Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door SuperGhost »

De staatssecretaris gaat samen met NS, ProRail en de gemeente Barneveld onderzoeken of er een tijdelijke IC-stop op station Barneveld Noord kan komen als in 2021 knooppunt Hoevelaken (A1/A28) volledig op de schop staat.

https://www.ad.nl/amersfoort/onderzoek- ... ~a0e85fad/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door dennistd »

Daar gaan de overstappen in Amersfoort :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Hainje »

Het is dus een onderzoek hé!

Zoiets betekent dat men gaat kijken hoe men dit uit kan werken over het hele net. Misschien komen de treinen wel twee minuten later in Enschede aan en vertrekken ze ook twee minuten eerder. Je weet niet of het kan als je het niet onderzoekt. Nog niets staat vast. :wink:
🍉
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door waldo79 »

Er stoppen al vier stoptreinen van Connexxion in Barneveld-Noord. Laat reizigers daar maar gebruik van maken. Al geloof ik er meer in dat problemen op het wegennet daar ook opgevangen moet worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Hainje »

Inderdaad, je hebt dus meer capaciteit nodig.
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door dennistd »

Ik zie er meer in om de IC's die nu als veredeld LM naar Schothorst rijden naar Barneveld Noord te sturen eerlijk gezegd. Heb je wel een extra setje materieel nodig, maar je belast er de doorgaande reiziger niet mee.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door reisthijs »

De aansluitingen worden vast toch al weer anders als er 6 IC's tussen Amersfoort en Utrecht gaan rijden. Wat dat betreft komt dit onderzoek op het juiste moment: wellicht kan NS er alvast rekening mee houden.

Er is ook niet gezegd dat alle IC's er moeten stoppen, dat kunnen er ook twee per uur zijn (en dan een serie uitkiezen zonder kritieke overstappen), net zoals destijds de IC-stops in Best.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door SuperGhost »

waldo79 schreef:Er stoppen al vier stoptreinen van Connexxion in Barneveld-Noord. Laat reizigers daar maar gebruik van maken. Al geloof ik er meer in dat problemen op het wegennet daar ook opgevangen moet worden.
Die zitten in de spits al vol :wink:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door waldo79 »

Op de weg rijdt een veelvoud van wat de trein vervoert plus dat het openbaar vervoer met name van belang is op ritten naar het centrum...wat mij betreft een vrij zinloze exercitie als je de herkomst en bestemming van die automobilisten niet kent.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Hainje »

O N D E R Z O E K ! ! !
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Suus »

Oh, die tijdelijke IC-stop krijg je wel vol hoor. Iedereen die in die periode op het stuk van de A1 tussen Barneveld en Hoevelaken krijgt krijgt gewoon per keer een aanslag van 10 euro extra wegenbelasting. Kan meteen dat nieuwe knooppunt terugbetaald worden :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door waldo79 »

Hainje schreef:O N D E R Z O E K ! ! !
Er is al vaker tegen afbraakprijzen geprobeerd om automobilisten te verleiden bij werkzaamheden de trein te laten nemen. De uitkomsten zijn bedroevend. Waarom dat hier weer willen onderzoeken, dan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:De aansluitingen worden vast toch al weer anders als er 6 IC's tussen Amersfoort en Utrecht gaan rijden. Wat dat betreft komt dit onderzoek op het juiste moment: wellicht kan NS er alvast rekening mee houden.
Ligt er maar net aan welke oplossing ze kiezen. Als de 5e en 6e IC gevormd wordt door een non-stop rijdende [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] hoef je immers relatief weinig aan de ligging va de treinen aan te passen (qua vertrek- en aankomsttijden in Amersfoort vormt dat immers al nagenoeg een 10-minutendienst en de tijden naar Zwolle liggen muurvast tussen de andere ICs)
Er is ook niet gezegd dat alle IC's er moeten stoppen, dat kunnen er ook twee per uur zijn (en dan een serie uitkiezen zonder kritieke overstappen), net zoals destijds de IC-stops in Best.
De [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] bijvoorbeeld, die biedt met 3 minuten extra reistijd nogsteeds een aansluiting naar Utrecht (en als bijkomend voordeel herstel je er gelijk de aansluiting Zwolle -> Hilversum mee). Het zal immers ook voornamelijk om de spits gaan waarin die extra treinen nodig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Hainje »

waldo79 schreef:
Hainje schreef:O N D E R Z O E K ! ! !
Er is al vaker tegen afbraakprijzen geprobeerd om automobilisten te verleiden bij werkzaamheden de trein te laten nemen. De uitkomsten zijn bedroevend. Waarom dat hier weer willen onderzoeken, dan?
Onderzoeken of het allemaal wel past in de dienstregeling?
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door SuperGhost »

Dat dus. Vergeet immers niet dat vanuit de regio al langer die wens bestaat (vanwege de verbinding Barneveld/Harsselaar/Lunteren<->Apeldoorn. Het CDA in de Tweede Kamer en de gemeente Barneveld zien die verbouwing van knooppunt Hoevelaken dan als mooie gelegenheid om in ieder geval een tijdelijke stop te krijgen en van daaruit verder te beargumenteren.

Tel daarbij op dat één van de bezwaren (er passen geen perrons i.v.m. de overweg) al weggenomen is (overweg is nu ingeruild voor een tunnel onder het spoor door)
Laatst gewijzigd door SuperGhost op ma 03 dec 2018, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door waldo79 »

Uiteraard mag dat, maar waar moet die trein keren? Lijkt me handiger om het perron in Stroe af te stoffen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door trolly »

In Enschede, als ik het goed begrijp.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door waldo79 »

Met mijn gedachten was ik bij een extra trein uit het westen, niet de [serie=Intercity|2018|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] of [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie].
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Daniel »

De [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] komt ook nog uit het westen, maar dan mag je in Deventer keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Hainje »

trolly schreef:In Enschede, als ik het goed begrijp.
Als je naar mij refereert, Enschede was de eerste stad die in mij opkwam. Deventer zou inderdaad ook nog kunnen.
🍉
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door waldo79 »

Ach ja, de [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] is er ook nog. Maar die is vooral op verkeer naar Amsterdam gericht. De problematische relaties in knooppunt Hoevelaken zijn juist die van en naar Utrecht.
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door Bemined »

De [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] en [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] dan maar, kerende op het goederenwachtspoor? Dan hebben we ze nu allemaal gehad :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door regenmaker »

waldo79 schreef:
Hainje schreef:O N D E R Z O E K ! ! !
Er is al vaker tegen afbraakprijzen geprobeerd om automobilisten te verleiden bij werkzaamheden de trein te laten nemen. De uitkomsten zijn bedroevend. Waarom dat hier weer willen onderzoeken, dan?
Extra asfalt blijkt ook niet te werken, dus waarom meer asfalt neerleggen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat je dan toch echt moet uitgaan van een stop van een intercity die er nu al langs rijdt.

Als er al een extra trein komt op Amersfoort-Apeldoorn, dan denk ik dat eerder de sprinter Amsterdam Centraal - Amersfoort Vathorst wordt afgebogen naar Apeldoorn of zelfs Deventer en dan evt. de intercity's naar Schothorst overdag wordt verlengd naar Vathorst, Nijkerk en Harderwijk.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord

Bericht door trolly »

Telkens als ik de titel van dit topic lees, vraag ik me af hoe de snoetjes in Hoogeveen er vandaag uit zien :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten