Pagina 91 van 100

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 18:23
door Suus
Ja, vanaf 8 bakken ICM heb je 2 conducteurs nodig, bij 13 bakken zelfs 3.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 19:05
door MetroRET
Zelfs vanaf ICM8 moet er al een 2e HC aanwezig zijn.

Dat geldt voor al het materieel (met vergelijkbare lengtes bij het huidige sprintermaterieel met kortere bakken).

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 22:30
door Mikos
Keolis: "Tot 7 oktober kunt u geen gebruik maken van het toilet. I.v.m. werkzaamheden kunnen deze namelijk niet geleegd worden. Toch hoge nood? Onze servicemedewerker denkt graag met u mee."

Aldus de schermen in de trein.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 23:33
door Aking
Nou ja, misschien heeft de servicemedewerker toegang tot de plaszak in de cabine :Y

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 23:35
door cassie127
Mikos schreef:Keolis: "Tot 7 oktober kunt u geen gebruik maken van het toilet. I.v.m. werkzaamheden kunnen deze namelijk niet geleegd worden. Toch hoge nood? Onze servicemedewerker denkt graag met u mee."

Aldus de schermen in de trein.

Toiletten zijn ook per direct op slot gedaan... Dus mogelijk kun je als er personeel in de trein zichtbaar is en je hebt hoge nood, toch naar het toilet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 23:38
door Mikos
Ongetwijfeld. Er werd al in de trein geopperd dat de servicemedewerker dan met je mee gaat staan springen wanneer je heel nodig moet. Of dingen zegt als: "Ja, ik moet ook heel nodig." :mrgreen:

De toiletten zijn trouwens al de hele week buiten gebruik gesteld.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 02 okt 2019, 23:53
door Aking
Het is op dit tijdstip nog verbazingwekkend druk op het perron in Z2N-city, ik ben blijkbaar niet de enige die zich gaat ontzetten _O-

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 03 okt 2019, 01:07
door dennistd
Mikos schreef:Ongetwijfeld. Er werd al in de trein geopperd dat de servicemedewerker dan met je mee gaat staan springen wanneer je heel nodig moet. Of dingen zegt als: "Ja, ik moet ook heel nodig." :mrgreen:

De toiletten zijn trouwens al de hele week buiten gebruik gesteld.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de nieuwe sporen op Zwolle RGS. Volgens mij is dat namelijk de enige plek waar de toiletten geleegd kunnen worden, en als de 'oude' sporen nu buiten gebruik zijn en de voorziening op de nieuwe sporen nog niet klaar is (?).

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 03 okt 2019, 08:50
door marvinkok
Dat klopt, de toiletten kunnen zeer beperkt geleegd worden, dus alleen in uiterste nood kan de servicemedewerker het toilet ontgrendelen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 03 okt 2019, 21:23
door umbusko
Het kan aan mij liggen, maar om 21.19 de vertraagde sprinter uit Arnhem naar Nijmegen laten vertrekken en dan om 21.20 de IC erachteraan sturen... :N

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 10:30
door VIRM
Gisteravond liep mijn 769 vertraging op bij binnenkomst in Leiden, omdat er ergens een defecte trein in de weg stond (vermoedelijk de 6300). Vertrek uit Leiden was vanaf het gewijzigd 5b met ongeveer +8. Gelukkig werd de 3300 op 5a nog even vastgehouden, want daar gingen wij netjes omheen. Die 3300 kwam later overigens met +5 Schiphol binnen, en de vertraging was al bij Zaandam aardig ingelopen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 05 okt 2019, 13:59
door Suus
De 2800 lijkt grotendeels opgeheven (2 van de 3 omlopen zo te zien) om goederentreinen om te leiden wegens een aanrijding voertuig tussen Breda en Gilze-Rijen (en de gesloten Betuweroute wegens problemen met een viaduct).

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 05 okt 2019, 17:52
door Daniel
Overigens zijn de gevolgen van die aanrijding allang voorbij, maar rijdt de 2800 nog steeds niet. Ook rijdt er momenteel zo te zien wel wat meer dan "een incidentele goederentrein", zoals ProRail in zijn persbericht aangaf, via Utrecht om.
Alleen zitten die dan juist niet in het pad van de 2800, maar eerder vanmiddag bijvoorbeeld op blokafstand voor de 500 / 600 uit richting Rotterdam. En nu net eentje de andere kant op die voor de 500/600 uit ging met inhaling bij Rotterdam Noord Goederen, die zal dan wel in het pad van de spits sprinter achter de IC aan gaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 05 okt 2019, 18:14
door Wubbo
Rond Rotterdam gebruiken die treinen de normale paden (die zitten inderdaad rondom de tijd van de NoordOost), maar rond Utrecht zitten ze juist in het pad van de 2800 om goed uit te komen richting Geldermalsen. De enige mogelijkheid om Geldermalsen te halen is tussen de 800 en de 3900, dan kom je in Utrecht bovenop een IC uit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 05 okt 2019, 18:48
door Suus
Daniel schreef:Overigens zijn de gevolgen van die aanrijding allang voorbij, maar rijdt de 2800 nog steeds niet. Ook rijdt er momenteel zo te zien wel wat meer dan "een incidentele goederentrein", zoals ProRail in zijn persbericht aangaf, via Utrecht om.

Dat zou ook nog kunnen samenhangen met de werkzaamheden waardoor een gedeelte van Mönchengladbach Hbf er vier dagen uit ligt, waardoor treinvervoer tussen Venlo en Keulen alleen via Aachen mogelijk is, de goederenspoorlijn rondom Mönchengladbach heeft immers geen aansluiting op de spoorlijn Rheydt - Keulen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 05 okt 2019, 19:40
door umbusko
Overigens is die goederenspoorlijn ook niet heel praktisch, want hij is maar enkelspoor en de RB 33 wordt erover omgeleid. Donderdag leverde dat allemaal vertragingen van minstens +15 op, waarbij ook nog een paar autotreinen stonden te wachten (en de RB's daar weer achter zaten). Maar goed, ik klaag niet, vond het wel een leuk ritje. :)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 07 okt 2019, 07:23
door Meltrain
Rond 7:10 kwam er op spoor 13 van Rotterdam Centraal een losse ICM-III aan, waarvan iedereen dacht dat dat de 2825 zou worden.
De machinist zei echter dat die trein in Rotterdam zou blijven en dat de trein naar Utrecht voor die trein geplaatst zou worden. Inderdaad kwamen even later 7 bakken ICM aan, die de 2825 werden.
In beide aankomende treinen zaten echter reizigers, dus ik ben benieuwd welke nu als 2800 gearriveerd was en welke trein die andere dan was.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 07 okt 2019, 07:33
door Suus
Dat losse drietje was de 512, de tweede trein de 2814.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 08 okt 2019, 18:10
door TLP
De 765 slaat zo meteen Amsterdam Zuid over, mogelijk vanwege een te lange trein (13 bakken ICM).
Correctie: de trein rijdt zelfs via Amsterdam Centraal en wordt vanaf Almere ingelegd met 10 minuten vertraging. Waarom is mij niet duidelijk, de omliggende treinen rijden wel gewoon via Amsterdam Zuid.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 08 okt 2019, 18:14
door Z2N
Op Asdz past 16 bakken. De trein is echter wel omgeleid via Asd, dus er zal wel iets mee zijn geweest.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 08 okt 2019, 18:46
door TLP
Het achterste drietje (de 4091) is kennelijk afgetrapt in Amsterdam Centraal in plaats van Zwolle en de 765 is inmiddels met 22 minuten vertraging onderweg naar Almere. Wellicht dat de perrons in Almere en/of Lelystad wél te kort zijn?
Ook interessant: de 1867 zou met beide treinstellen niet verder rijden dan Zwolle, maar de rit staat vooralsnog wel als volledig ingelegd in de reisinformatiesystemen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 08 okt 2019, 18:54
door Mikos
Met de uitgevoerde 13 bakken ICM kom je in Almere 20 meter tekort om met de gehele trein langs het perron te staan en in Lelystad 8 meter. Er hadden gepland 12 bakken ICM in moeten zitten, het maximum op beide stations.

De 1867 rijdt tot Zwolle, daar wordt een ander stel ingelegd als 301867.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 08 okt 2019, 18:58
door Aking
Mikos schreef:Met de uitgevoerde 13 bakken ICM kom je in Almere 20 meter tekort om met de gehele trein langs het perron te staan en in Lelystad 8 meter.

Dus positioneer je de Mikos van dienst aldaar bij de achterste deur en is het probleem opgelost *O* (of desnoods sluit je hem zelfs af :Y )

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 08 okt 2019, 19:06
door TLP
Ik zie de 765 normaal gesproken ook met 12 bakken rijden dus verbaasd ben ik niet over de situatie. Wel herinner ik mij van de reisinfo van enkele weken terug dat een 2600 ook met 13 bakken reed, die had dus in Almere tegen een soortgelijk probleem aangelopen. Ik zou even moeten opzoeken welke trein het hier precies betrof.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 08 okt 2019, 19:15
door Milco
Ik denk dat de 2600 met 12 bakken VIRM reed, dan wordt Almere Buiten overgeslagen (perron te kort/trein te lang) tenzij het de twee ochtendritten naar Lelystad betreffen, waarbij gesplitst wordt in Almere Centrum waarna de voorste VIRM doorrijdt naar Almere Buiten en Lelystad en de achterste daar leeg achteraan rijdt.