Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

ArrivaBas schreef:De regio Dordrecht kampt met een storing waardoor er geen bestellingen opgehaald kunnen worden. Een vijftal ouderen in de 6628 heeft gelukkig een oplossing gevonden met hulp van de conductrice.
Dit werd net ( 9:10) ook op Amsterdam Zuid omgeroepen. Mogelijk dus landelijk.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Was 8:05 ook in Arnhem; dus zal wel landelijk zijn geweest inderdaad.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Vanmorgen/middag was er een storing tussen Rotterdam en Breda (aanrijding persoon ergens bij Rotterdam), en dat heeft een hoop gedoe opgeleverd. We moesten in Den Haag zijn en dat gaat normaal binnen het uur, maar vandaag heeft het ons ongeveer 3 uur gekost :')
Eerst ging het met de sprinter vanuit Breda naar Dordt, en onderweg kwamen we er achter dat er vanuit daar ook geen trein richting Rotterdam ging. Dan maar met bus 488 naar Rotterdam Kralingse Zoom (met een enigszins geërgerde chauffeur, die in Dordt "sorry bus vol" op de film heeft gezet en er daarna niemand meer bij liet, ook niet bij de HES toen de halve bus leeg stroomde en er zelfs zitplaatsen vrij waren..). Daarna metro naar Blaak gepakt, waar we met de sprinter naar Den Haag verder wilden. Ik liep naar spoor 2 (waar de trein normaal altijd vertrekt), maar toen bleek dat de trein gespoorwijzigd was naar spoor 3, dus trap op gerend, aan de andere kant trap weer af, en toen we op spoor 3 stonden was de trein opeens van de borden af.. We liepen dus weer terug naar spoor 2, om vervolgens halverwege de trap te zien dat de sprinter naar Den Haag binnen komt rijden op spoor 3. Wij dus weer terug rennen naar spoor 3 in de veronderstelling dat 'ie direct gaat rijden (want hij was al te laat), maar hij bleef nog ongeveer 5 minuten staan, waarna vertrokken werd richting Rotterdam Centraal. Daar zou de trein even stil blijven staan, maar uiteindelijk werd 'ie opgeheven omdat er geen machinist was voor onze trein. We konden dus allemaal overstappen op de sprinter van een kwartier later, waarna de reis verliep zoals gepland. Toen we uiteindelijk op de bestemming aan kwamen was iedereen er wel redelijk klaar mee (zelfs ik), laat staan degenen die nooit zo ver met het OV hoeven (onze docent incluis, die reist vrij weinig met het OV en ik vermoed dat dit 'm ook wel redelijk afgeschrikt heeft).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam ik met de 3025 op Sloterdijk aan, em werd vrij snel begroet door Tuffy met de mededeling dat er een verstoring in de treindienst van en naar Sloterdijk was vanwege een defecte trein. Tja, dat kunnen dus op drie verschillende trajecten zijn. Op spoor 7 stond een VIRM, maar zag even niet zo snel waar deze naartoe ging, en die vertrok uiteindelijk. De 2131 die ik wilde hebben kwam vertraagd binnen, en bleef vlak voor Haarlem wachten, omdat de 2129 ons spoor bezet hield. De 2129 bleek de bron van het kwaad te zijn, en reed met +32. Die werd overigens ook in Leiden opgeheven, wat geen verassing is als je dit traject vaker rijdt. Aankomst met de 2131 in Den Haag Centraal was met +6. Vlak voor de poortjes op spoor 9 was het drukker dan ooit…
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik zit nu in een 1100 waarin een Engels sprekende reizigster zit die op de een of andere manier heeft weten “in te checken” bij de toeslagzuil in Rotterdam en dus niet ingecheckt is. De twee HC’s gaven de keuze tussen uitstappen in Breda, daar inchecken en de volgende trein nemen (wat me ook nog gedoe lijkt met die poortjes), of blijven zitten tot Eindhoven maar met een kaartje van hen, waar de klantenservice dan weer restitutie van de boete op kan toepassen. Ze kiest voor het laatste. Gelukkig gaat de conversatie op uiterst vriendelijke toon.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Oh, er staan natuurlijk ook gewoon paaltjes op het perron :') , en de trein stond er 3 minuten. Dat was dan toch een betere oplossing geweest...
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Hoe is ze dan in vredesnaam door de poortjes gekomen in Rotterdam? :?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door katvis »

Misschien uit de Eurostar?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Vanmorgen ook al een zwartrijder meegemaakt, ditmaal in de 6600. Waarschijnlijk een Pool, want hij begon het woord 'kurwa' te bezigen toen hij een boete kreeg, ergens halverwege tussen Gilze-Rijen en Breda. De vrouwelijke Mikos was niet onder de indruk gegeven het feit dat zij, net als een groot deel van de wereldbevolking, dankzij het internet weet wat het woord 'kurwa' betekent. Wat de man ook probeerde (gegeven het feit dat hij naar Schiedam wou reizen), hij droop uiteindelijk af naar beneden in Breda wat mij doet vermoeden dat als hij de dienstregeling kent, hij eieren voor zijn geld heeft gekozen.*

*ter aanvulling: als de sprinter naar Dordrecht om 6:37 in Breda aankomt gebeurt dat op spoor 6. De IC Direct naar Rotterdam en verder staat al klaar op spoor 5 aan de overzijde van het perron.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Had er nog nooit van gehoord, van "kurwa", alhoewel ik al decennia op het internet verkeer.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

HOER!

(A)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik werk met Poolse collega's en het woord is me zeker bekend.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Al rijdend vroeg ik me af wat de mannen langs de weg bij Udenhout stonden te doen, maar toen ik even later verder ging reizen met de trein ontdekte ik in de reisplanner dat museumtreinen vandaag op- en neerpendelen tussen Tilburg en Den Bosch! Mooie locomotieven gezien maar helaas net te snel om op de foto te kunnen zetten.
Nu maar weer in mijn persoonlijk minst favoriete IC-materieel, de VIRM (9520) richting Amsterdam. Kapotte klaptafels, en ik was geheel vergeten dat deze trein ook is voorzien van één coupé achterin met een onuitstaanbare fluittoon. Gelukkig zijn er ook:
- mooie landschappen
- telefoon met internet en batterij
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik moet de NS complimenteren. Na een aantal keer tijdens werkzaamheden op het zuidelijke deel van het HSL met een knoeidienstregeling gekomen te zijn, rijdt dit weekend de 1100 gewoon met een paar minuutjes aangepaste dienstregeling tussen Breda en Den Haag Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Maar zonder stop in Dordrecht. :D

Hiervoor is wel een aantal aanpassingen aan de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]/3700 benodigd.

Zo rijdt de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in het pad van de in het weekend niet rijdende [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] & de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] tussen Gvc en Rtd, waardoor de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] een lange stop maakt op Gv.

De andere kant op, moet de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] eerder vertrekken uit Ddr om [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] niet in de weg te zitten en maakt bovendien een extra stop in Zwd om de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in te laten halen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zag dat de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] in noordelijke richting in het pad van de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] rijdt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dit geldt alleen tussen Ddr en Rtd, dus met een lange stop in Rtd.

Dit zal aannemelijk zijn gedaan omdat rond vertrek van de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] doorkomt en de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] al op het middenspoor zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef:De andere kant op, moet de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] eerder vertrekken uit Ddr om [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] niet in de weg te zitten en maakt bovendien een extra stop in Zwd om de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in te laten halen.
Dat komt een beetje raar op me over: de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] vertrekt 2 minuten eerder op Dordrecht en staat vervolgens 1 minuut stil in Zwijndrecht (op spoor 2). Als dat kennelijk al voldoende is om de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] te laten passeren (die dan dus op het buitenspoor zit), dan kan de 2400 toch gewoon op de normale tijd uit Dordrecht vertrekken en niet in Zwijndrecht stoppen met een gelijke afstand van de 2400 als resultaat. Immers conflicteert een trein vertrekkend van spoor 3 in Dordrecht naar het binnenspoor ri. Rotterdam helemaal niet met een 1100 die op het buitenspoor rijdt.

Daarnaast is de 2400 kennelijk sowieso al langzamer, want die komt 5 minuten later in Rotterdam Centraal aan dan de 1100. En het eerste conflict zit ook daar pas omdat ze allebei spoor 9 moeten gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gistermiddag de 5451 van Amsterdam Centraal naar Haarlem. Vertrek was met +12, omdat er geen HC was. Uiteindelijk werd besloten te vertrekken zonder HC. De bijsturing had ondertussen niet stilgezeten, want in Haarlem hadden ze wel een HC gevonden. Materieel was volgens de app een SGM3, en dat was lekker knus.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Suus schreef:Ik moet de NS complimenteren. Na een aantal keer tijdens werkzaamheden op het zuidelijke deel van het HSL met een knoeidienstregeling gekomen te zijn, rijdt dit weekend de 1100 gewoon met een paar minuutjes aangepaste dienstregeling tussen Breda en Den Haag Centraal.
Dat hebben ze dit keer inderdaad fatsoenlijk gedaan. Bovendien met een nette overstap voor de HSL-reizigers richting Amsterdam, waarvan ik me herinner dat het begin 2018 voorkwam dat ze alleen de 900 (Breda-Amsterdam) lieten uitvallen, de IC Eindhoven (1100) en de kortere IC Direct (1000) lieten rijden, maar de laatstgenoemde wel in een ander rooster waardoor er geen aansluiting was. Omdat de 6600 en 1100 in Breda maar matig aansluiten loonde het om vanuit Gilze-Rijen en de Reeshof via Utrecht om te reizen naar Schiphol vanwege de geplande reistijd: normaal gesproken doe ik dat alleen voor de euro's of omdat ik de storingen beu ben. Maar ze hebben geleerd en ik zie dat de instanties nog steeds bijleren hoe werkzaamheden minder hinder kunnen veroorzaken. Voorbeelden te over, zoals de IC-omleiding via Tilburg van afgelopen mei of de incidentele keren dat de 6600 niet naar Den Bosch of Dordrecht kan en dan naar Eindhoven gaat of Roosendaal (wat de 3600 uitspaart) in plaats van het schrappen van stations met verbussing tijdens werkzaamheden.

Nu staat de 868 te wachten op een supporterstrein die hier in de buurt van de bijlmer zijn uitsupporters loost, met een werkelijk waar prachtig (*ahum*) uitzicht.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

SLToilet schreef:
Nu staat de 868 te wachten op een supporterstrein die hier in de buurt van de bijlmer zijn uitsupporters loost, met een werkelijk waar prachtig (*ahum*) uitzicht.
Die 868 had ik later op Sloterdijk. Hij reed toen met +7.

Op Zaandam stonden vanmiddag overigens servicemedewerkers op het perron richting Amsterdam, die bezig waren met het spreiden van de reizigers.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Vanmorgen kroop een vroege IC naar Dordrecht voor op Schiphol, normaal gesproken vertrekt deze om 6:45, maar omdat hij al om 6:34 bij Schiphol was op spoor 5, knelde dat met de Thalys en de IC Direct richting Rotterdam (de 1012).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Het lukt NS maar niet om mij een week zonder enige vertraging van >5 minuten te vervoeren. -o-
Vanmiddag kwamen iets na het middaguur meldingen binnen van een defecte trein (Gz-Tbu) en een aanrijding (Ht-Oss), waardoor de nodige Intercity's twee sporen bezet hielden in Tilburg. Één station verder moest er per se een aan de kant staande goederentrein voor de 6639 gegooid worden, wat de +7 bij vertrek in Tilburg verhoogde tot uiteindelijk +13. De reisinformatie raakte behoorlijk van slag en beweerde dat wij te laat waren door de aanrijding. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik reis vandaag met de ICD. Twee boetes voor geen toeslag in de coupé deze keer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Wegens een defecte trein vertrok de 3080 gisteravond met +17 uit Utrecht. Voor de Hemtunnel werd de trein voor een rood sein stilgezet, zodat de 3082 er rechts langs kon gaan. Vervolgens ging mijn trein achter de 3082 door de rechterbuis van de Hemtunnel. Geen idee of er nog een andere trein in de weg zou zitten, maar de Hemtunnel heeft ook nog een middelste buis…
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten