Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Mjah in een vierzits mag je dus prima knie aan knie zitten, maar naast elkaar is uit den boze... :')
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Inderdaad bijzonder. Juist met de knieën tegenover elkaar is voor het virus een leuke verspreidingsmethode, zeker nu nog niet iedereen een mondkapje draagt.

Overigens als het gaat om essentieel of niet: gisteren heb ik ook weer een lokale treinrit gemaakt, deze keer met mondkapje op (en dat blijf ik doen als ik er weer eentje maak). Deze keer trouwens ook weer voor wat aankopen zoals kleding (iets wat ik vroeger nooit met plezier zou hebben gedaan). Het mooiste is wel dat niemand die lelijke kaaklijn (al vinden ze het thuis wel meevallen) hoeft te zien dankzij het mondkapje :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Mjah in een vierzits mag je dus prima knie aan knie zitten, maar naast elkaar is uit den boze... :')
Ja, vreemd. Kruislings lijkt mij meer afstand te bieden.
Maar goed, dan heb je weer iemand aan het gangpad zitten.. en dat 'mag' dan weer niet met langslopen.. alsof het dan in die splitsecond kan gebeuren.. :roll:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Terwijl in de 1e klas alle solostoelen direct naast het gangpad wél ook allemaal een groene sticker hebben :')
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Inconsequent, die stippeltreinen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Vandaag voor 't eerst na twee maanden weer eens in een trein gezeten en die stickers zitten inderdaad op bijzondere plekken voor wat betreft afstand houden. Zoals al gezegd dus tegenover elkaar bij twee- en vierzits en bij de solostoelen langs het raam in de eerste klasse.
Maar op de balkons ook bij de klapstoeltjes naast de deuren, waar je dus ook nooit afstand kunt houden als instapper wanneer daar iemand zou zitten.

Met de stickers voor het 5 tegels afstand houden lijkt men dan wel weer met het specifieke station rekening gehouden te hebben: mijn bestemming vandaag was een station met een perron deels bestaande uit betonplaten en daar hadden ze die stickers niet geplakt :wink:

Verder nog wel een beetje onwennig om nu één keer weer eens per trein te reizen, maar vooral ook heel rustig. Heen had ik het grootste deel van de rit een privé-rijtuig, terug met een los viertje was het iets drukker maar alsnog behoorlijk leeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik kwam die stickers zelfs tegen boven de klapstoeltjes op de plek van de voormalige lift in een VIRM, dus tússen de trappen in, met ter hoogte van de deuren een lijn die het balkon in tweeën deelde vanwege de anderhalve meter _O-

Maargoed, leuke symptoombestrijding weer *O*

Overigens had ik vanmiddag een HC die daadwerkelijk iemand aansprak omdat ie dus op de "gangstoel" van een vierzitter zat, in plaats van bij z'n reisgenoot in z'n kruis en v.v. onderschat de stikkers dus niet! :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat zag ik vanavond ook gebeuren ja, middels een druk gebarende HC vanaf het perron naar iemand die aan het gangpad zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Zat die ook schuin tegenover z'n reisgenoot? Of zat ie alleen in een vierzits? In het laatste geval kan ik me er nog wel iets bij voorstellen namelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Die zat alleen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Ik snap ook niet dat er tegenover elkaar gezeten mag worden bij de vierzitters, ik zou ze dan eerder schuin tegenover elkaar zetten. Liever dat de 1,5 meter met het gangpad niet gehandhaafd kan worden (waar alleen mensen voorbij lopen) dan dat ik een uur tegenover een medereiziger zit.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

In de meeste treinen is het aantal vierzitters beperkt, dus ik zou die plaatsen gewoon overlaten voor reizigers die samen reizen met iemand uit het eigen gezin.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

PatrickM schreef:(..). Liever dat de 1,5 meter met het gangpad niet gehandhaafd kan worden (waar alleen mensen voorbij lopen) (..)

Precies, ook al is het dan binnen.. het wordt steeds duidelijker dat het risico op vluchtig (nabij) contact qua kans op besmetting erg klein is.
(..) Als er al besmettingen buiten waren, dan gebeurde dat bij mensen die bijvoorbeeld langdurig gesprekken voerden of hun eten deelden. Besmettingen bij vluchtig contact waren er eigenlijk niet."(..)
https://nos.nl/artikel/2334767-besmetti ... woord.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Weet iemand toevallig waarom de [serie=Sprinter|2020|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] vandaag twee minuten eerder dan gebruikelijk uit Almere Centrum vertrekt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] waren twee minuten vervroegd vanwege werkzaamheden rondom Amsterdam Zuid. Vanwege Corona zijn die treinen nadat deze aanpassingen doorgevoerd waren opgeheven, waardoor deze aanpassing nu niet meer nodig lijkt te zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel boete's Mikos en Co. deze meneer hebben gegeven.

Hij houdt niet zoveel mogelijk rechts, want er zijn nog genoeg poortjes aan de rechterkant van deze meneer, en gelet op de pijlen loopt hij tegen het verkeer in en gebruikt voorzieningen dus op een wijze waarvoor deze niet bedoeld zijn. *O*
Afbeelding
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Had hij wel een goede reden om met de trein te reizen? :|
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Hij heeft waarschijnlijk niet eens met de trein gereisd en alleen maar een beetje op het station lopen te vervelen :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

En dat klopt :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Alle poortjes staan zo te zien in koningsmodus voor reizigers zonder OV-chipkaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Gemiste kans wel. Had die man een passagepas gegeven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zit in de trein en de conducteur met spatkap sprak zojuist de persoon twee rijen voor mij aan op het niet dragen van een masker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

En verder? Boete? Op volgende station uitstappen? Of deed de reiziger alsnog het mondkapje op?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Verder niets. Op het eindstation droeg deze persoon zijn smoellapje nog steeds niet correct trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik betrapte gister een Kondoekoe die z'n mondkapje stiekum af had in een stiltecoupeetje in de 1e klas :o :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten