NS: snel van A’dam naar Groningen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje

Re: NS: snel van A’dam naar Groningen

Berichtdoor Klaasje » Di 12 Mar 2019, 14:39

Suus schreef:Ik vermoed dat de rij-eigenschappen van de SNG wel eens veel dichter de rij-eigenschappen van de ICNG benaderen dan die van TRAXX+ICR.

Het helpt natuurlijk niet mee dat de TRAXX-en aan alle kanten beperkingen hebben. Bij lage snelheid weinig trekkracht door die gekke ILT-regel en bij hogere snelheid beperkingen van het vermogen omdat er nou eenmaal niet meer dan grofweg 6 mW kan worden geleverd. Dit gaat overigens ook een probleem geven bij de langere combinaties ICNG als die daadwerkelijk wat vlotter zijn dan bijvoorbeeld VIRM. Met 330 meter trein zit VIRM ook al redelijk dicht aan het maximum van wat de bovenleiding kan leveren uitgaande van werkende verwarming en airco. Als ICNG niet veel lichter is, gaat het bij een mooie treinlengte niet heel veel sneller dan VIRM zijn.

Durashift

Berichtdoor Durashift » Di 12 Mar 2019, 14:49

reisthijs schreef:Zal een proefrit met SNG niet eerder te maken hebben met de aanstaande introductie hiervan tussen Leeuwarden/Groningen en Zwolle?
(..)

Lijkt mij ook, als ik het zo las op treinreiziger.nl.
Een MAT rit vanuit de Randstad met een PR sausje erover heen. Op zaterdag start de reguliere dienst. :)

Z2N

Berichtdoor Z2N » Di 12 Mar 2019, 16:52

Klaasje schreef:Als ICNG niet veel lichter is, gaat het bij een mooie treinlengte niet heel veel sneller dan VIRM zijn.

ICNG is als het goed is wel een stuk lichter dan VIRM, er zit meer aluminium in. Jammer genoeg heeft de factsheet van Alstom er geen info over.
Journey of a night time

Flickr!

ibodejoode

Berichtdoor ibodejoode » Wo 13 Mar 2019, 15:33

Marrick

Berichtdoor Marrick » Vr 15 Mar 2019, 20:29

Mijn reeds vertraagde 600 staat nu nog wat extra vertraging te krijgen in Steenwijk omdat we ingehaald moeten worden door ‘een speciale trein’. Rara welke trein dat was.

Maargoed, mijn aansluiting in Leeuwarden op de Arriva-trein ging sowieso al niet lukken i.v.m. een aanrijding.
Vaste reiziger in Friesland en Rotterdam (en daartussen)

Abus

Berichtdoor Abus » Za 06 Apr 2019, 12:09

Durashift

Berichtdoor Durashift » Za 06 Apr 2019, 22:41

Ego tripperij lijkt het mij. Die D66 kerel met zijn opmerking: 'in de kamer is de D66 fractie wel vóór'..
Tja, na de volgende verkiezingen zit die fractie weer anders in elkaar en, vermoed ik, niet weer in een coalitie.. Duss... wat zegt dat nou allemaal..

Hoe zit het met de uitbetaalde compensatiegelden van destijds. Renderen die nu economisch een beetje?

Want wat mij betreft mag de lobby organisatie dan wel terugbetaling van die compensatiegelden in hun lobbystrategie opnemen. Immers, áls de lobby lukt zijn die compensatiegelden uiteindelijk toch voor niks geweest.. :?:

Abus

Berichtdoor Abus » Zo 07 Apr 2019, 12:46

Een evaluatie van alweer een paar jaar terug waar voor noordelijk Flevoland het behalen van de einddoelen op schema lag:
https://stateninformatie.flevoland.nl/Vergaderingen/Statencommissie-Ruimte/2016/20-april/19:00/Evaluatie-Zuiderzeelijngelden-beeldvormend/10105221-011-Rapport-tussentijdse-evaluatie-ZZL.PDF

En de voortgang de komende jaren voor noordelijk Flevoland:
https://raad.noordoostpolder.nl/Vergaderingen/Gemeenteraad/2017/10-juli/13:30/Programma-ZZL-tot-en-met-2022.pdf

5 miljoen is door Flevoland gestoken in de overslaghaven Flevokust (die inmiddels redelijk gebruikt wordt):
https://amsterdamlogistics.nl/aanleg_buitendijkse_container__en_overslaghaven_lelystad_kan_starten/
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/166773/flevokust-haven-verwerkte-al-duizenden-containers

De drie noordelijke provincies hebben een website waarop al hun projecten weergegeven zijn:
http://www.rsp-projecten.nl/#

Trouw vatte het in 2012 al mooi samen: het Zuiderzeelijngeld ging vooral naar asfalt. En de spoorlijn naar Veendam:
https://www.trouw.nl/home/zuiderzeelijngeld-gaat-vooral-naar-asfalt~afd743ad/

isadora

Berichtdoor isadora » Zo 07 Apr 2019, 19:35

Dus heel simpel, het geld is op en stoppen met schooien nu.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

trolly

Berichtdoor trolly » Zo 07 Apr 2019, 20:03

Nee, dat is een veelgemaakte vergissing: overheidsgeld is nooit op, en als je maar genoeg zeurt kan er soms verrassend veel. Elke euro kan niet maar één keer uitgegeven worden, maar door de overheid ook met een zeker gemak twee keer. Dat heeft welliswaar z'n grenzen, maar het werkt toch net effe wat anders dan je eigen spaarvarken.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

ibodejoode

Berichtdoor ibodejoode » Ma 08 Apr 2019, 18:35

Durashift schreef:Ego tripperij lijkt het mij. Die D66 kerel met zijn opmerking: 'in de kamer is de D66 fractie wel vóór'..
Tja, na de volgende verkiezingen zit die fractie weer anders in elkaar en, vermoed ik, niet weer in een coalitie.. Duss... wat zegt dat nou allemaal..

Hoe zit het met de uitbetaalde compensatiegelden van destijds. Renderen die nu economisch een beetje?

Want wat mij betreft mag de lobby organisatie dan wel terugbetaling van die compensatiegelden in hun lobbystrategie opnemen. Immers, áls de lobby lukt zijn die compensatiegelden uiteindelijk toch voor niks geweest.. :?:
Die compensatiegelden renderen hier in Friesland uitstekend (voor de automobilist). Wij hebben hier nu een schitterend wegennet. De Haak rond Leeuwarden, de traverse Harlingen, de Centrale As etc. etc. Aangelegd deels samen met de NUON gelden. Helaas op OV Rail gebied is het hangen en wurgen. Leeuwarden - Groningen nar 4x per uur duurt maar en duurt maar, Sneek - Leeuwarden van 3 naar 4x per uur wil maar niet.... Terugvorderen kan niet meer, zit in asfalt en aquaducten.

Durashift

Berichtdoor Durashift » Ma 08 Apr 2019, 22:43

Beetje ongelijk verdeeld dus..

Maar, provinciale belastingen (wegenbelasting o.a.) verhogen en dan gewoon terugbetalen aan 'Den Haag' :wink: :)

Terug naar “OV in Geheel Nederland”