Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
De spoorvakbonden VVMC, CNV en FNV Spoor roepen NS-topman Roger van Boxtel op zich hard te maken om op elke trein minimaal één conducteur te krijgen. De vakbonden doen dit pleidooi in reactie op een filmpje van NS, waarin vier Managers Service & Operations keuzes over de toekomst van NS krijgen voorgelegd. Als ze een keuze moeten maken tussen het winnen van alle concessies of het behoud van een hoofdconducteur op iedere trein, kiezen zij allemaal voor het eerste.
OVPro
De spoorvakbonden VVMC, CNV en FNV Spoor roepen NS-topman Roger van Boxtel op zich hard te maken om op elke trein minimaal één conducteur te krijgen. De vakbonden doen dit pleidooi in reactie op een filmpje van NS, waarin vier Managers Service & Operations keuzes over de toekomst van NS krijgen voorgelegd. Als ze een keuze moeten maken tussen het winnen van alle concessies of het behoud van een hoofdconducteur op iedere trein, kiezen zij allemaal voor het eerste.
OVPro
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
NS stelt kennelijk geen erg hoge eisen aan de intelligentie van hun Managers Service & Operations. Die compleet hypothetische vraag is een vergelijking tussen appels en broodroosters en wie hem beantwoordt jaagt het halve bedrijf tegen zich in het harnas. Wat dus prompt gebeurt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Is ook een moeilijke vraag om überhaupt goed te beantwoorden lijkt mij. Je hebt eigenlijk maar twee antwoorden: kies je voor werkbehoud voor zoveel mogelijk personeel maar met een lagere kwaliteit (laat ik het zo maar even noemen) of accepteer je terreinverlies omdat de kwaliteit die NS wenst te leveren te duur is voor de opdrachtgever.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
De vakbonden willen de conducteur houden. Maar als NS om die reden een concessie verliest dan zijn er ook geen banen meer voor die conducteurs.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Dus de beste Mikos is geen Mikos? :o
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
En dan schreeuwen diezelfde vakbonden moord en brand, want dan had NS een ander bod moeten doen.en-es schreef:De vakbonden willen de conducteur houden. Maar als NS om die reden een concessie verliest dan zijn er ook geen banen meer voor die conducteurs.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Ja dat deed de NS op de HSL. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
De managers S&O hebben met zijn zevenen meer realiteitszin dan alle vakbondsleden bij elkaar. Misschien moeten die eens leren dat de NS geen sociale werkplaats is maar een commercieel bedrijf. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Jammer dat ze met z'n vieren dan weer niet genoeg realiteitszin hebben om zo'n vraag gewoon over te slaan. Het publiek beantwoorden ervan is namelijk niet bevordelijk voor de bedrijfsvoering.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Vooral jammer dat er niemand het filmpje heeft beoordeeld voordat het online werd gezet. Er moet toch iemand op de afdeling communicatie of een leidinggevende in de gaten hebben gehad dat dit, al dan niet terecht, gevoelig ligt bij de bonden.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Misschien is dit in aanloop naar 2020 wel het moment om dit op tafel te leggen. (midtermreview in 2019 & de onderzoeken over marktordening die in 2020 klaar zijn)trolly schreef:Jammer dat ze met z'n vieren dan weer niet genoeg realiteitszin hebben om zo'n vraag gewoon over te slaan. Het publiek beantwoorden ervan is namelijk niet bevordelijk voor de bedrijfsvoering.
Voorlopig heeft men het personeel nog kunnen overplaatsen (oa Kampen-Enschede & Limburg), maar dat heeft natuurlijk ook zijn grenzen.en-es schreef:De vakbonden willen de conducteur houden. Maar als NS om die reden een concessie verliest dan zijn er ook geen banen meer voor die conducteurs.
De spoorwegen als spons tegen werkloosheid heb ik niet zo'n probleem mee, maar dan moet die keuze wel door Den Haag worden genomen.Vinny schreef:De managers S&O hebben met zijn zevenen meer realiteitszin dan alle vakbondsleden bij elkaar. Misschien moeten die eens leren dat de NS geen sociale werkplaats is maar een commercieel bedrijf. :Y
Heeft iemand een link naar dit filmpje?Post schreef:Vooral jammer dat er niemand het filmpje heeft beoordeeld voordat het online werd gezet. Er moet toch iemand op de afdeling communicatie of een leidinggevende in de gaten hebben gehad dat dit, al dan niet terecht, gevoelig ligt bij de bonden.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Uiteindelijk zal er wel worden gekozen voor een compromis. Geen HC meer op de sprinters, eventueel alleen eerst op de gedecentraliseerde. Op de IC's veranderd niets aan de inzet. Na 2025 zullen de HC's helemaal van de sprinters verdwijnen en vervangen worden door mobiele controles van service en veiligheid.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Dat zal, vermoedelijk, hun d'r reet roesten.. commercieel beantwoorden van die vraag zal wel de beste kans maken op de volgende trede in hiërarchie.. :Xtrolly schreef:Jammer dat ze met z'n vieren dan weer niet genoeg realiteitszin hebben om zo'n vraag gewoon over te slaan. Het publiek beantwoorden ervan is namelijk niet bevordelijk voor de bedrijfsvoering.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Daar zou ik bij NS niet zo zeker van zijn eerlijk gezegd. Als je je medewerkers tegen je hebt kom je niet heel ver.
Re: Vakbonden pleiten bij NS-directeur voor behoud hoofdconducteur
Vaak is gevoel hebben voor gevoeligheden in de organisatie erg belangrijk. Helemaal als de bonden vrij veel invloed hebben. En er is een verschil tussen iets in het openbaar zeggen en achter gesloten deuren.Durashift schreef:Dat zal, vermoedelijk, hun d'r reet roesten.. commercieel beantwoorden van die vraag zal wel de beste kans maken op de volgende trede in hiërarchie.. :Xtrolly schreef:Jammer dat ze met z'n vieren dan weer niet genoeg realiteitszin hebben om zo'n vraag gewoon over te slaan. Het publiek beantwoorden ervan is namelijk niet bevordelijk voor de bedrijfsvoering.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten