NS Flex

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door webguy »

Je reist voor BTM net als Business Card dus op rekening. Daar moet ook bij de andere vervoerders wat voor gebeuren lijkt me... Hoe de wereld van BTM kortingsabonnementen er dan uit gaat zien? Geen idee.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS Flex

Bericht door Z2N »

Vandaag zag het er uit als 'SOV', geen vermelding van ROR bij het inchecken op bus 12. Het enige dat bugt is de Check-Out Alert van de NS reisplanner, die constant aangeeft dat ik vergeten ben uit te checken, zelfs bij doorkomst in Bilthoven onderweg ri Zl vanavond. Die staat dan ook voorlopig uit. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door cassie127 »

Als je dan daadwerkelijk vergeet uit te checken in de bus kost dit je alleen het instaptarief, zie ik nu weer. Dit is dan weer niet terug te vragen in Mijn NS en ook niet op uitcheckgemist.nl
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door Daniel »

Volgens de geweldige omschrijving op NS.nl wordt dat toch automatisch hersteld dan? Volgens mij is dat hele NS flex zo flexibel nog niet, maar vooral duur.
Momenteel ben ik zonder flex in elk geval flexibeler voor m'n gebruikelijke reisgedrag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS Flex

Bericht door fogeltje »

Helaas niet beschikbaar voor VDU gebruikers. Snap ook wel dat ze al die oude VDU abos kwijt willen en hopen dst mensen overstappen op Dal Korting.
"Een touringcar is geen bus"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS Flex

Bericht door Aking »

Het schijnt nogal een succes te zijn
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: NS Flex

Bericht door Pooh »

Ik blijf het bizar vinden dat ik in London al jaren gewoon met mijn Nederlandse pinpas kan 'swipen' in metro, en dat hij dan automatisch slim genoeg is om een dag- en werk-maximum te hanteren, maar in Nederland komen ze met dit soort oplossingen en noemen het vooruitgang?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS Flex

Bericht door Z2N »

Nou ja, mijn Nederlandse bankkaart doet het nog steeds niet in Londen, dus wat dat betreft... (A)

Maar even serieus: het Londense tariefsysteem is heel wat makkelijker dan het hele Nederlandse tarievenhuis, met opstaptarieven, kilometerprijzen die voor elke vervoerder anders zijn, het tariefstelsel van NS dat daar dan nog eens volledig anders is, en de hele rits aan abonnementen die elkaar weer kunnen beïnvloeden of overlappen. Dat we nog niet zo ver zijn als Londen is jammer, maar het is nog zeker de doelstelling om daar te komen. Dat niemand echt de leiding heeft in de OV-Chipkaart helpt trouwens ook niet echt, dit is een NS-initiatief terwijl dit in Londen vanuit TfL zou zijn gekomen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS Flex

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Dat niemand echt de leiding heeft in de OV-Chipkaart helpt trouwens ook niet echt
Hadden we daar TLS niet voor? Of doen die lui iets anders? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS Flex

Bericht door Z2N »

Die hebben geen politieke of financiële leiding, die is er namelijk niet. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS Flex

Bericht door Aking »

Hallo Kindertjes *O*

Even over dat NS Flexdinges hè, heb ik het nou begrepen dat:
- Je per maand kan kiezen tussen whatever je hebbe wil, dus in mijn geval Weekendvrij/Dalvrij/Niks?
- Klopt het dat ik, eveneens per maand, kan kiezen of dat in de 1e of de 2e klas moet geschieden?
- Gaat dit per kalendermaand, of kan dit per maand op elke willekeurige dag?
- Klopt het dat ik dan, naar alle waarschijnlijkheid, wel eindelijk afscheid moet nemen van mijn graties 1e klasse, of werkt de bug nog steeds? 8-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door webguy »

Je verliest alle kortingen die je voorheen had.

Ik heb sinds vanochtend 07:00 toen ik aankwam op Schiphol NS Flex, maar ik ben er te dom voor geloof ik. Ik heb 1e klas Dal Vrij, maar kennelijk reis je dan in de spits altijd 2e klas? Maar er staat wel een widget om klasse te wisselen op je Mijn NS Dashboard, die echter in dat geval dus nooit werkt _O-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS Flex

Bericht door Aking »

Nou ja, mijn korting betrof dus een bug, en de vraag is of die meegeporteerd is :mrgreen:

En volgens mij kun je ergens aangeven hoe (1e/2e klas) je buiten je product wilt reizen, ik heb alleen geen idee waar precies :')
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: NS Flex

Bericht door Tochjo »

Aking schreef:Je per maand kan kiezen tussen whatever je hebbe wil, dus in mijn geval Weekendvrij/Dalvrij/Niks?
Ja. Preciezer: je mag op elk moment je abonnement wisselen, mits er minstens een maand verstreken is sinds de vorige wijziging of sinds de aanschaf.
Klopt het dat ik, eveneens per maand, kan kiezen of dat in de 1e of de 2e klas moet geschieden?
Ja. Bij het kiezen van een abonnement kun je als optie kiezen voor het afkopen van de 1e klas voor de uren dat je gratis mag reizen.
Gaat dit per kalendermaand, of kan dit per maand op elke willekeurige dag?
Elke willekeurige dag, mits er minstens een maand verstreken is sinds de vorige wijziging of sinds de aanschaf.
Klopt het dat ik dan, naar alle waarschijnlijkheid, wel eindelijk afscheid moet nemen van mijn graties 1e klasse, of werkt de bug nog steeds? 8-)
Eerste klas bij NS Flex werkt niet met producten voor een vaste prijs. Bij een klassewissel betaal je een toeslag van 67 procent (bij reizen buiten het weekend) of 50 procent (bij reizen in het weekend). Bij een afgekocht reisrecht voor de 2e klas betaal je dus alleen die toeslag. Voor een vast bedrag een tijdsperiode de 1e klas afkopen kan niet meer. Wisselen van klasse kan alleen door dit in Mijn NS aan te geven. Of bedoelde je dit niet?
webguy schreef:Ik heb 1e klas Dal Vrij, maar kennelijk reis je dan in de spits altijd 2e klas? Maar er staat wel een widget om klasse te wisselen op je Mijn NS Dashboard, die echter in dat geval dus nooit werkt _O-
Ja, die is stuk. Er staat dat je buiten je afgekochte uren 1e klas reist, maar dat is een foute weergave. Bij reizen in de spits wordt de ritprijs 2e klas in rekening gebracht. Met repareren maakt NS geen haast:
Dit is bekend en is toebedeeld aan een oplosgroep. De oorzaak is dat onterecht het 1e klas afgekochte abonnement getoond wordt als 1e klasse op de plek van “Klassewissel”. De prijsberekening gaat wel goed en is het dus alleen het onjuist tonen. Dit issue heeft echter lage prio vergeleken met andere issues, omdat er maar heel weinig NS Flex-klanten 1e klas afgekocht hebben en omdat de prijsberekening zelf wél goed gaat. Ik kan nog niet zeggen wanneer dit opgelost is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door webguy »

-o- :evil: Men is er maar een paar jaar mee bezig geweest dus stel je voor... Ik betaal meer voor een product, maar dat is dus geen prio. Mooi is dat. Net zo mooi dat in het dashboard nog steeds de overstap module staat, terwijl ik al NS Flex heb :)

Het enige wat ik niet snap: stel dat ik wel 1e klas zou willen reizen in de spits, wat doe ik dan?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: NS Flex

Bericht door Tochjo »

E-ticket kopen? :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS Flex

Bericht door Aking »

Dat lijkt verdomd veel op wat ik wel eens gehoord heb: Als de klant met zijn weekendvrij één weekenddag eerste klas wil reizen kan hij een dagkaart kopen á 54 euro :') (een máánd weekendvrij eerste klas kost geloof ik 39e ofzo :X )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door Suus »

Een overgangsbewijs voor een weekenddag voor reizigers die afgekocht reisrecht 2e klas hebben is op dit moment 5 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS Flex

Bericht door Aking »

Dat is niet wat het MCC vertelde :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door webguy »

DalVrij is geen afgekocht reisrecht in de spits dus heb je weinig aan. Ik zou idd etickets kunnen kopen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat het MCC is, maar ik zou voortaan gewoon NS.nl raadplegen als je een vraag hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS Flex

Bericht door Aking »

Het Medewerker Contact Centrum (van NS dus) die Mikos belt als ie iets niet snapt (wat bij mij dus nog wel eens voorkomt)

En ik gok dat, als zelfs de conducteurs én Veiligheid en Service het niet snappen, het antwoord vast niet gewoon op ns.nl staat :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS Flex

Bericht door Hainje »

WAT!!?!?!? :shock:
Suus weet iets NIET!???
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door Suus »

Klopt, ik weet niet alles.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS Flex

Bericht door Hainje »

Mind. Is. Blown.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten