Pagina 83 van 452

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 19:47
door Aking
Gekko123 schreef:Of in een fatsoenlijke hoeveelheid wissels, waardoor er meer treinen vanuit Amsterdam kunnen keren zonder andere corridors in de weg te zitten.
Hebben ze die niet juist net weggehaald? :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 20:01
door MetroRET
De [serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] keert tenslotte ook gewoon van sp15 naar sp7. Waarom de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en een versterkingsstel van de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] dat niet kunnen doen is ook weer een aparte bedoeling.

Je zou, met wat creativiteit ook nog de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kunnen laten combineren/splitsen met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]).

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 00:08
door Durashift
reisthijs schreef: (..), maar een langere trein past niet op de Veenendaallijn. Hoogste tijd dat die perrons een keer verlengd worden...
Is het keerspoor nu al wel op de goede lengte? Dat zou dan ook langer moeten worden, geen idee of er daar ruimte voor is?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 01:07
door Chrysa
waldo79 schreef:Hmmm, busvervoer tussen Den Bosch en Utrecht v.v. vandaag, daar had ik niet op gerekend. Dan maar omreizen via Breda :)
Lekker handig gepland, vanavond is de A2 afgesloten ivm een test met de waterkering daar, dus die bussen kunnen daar ook niet langs. :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 09:46
door reisthijs
Gebruikersnaam schreef:Ik denk dat je het geld dan beter kan investeren in een mogelijkheid om in Utrecht een stelletje bij te plaatsen/een stelletje af te trappen.
Dat is helemaal niet nodig als er een goede keervoorziening zou zijn.
MetroRET schreef:De [serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] keert tenslotte ook gewoon van sp15 naar sp7. Waarom de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en een versterkingsstel van de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] dat niet kunnen doen is ook weer een aparte bedoeling.
Ze kunnen dat niet zonder de treinen die normaal van sp14/15 gebruik maken in de weg te zitten. Dat is bij vorige werkzaamheden opgelost door een IC voor sprinter te laten spelen, of bussen in te zetten naar Breukelen. Allemaal niet ideaal.
MetroRET schreef:Je zou, met wat creativiteit ook nog de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kunnen laten combineren/splitsen met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]).
Dan zouden al deze series een capaciteitsbeperking krijgen, lijkt me ook niet handig.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 09:48
door Gebruikersnaam
reisthijs schreef:
Gebruikersnaam schreef:Ik denk dat je het geld dan beter kan investeren in een mogelijkheid om in Utrecht een stelletje bij te plaatsen/een stelletje af te trappen.
Dat is helemaal niet nodig als er een goede keervoorziening zou zijn.
Waarom wil je dan investeren in verlenging van perrons op de Veenendaallijn terwijl je het geld ook daar in kan steken? :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 10:03
door Suus
De perrons op de Veenendaallijnen moeten sowieso verlengd worden omdat NS er in de toekomst langere treinen wil inzetten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 10:18
door Gebruikersnaam
Het moeten dan wel hele korte perrons zijn dat men max. SLT4 of SGMm-6 inzet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 11:31
door reisthijs
Ze zijn voor de introductie van SLT verlengd tot 170 meter, precies lang genoeg voor SLT10.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 13:57
door Wubbo
Ik snap deze discussie niet helemaal. Op een normale werkdag komen de sprinters uit Breukelen aan in Utrecht om .24 (vertrek .26) en .40 (vertrek .42). De nu niet rijdende serie is de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] die om .31 aankomt. Om die om te kunnen rijden moet die op spoor 15 staan tussen de sprinters. Zolang je voor .36 afrangeert kan dat prima. Er zijn speciaal voor dit soort dingen twee sporen verlengd (spoor 102 en 103 naast Utrecht OZ). Dat kan infratechnisch dus prima. Vanwaar dan die discussie over wissels enzo?

Voor de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] een vergelijkbaar verhaal: aankomst om .42 (kan als de sprinter richting Veenendaal op 14 staat), omrijden via 102/103, en weer vertrekken van spoor 7 of eventueel 14.

Er lijkt hier iets anders te spelen dan gebrek aan wissels.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 15:16
door en-es
Treinverkeer op Amersfoort-Utrecht en Baarn-Utrecht ligt plat na aanrijding met persoon. Ben nu in Soestdijk waar vrijwel geen info wordt gegeven. Wat heb ik aan omreis-adviezen als er niks rijdt........

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 15:31
door Mikos
Hoe kom je erbij dat er 'niks rijdt'? Er is één rit naar Utrecht en één rit naar Baarn uitgevallen. Over een minuut kun je worden opgepikt door de trein naar Baarn en via Hilversum richting Utrecht. Het valt dus allemaal wel mee?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 16:19
door en-es
Op het elektronisch bord in Soestdijk stond dat er tot 17.30 elk uur een trein naar Baarn en Soest was. Ik nam de trein naar Baarn van 15.34 maar die van 15.04 en 16.04 zouden niet rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 16:22
door Mikos
Dan rijdt er toch meer dan 'niks'?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 18:13
door Daniel
In Utrecht is een Citaro van TCR op het NS-vervoer naar Den Bosch in puin gereden: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1952765/

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 20:11
door nvdw
Die heeft dus DEZE vangrail geclipt. Oeps.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 31 aug 2019, 23:25
door Durashift
Is ook smal daar.. reed er van de week achter een trailer van BOON (supermarkt) en die zat er ook al dicht tegenaan.. en dan is er op links niet veel ruimte over vanaf de middenstreep...

Wie weet zat er een auto links naast de bus die iets naar rechts kwam en de chauffeur iets te sterk (naar rechts) gecorrigeerd heeft om die auto te 'ontwijken'?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 11:48
door en-es
Een aantal reizigers zat in Zwolle opgesloten in de IC naar Groningen. Ze hadden niet door dat het achterste treinstel in Zwolle blijft. Gelukkig werden ze bevrijd. Mijn IC naar Leeuwarden heeft geen wifi trouwens.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 12:01
door Milco
Bevrijd? Gewoon een conducteur die even checkt of het treinstel leeg is gebeurt altijd als er een treindeel wordt afgerangeerd. ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 13:08
door Z2N
En hoogstwaarschijnlijk eigen schuld: het staat op de borden op de perrons, in de trein en wordt planmatig omgeroepen bij aankomst in Zwolle.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 14:45
door Suus
Dingen die ik knap vind: Het is NS gelukt voor de TVV Gouda - Alphen een vertrekstaat met zes vertrekken per uur te maken voor een busdienst die afhankelijk van de dag van de week tussen de twee en vier keer per uur rijdt, met in totaal zes voetnoten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 16:07
door Daniel
En waarschijnlijk heb je dan nog een variant 7 t/m 12 voor de daadwerkelijke vertrektijden, want over het algemeen kloppen die NS-busdienstregelingen voor geen meter met de praktijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 16:42
door Suus
In principe zouden we op de geplande tijd van de vertrekstaat weg gaan, ware het niet dat de chauffeur drie minuten voor vertrek de motor van de bus startte. In die drie minuten besloot een mevrouw van haar terras aan de overkant van de straat naar beneden te lopen en haar beklag te komen doen over de draaiende motor. Daardoor stond de bus (met draaiende motor) tot vijf minuten na de geplande vertrektijd bij de halte totdat mevrouw uitgeraasd was over uitlaatgassen en taxi’s midden in de nacht :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 18:09
door VIRM
en-es schreef:Een aantal reizigers zat in Zwolle opgesloten in de IC naar Groningen. Ze hadden niet door dat het achterste treinstel in Zwolle blijft. Gelukkig werden ze bevrijd. Mijn IC naar Leeuwarden heeft geen wifi trouwens.
Afgelopen vrijdag had ik de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 19:12 van Nijmegen naar Zaandam, die met een VIRM10 reed. Irritante was dat de HC aan de hand van treinstelnummers ging omroepen welk treinstel in Arnhem werd afgetrapt… Gelukkig altijd andere reizigers om aan te vragen. :pos:

Gisteren had ik overigens voor een van mijn reizen assistentieverlening van NS aangevraagd. De assistent had begrepen dat ik met een brug uit de trein moest worden gehaald. Geen idee waar dat ineens vandaan kwam. ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 19:20
door JothamvW
Wist je dan wel of je in het voorste of achterste deel zat?
Het is immers altijd vanuit Nijmegen gezien het voorste treinstel dat in Arnhem wordt afgetrapt.

Overigens vertrekt de 3000 tegenwoordig om :13/:43 uit Nijmegen, niet meer :12/:42.