Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Interessant: 's ochtends heb je het over dezelfde trein als ik dagelijks zie.
Meltrain schreef:Het station dient toch ook als P+R richting Utrecht?
Het station dient als P+R ja, maar niet specifiek richting Utrecht. Als je uit Veenendaal of een van de omliggende dorpen komt kan je natuurlijk ook op De Klomp parkeren om naar Arnhem te reizen.
Maar zeg je nu dat er 's ochtends veel reizigers zijn vanuit Utrecht naar De Klomp en 's avonds andersom?
Nouja, veel is een groot woord maar er komt 's ochtends toch wel een redelijk aantal reizigers uit de trein uit Utrecht (en die gaan 's middags weer terug). Zijn vooral forensen die vervolgens overstappen op de 83 naar de bedrijventerreinen in Veenendaal-Noord of de 5 naar de Kievitsmeent. Of ze gaan met de OV-fiets verder, daarvan worden er 's ochtends gedurende een korte tijd in de spits toch steeds ruim 20 verhuurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik kom op wisselende tijden op Veenendaal-de Klomp (met de trein) en dan valt me steevast op dat er richting Arnhem meer uitstappers dan instappers zijn, en richting Utrecht andersom. Maar ik heb de reizigers natuurlijk ook niet geteld. De reizigers die Daniel wel telt zijn natuurlijk de busreizigers, ik kan me voorstellen dat de P&R meer gebruikt wordt voor de richting Utrecht dan de richting Arnhem, omdat richting Utrecht de filedruk veel groter is (en de parkeerkosten in Utrecht ook hoger liggen dan in Arnhem).
Tja, en het zijn de reizigers op spitstijden. Wat ik rond 7.30 uur uit de bus richting perron naar Arnhem zie lopen is in elk geval duidelijk meer dan er uit die trein stapte de enkele keren dat ik zelf de trein nam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Is die P+R succesvol dan? Lijkt me dat die veel te ver van Utrecht af ligt om succesvol te zijn.
Ik vraag me af waarom men toen niet (meer) ingezet heeft op een P+R bij station Driebergen-Zeist i.p.v. Veenendaal-De Klomp. Dat ligt veel dichter bij Utrecht en dus ook de staart van de files, heeft meer treinen naar Utrecht én heeft bovendien ook nog frequente busverbindingen naar Utrecht (je kunt rechtstreeks naar de binnenstad én naar de universiteit). Lijkt me dat een P+R daar veel interessanter en succesvoller zal zijn.
Of van mensen die geen goede verbinding met het OV naar het station hebben, geen zin hebben in de bus voor het eerste/laatste stukje maar ook geen zin hebben in de verkeersstress in Utrecht. Ik denk bijvoorbeeld dat er vanuit Lunteren ook best wat mensen naar De Klomp rijden en daar de trein pakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ondertussen is er een advies van LOCOV. https://www.locov.nl/binaries/Locov%202 ... 365327.pdf
Spoiler: ze zijn, net als de provincie Utrecht en Gelderland voor de 6/4 variant maar beklagen de toekomst vastheid van 4 sprinters per uur
Ik wil hier nog even op ingaan. Als ik vroeg de trein vanaf Ede-Wageningen neem dan stappen er bij Veenendaal-De Klomp enkele mensen uit, maar stappen er veel meer mensen in. In Ede-Wageningen zijn er vaak zitplaatsen te vinden, maar in Veenendaal-De Klomp moeten mensen staan. Iets later is het andersom. Dan stappen er inderdaad meer mensen uit. Op de terugweg richting Arnhem is het ook afhankelijk van het tijdstip.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.