Google Maps-app toont realtimelocatie van ov in drie Nederlandse steden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Google Maps-app toont realtimelocatie van ov in drie Nederlandse steden

Bericht door lee-yawn »

Via Tweakers.net
Door Sander van Voorst
01-10-2018 - 13:16


Google heeft een Maps-update aangekondigd, die deze week uitkomt voor Android en iOS. Deze introduceert onder meer een functie die inzicht geeft in de realtimelocatie van bussen en treinen in drie Nederlandse steden: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

In de aankondiging van de functie meldt Google dat de functie het mogelijk moet maken om efficiënter een route te plannen via zijn Maps-app, door bijvoorbeeld inzichtelijk te maken of het zin heeft een sprintje te te trekken naar de bus. Deze functie is in Nederland voorlopig alleen te gebruiken in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

[...] [Lees het hele bericht]

- - -

De originele en uitgebreide blogpost van Google heb ik nog niet volledig gelezen, daar kan nog interessante informatie in zitten. Uit het artikel maak ik in ieder geval op dat er een nieuw tabblad verschijnt in Maps, en dat je realtimemeldingen kan ontvangen bij vertraging.

De reacties op het artikel op Tweakers zijn ook interessant. Daar wordt al bijvoorbeeld al gelinkt naar ov-zoeker.nl en OVinfo.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Google Maps-app toont realtimelocatie van ov in drie Nederlandse steden

Bericht door Ferdinand »

Ik ben benieuwd hoe het gaat werken. Ik denk dat Google Maps op de telefoon niet zo heel goed zal werken met deze functie aangezien er wel erg veel informatie moet verwerkt worden...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Google Maps-app toont realtimelocatie van ov in drie Nederlandse steden

Bericht door Aking »

Ach, een paar tekens kost een stuk minder dan streetview. Ik voorzie dus niet heel veel problemen ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten