Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
De staatssecretaris gaat samen met NS, ProRail en de gemeente Barneveld onderzoeken of er een tijdelijke IC-stop op station Barneveld Noord kan komen als in 2021 knooppunt Hoevelaken (A1/A28) volledig op de schop staat.
https://www.ad.nl/amersfoort/onderzoek- ... ~a0e85fad/
https://www.ad.nl/amersfoort/onderzoek- ... ~a0e85fad/
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Daar gaan de overstappen in Amersfoort :X
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Het is dus een onderzoek hé!
Zoiets betekent dat men gaat kijken hoe men dit uit kan werken over het hele net. Misschien komen de treinen wel twee minuten later in Enschede aan en vertrekken ze ook twee minuten eerder. Je weet niet of het kan als je het niet onderzoekt. Nog niets staat vast.
Zoiets betekent dat men gaat kijken hoe men dit uit kan werken over het hele net. Misschien komen de treinen wel twee minuten later in Enschede aan en vertrekken ze ook twee minuten eerder. Je weet niet of het kan als je het niet onderzoekt. Nog niets staat vast.
🍉
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Er stoppen al vier stoptreinen van Connexxion in Barneveld-Noord. Laat reizigers daar maar gebruik van maken. Al geloof ik er meer in dat problemen op het wegennet daar ook opgevangen moet worden.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Ik zie er meer in om de IC's die nu als veredeld LM naar Schothorst rijden naar Barneveld Noord te sturen eerlijk gezegd. Heb je wel een extra setje materieel nodig, maar je belast er de doorgaande reiziger niet mee.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
De aansluitingen worden vast toch al weer anders als er 6 IC's tussen Amersfoort en Utrecht gaan rijden. Wat dat betreft komt dit onderzoek op het juiste moment: wellicht kan NS er alvast rekening mee houden.
Er is ook niet gezegd dat alle IC's er moeten stoppen, dat kunnen er ook twee per uur zijn (en dan een serie uitkiezen zonder kritieke overstappen), net zoals destijds de IC-stops in Best.
Er is ook niet gezegd dat alle IC's er moeten stoppen, dat kunnen er ook twee per uur zijn (en dan een serie uitkiezen zonder kritieke overstappen), net zoals destijds de IC-stops in Best.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Die zitten in de spits al volwaldo79 schreef:Er stoppen al vier stoptreinen van Connexxion in Barneveld-Noord. Laat reizigers daar maar gebruik van maken. Al geloof ik er meer in dat problemen op het wegennet daar ook opgevangen moet worden.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Op de weg rijdt een veelvoud van wat de trein vervoert plus dat het openbaar vervoer met name van belang is op ritten naar het centrum...wat mij betreft een vrij zinloze exercitie als je de herkomst en bestemming van die automobilisten niet kent.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Oh, die tijdelijke IC-stop krijg je wel vol hoor. Iedereen die in die periode op het stuk van de A1 tussen Barneveld en Hoevelaken krijgt krijgt gewoon per keer een aanslag van 10 euro extra wegenbelasting. Kan meteen dat nieuwe knooppunt terugbetaald worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Ligt er maar net aan welke oplossing ze kiezen. Als de 5e en 6e IC gevormd wordt door een non-stop rijdende [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] hoef je immers relatief weinig aan de ligging va de treinen aan te passen (qua vertrek- en aankomsttijden in Amersfoort vormt dat immers al nagenoeg een 10-minutendienst en de tijden naar Zwolle liggen muurvast tussen de andere ICs)reisthijs schreef:De aansluitingen worden vast toch al weer anders als er 6 IC's tussen Amersfoort en Utrecht gaan rijden. Wat dat betreft komt dit onderzoek op het juiste moment: wellicht kan NS er alvast rekening mee houden.
De [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] bijvoorbeeld, die biedt met 3 minuten extra reistijd nogsteeds een aansluiting naar Utrecht (en als bijkomend voordeel herstel je er gelijk de aansluiting Zwolle -> Hilversum mee). Het zal immers ook voornamelijk om de spits gaan waarin die extra treinen nodig zijn.Er is ook niet gezegd dat alle IC's er moeten stoppen, dat kunnen er ook twee per uur zijn (en dan een serie uitkiezen zonder kritieke overstappen), net zoals destijds de IC-stops in Best.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Onderzoeken of het allemaal wel past in de dienstregeling?
🍉
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Dat dus. Vergeet immers niet dat vanuit de regio al langer die wens bestaat (vanwege de verbinding Barneveld/Harsselaar/Lunteren<->Apeldoorn. Het CDA in de Tweede Kamer en de gemeente Barneveld zien die verbouwing van knooppunt Hoevelaken dan als mooie gelegenheid om in ieder geval een tijdelijke stop te krijgen en van daaruit verder te beargumenteren.
Tel daarbij op dat één van de bezwaren (er passen geen perrons i.v.m. de overweg) al weggenomen is (overweg is nu ingeruild voor een tunnel onder het spoor door)
Tel daarbij op dat één van de bezwaren (er passen geen perrons i.v.m. de overweg) al weggenomen is (overweg is nu ingeruild voor een tunnel onder het spoor door)
Laatst gewijzigd door SuperGhost op ma 03 dec 2018, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Uiteraard mag dat, maar waar moet die trein keren? Lijkt me handiger om het perron in Stroe af te stoffen.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
In Enschede, als ik het goed begrijp.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Met mijn gedachten was ik bij een extra trein uit het westen, niet de [serie=Intercity|2018|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] of [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie].
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
De [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] komt ook nog uit het westen, maar dan mag je in Deventer keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Als je naar mij refereert, Enschede was de eerste stad die in mij opkwam. Deventer zou inderdaad ook nog kunnen.trolly schreef:In Enschede, als ik het goed begrijp.
🍉
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Ach ja, de [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] is er ook nog. Maar die is vooral op verkeer naar Amsterdam gericht. De problematische relaties in knooppunt Hoevelaken zijn juist die van en naar Utrecht.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
De [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] en [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] dan maar, kerende op het goederenwachtspoor? Dan hebben we ze nu allemaal gehad
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Extra asfalt blijkt ook niet te werken, dus waarom meer asfalt neerleggen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Ik denk dat je dan toch echt moet uitgaan van een stop van een intercity die er nu al langs rijdt.
Als er al een extra trein komt op Amersfoort-Apeldoorn, dan denk ik dat eerder de sprinter Amsterdam Centraal - Amersfoort Vathorst wordt afgebogen naar Apeldoorn of zelfs Deventer en dan evt. de intercity's naar Schothorst overdag wordt verlengd naar Vathorst, Nijkerk en Harderwijk.
Als er al een extra trein komt op Amersfoort-Apeldoorn, dan denk ik dat eerder de sprinter Amsterdam Centraal - Amersfoort Vathorst wordt afgebogen naar Apeldoorn of zelfs Deventer en dan evt. de intercity's naar Schothorst overdag wordt verlengd naar Vathorst, Nijkerk en Harderwijk.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Telkens als ik de titel van dit topic lees, vraag ik me af hoe de snoetjes in Hoogeveen er vandaag uit zien
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten