Roosendaal - Antwerpen verbinding

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Roosendaal - Antwerpen verbinding

Bericht door Karl »

Eigenlijk zou je Roosendaal 1a moeten afstoten* en aan de Belgen moeten geven. Dan heb je één Nederlands spoor naar Essen voor goederentreinen en de andere voor reizigerstreinen. Dan wordt Roosendaal een Nederlands en Belgisch station. Wat een geklooi, met auto, bus en vliegtuig gaat het een stuk makkelijker.

*, waarom ligt A niet aan Amsterdamse kant?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Roosendaal - Antwerpen verbinding

Bericht door Suus »

Omdat de spoorlijn waaraan Roosendaal ligt vanuit België is gebouwd als Antwerpen - Moerdijk. Daar konden reizigers overstappen op een stoomschip naar Rotterdam. Daardoor loopt de kilometertelling op richting het noorden en is de A-zijde aan de Antwerpse kant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Roosendaal - Antwerpen verbinding

Bericht door ICE105 »

dylanwild94 schreef:ILenT heeft geen zin in een 2e Belgische trein in Roosendaal. NMBS heeft het namelijk allang voorgesteld.
Mits Nederland jaarlijks een forse zak met geld aan de NMBS geeft
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Roosendaal - Antwerpen verbinding

Bericht door RobertT »

Door plaatsgebrek op Antwerpen-Centraal -2 is de treindienst gekoppeld aan een andere trein (naar Puurs) en voor de volledige omloop daarvan zijn er niet genoeg ongerenoveerde stellen over. De enige oplossing is nu dus wachten totdat de gerenoveerde MS75 door de toelating is, wat blijkbaar zeer moeizaam gaat.
Je zou zeggen dat kerende treinen verplaatsen naar niveau 0 of -1 meer ruimte op -2 oplevert dan een doorkoppeling waardoor de trein juist via -2 moet rijden.[/quote]
Het meerendeel van de treinen keert daar al boven op +1 of -1.

4 treinen afkomstig uit de richting Sint-Niklaas
4 treinen afkomstig uit de richting Lier
4 treinen afkomstig uit de richting Mechelen.

Wat overblijft zijn:
Twee treinen Puurs - Essen
Twee treinen Charleroi - Essen/Noorderdokken
Benelux
Thalys
Eurostar
P-treinen Noorderkempen.

Een deel van de capaciteit van het station gaat verloren door goederentreinen die ten zuiden van Antwerpen gelijkvloers instromen van/naar de haven. Deze rijden op alle lijnen die vanuit Antwerpen.[/quote]
Kleine aanvulling,uit Lier zijn het er zelfs 5(L treinen uit Mol en Leuven,IC treinen uit Turnhout,Leuven en Hamont)
In de spits zelfs 8
(Sorry trouwens voor de opmaak,krijg hem niet goed)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten