2 minuten voor vertrek...
"goedendag en welkom in de Sprinter naar Enschede. Reist u met een OV-chipkaart, denkt u er dan aan dat deze is ingecheckt bij Blauwnet. Dit kan u bij controle een boete van 50 euro plus ritprijs plus administratiekosten schelen. Dit is de Sprinter naar Enschede welke voor u zal stoppen op alle tussengelegen stations. Namens het Keolis Nederland en het voltallig trein personeel wens ik u een aangename reis.. "
Ondertussen stormt er zeker 20 man de trein uit om nog even in- dan wel om te checken :')
"goedendag en welkom in de Sprinter naar Enschede. Reist u met een OV-chipkaart, denkt u er dan aan dat deze is ingecheckt bij Blauwnet. Dit kan u bij controle een boete van 50 euro plus ritprijs plus administratiekosten schelen. Dit is de Sprinter naar Enschede welke voor u zal stoppen op alle tussengelegen stations. Namens het Keolis Nederland en het voltallig trein personeel wens ik u een aangename reis.. "
Ondertussen stormt er zeker 20 man de trein uit om nog even in- dan wel om te checken :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En omdertussen zeker geen S en V in de trein meehebben?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
(A)
Maar je betaald voor de reis, niet de controle :X
Maar je betaald voor de reis, niet de controle :X
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waar worden die controleurs van betaald dan? (A)marvinkok schreef:(A)
Maar je betaald voor de reis, niet de controle :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^Van de opbrengsten van het zorgen dat de passagiers dat onthouden :Y
passagiers Nog even voor de duidelijkheid: het "voltallig treinpersoneel" bestond dus uit zegge en schrijve één persoon, die behalve met het treiteren van de passagiers ook belast was met de andere functies aan boord van het betreffende railvoertuig, zoals veiligheidstoezicht, plaatsbewijscontrole, catering en besturing? En zo ja, klopt het dat deze persoon regelmatig post op dit forum? :X
passagiers Nog even voor de duidelijkheid: het "voltallig treinpersoneel" bestond dus uit zegge en schrijve één persoon, die behalve met het treiteren van de passagiers ook belast was met de andere functies aan boord van het betreffende railvoertuig, zoals veiligheidstoezicht, plaatsbewijscontrole, catering en besturing? En zo ja, klopt het dat deze persoon regelmatig post op dit forum? :X
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Doet die man nou ook de catering?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voornamelijk kauwgom, die in voorbewerkte toestand aan de onderzijde van de zitplaats geserveerd wordt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat weet ik, maar valt me op dat zeggen voltallige treinpersoneel en je dan alleen de machinist in de trein hebtmarvinkok schreef:(A)
Maar je betaald voor de reis, niet de controle :X
Ik hoor wel van mensen dat het bij NS loonde om zwart te reizen maar bij Keolis niet meer dus ik weet dat er echt wel gecontroleerd wordt (zelf ook bijna altijd zelfs in de spits wanneer er al mensen staan)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze controleren enkel niet meer als ze er echt niet meer door heen kunnen, anders gewoon altijd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
O, ik weet wel een paar ritten van Keolis waar je vrijwel nooit controle hebt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoezo treiteren?trolly schreef:^^Van de opbrengsten van het zorgen dat de passagiers dat onthouden :Y
passagiers Nog even voor de duidelijkheid: het "voltallig treinpersoneel" bestond dus uit zegge en schrijve één persoon, die behalve met het treiteren van de passagiers ook belast was met de andere functies aan boord van het betreffende railvoertuig, zoals veiligheidstoezicht, plaatsbewijscontrole, catering en besturing? En zo ja, klopt het dat deze persoon regelmatig post op dit forum? :X
Door werkzaamheden waren er veel omreizigers, dus die worden netjes geïnformeerd dat ze bij de juiste vervoerder ingecheckt dienen te zijn. Juist service in mijn optiek.
De betreffende SenV-medewerker was op dat moment druk bezig met alle uvb's en aanhoudingen te verwerken bij de politie. Ja, ondanks de toch behoorlijk intensieve controle probeert men het nog steeds...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag in de trein Eindhoven - Maastricht die vertrok om 12:27 een hele gezellige conductrice. "Goeiemiddag mensen, blijft u maar lekker zitten. Ik kom alleen effe langs om te zien of u nog vragen heeft of dat ik ergens mee kan helpen!"
Dacht ik laatst nog, ik zie nooit meer een conducteur, is dit een welkome verandering :D
Dacht ik laatst nog, ik zie nooit meer een conducteur, is dit een welkome verandering :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten