Pagina 6 van 10

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 13:31
door Z2N
Nee hoor, vertrek in Eindhoven is om 08:03, 12:03, 16:03, en 20:07.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 13:34
door Chrysa
Oeps, die laatste had ik even gemist tussen alle 3700s die 's avonds rijden. :oops:

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 14:14
door MetroRET
Nee, 4x per richting:
t1921 Ddr V. 06:18 - Ehv A. 07:25
t1933 Ddr V. 09:18 - Ehv A. 10:27
t1949 Ddr V. 13:18 - Ehv A. 14:27
t1965 Ddr V. 17:18 - Ehv A. 18:27

t1922 Ehv V. 08:03 - Ddr A. 09:12
t1934 Ehv V. 12:03 - Ddr A. 13:12
t1950 Ehv V. 16:03 - Ddr A. 17:12
t1966 Ehv V. 20:07 - Ddr A. 21:12

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 14:17
door Milco
Waarbij Boxtel enkel richting Eindhoven wordt bediend.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:21
door regenmaker
Nutteloze trein met deze frequentie in mijn ogen.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 17:48
door MetroRET
Zie nu ook dat de 11600 niet langer wacht op de 1700 uit Ut.

Andersom is en de aansluitingen van een half uur eerder/later blijven ongeschonden.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 18:56
door Nitein-Repart
Arnhem-Doetinchem wordt geoptimaliseerd: richting Arnhem 1 minuut reistijd eraf, richting Doetinchem 3 minuten eraf. De aansluitingen in Arnhem worden zo ook beter: 6 minuten van/naar Utrecht en 10 minuten van/naar Nijmegen. Alleen van/naar Zutphen wordt de aansluiting een stukje langer (16 minuten).

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 19:06
door Milco
Ook Zevenaar - Zutphen kent een goede aansluiting van vier a vijf minuten op Arnhem Velperpoort. Of bedoelde je dat niet?

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 19:32
door Frank
De nieuwe perronindeling in Nijmegen wordt ook wel zo'n beetje duidelijk (volgens mij wordt medio oktober de nieuwe wissel aangelegd daar), hoewel niet anders dan verwacht: de Sprinters richting Arnhem en de intercity naar Zwolle op spoor 1a, de kerende treinen richting de Randstad op spoor 3 en de treinen richting Wijchn / 's-Hertogenbosch vanaf spoor 4. De Sprinters voornamelijk vanaf spoor 4b, de intercity wisselt wat, waarschijnlijk afhankelijk van de lengte.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 19:34
door Meltrain
Ik hoopte dat die 1900 een leuke alternatieve route zou opleveren voor de reis tussen Rotterdam Lombardijen en Eindhoven, maar helaas is de overstap tussen 5100 en 1900 in Dordrecht precies een half uur. :neg:

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 19:36
door Milco
Maar met de 5000 wordt dat dan weer verkort naar een kwartier ;)

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 19:37
door Meltrain
Maar die rijdt niet in het weekend en doordeweeks moet ik werken. :P
Maar zelfs doordeweeks blijft de route via Rotterdam Centraal de snelste optie. :')

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 19:40
door Milco
De 1900 rijdt ook niet in het weekend ;)

Oh ja: de ritten van 9200 die vanaf, naar of via Gv rijden krijgen serienummer 9600 zie ik net.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 19:54
door MetroRET
En dan ook nog eens in een hele gekke nummering: 9691, 9693, 9695 en 9697 naar Gv en 9692, 9694, 9696 en 9698 vanaf Gv.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 20:04
door JordiBrabant
Milco schreef:Oh ja: de ritten van 9200 die vanaf, naar of via Gv rijden krijgen serienummer 9600 zie ik net.

En de huidige 9600 wordt omgenummerd naar 4400

regenmaker schreef:Nutteloze trein met deze frequentie in mijn ogen.

Het is een zoethoudertje voor de Dordtse politiek, in de eerste rit zal met veel trots misschien wat volk van de gemeenteraad zitten, want Dordt heeft zogenaamd zijn verbinding met het Zuiden terug! Verders zal hij grotendeels leeg zijn overdag.
Ik denk dat er tussen Eindhoven en Breda best wat mensen toevallig in belanden omdat ze vroeg voor hun trein waren. Alleen de Dordtse reizigers waarvoor het volgens de politiek om gaat waarschijnlijk niet.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik er natuurlijk uit interesse een keer in wil zitten. Met welk materieel zal het ding rijden?

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 20:10
door Milco
Ik heb ergens gelezen dat het FLIRT gaat worden.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 20:19
door Nitein-Repart
Milco schreef:Ook Zevenaar - Zutphen kent een goede aansluiting van vier a vijf minuten op Arnhem Velperpoort. Of bedoelde je dat niet?

Ik bedoel de aansluiting 30900/3600, die wordt wel redelijk lang door de nieuwe dienstregeling, 16 minuten. Aansluitingen 30900/3000 en 30700/3100 gaan er wel flink op vooruit met de nieuwe dienstregeling.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 20:25
door Suus
MetroRET schreef:En dan ook nog eens in een hele gekke nummering: 9691, 9693, 9695 en 9697 naar Gv en 9692, 9694, 9696 en 9698 vanaf Gv.

De treinserie 9600 is in België in gebruik voor IZY, de nummers 9600 t/m 9649 kunnen daardoor niet gebruikt worden.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 22:07
door reisthijs
Milco schreef:Ik heb ergens gelezen dat het FLIRT gaat worden.
Logisch, daar wordt het huidige Dordt-Breda IC'tje ook mee gereden. Met deze nieuwe dienstregeling heeft NS nog steeds maar één treinstel nodig om de Dordtse politiek zoet te houden.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 22:18
door dennistd
Ook nieuw: een turbo-nachtsprinter Enschede-Zwolle en terug. In de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag om 0.03u uit Enschede, om 1.01u in Zwolle, om 1.05u uit Zwolle en om 2.00u terug in Enschede. Met een reistijd van 58 en 55 minuten een stuk sneller dan overdag als er op knopen en kruisingen gewacht moet worden :mrgreen:

Verder wat minuten-aanpassingen (iets eerder uit Enschede en Zwolle, iets later uit Hengelo) bij een deel van de 7900, ongetwijfeld afhankelijk van de IC.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 22:23
door dennistd
Nitein-Repart schreef:
Milco schreef:Ook Zevenaar - Zutphen kent een goede aansluiting van vier a vijf minuten op Arnhem Velperpoort. Of bedoelde je dat niet?

Ik bedoel de aansluiting 30900/3600, die wordt wel redelijk lang door de nieuwe dienstregeling, 16 minuten. Aansluitingen 30900/3000 en 30700/3100 gaan er wel flink op vooruit met de nieuwe dienstregeling.


Als ik Doetinchem-Zwolle plan kost dat zelfs een minuut minder (1:48 vs 1:49) tov de huidige dienstregeling :?:

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 22:33
door reisthijs
Ook nieuw: De spitstrein Harderwijk-Amersfoort (15600). Stopt onderweg alleen in Nijkerk en is daardoor 9 minuten sneller dan de 5600 op hetzelfde stuk. Met overstap in Amersfoort kunnen Harderwijkers dan in 37 minuten in Utrecht zijn. Een flink verschil met de huidige 51 minuten.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 23:24
door Thom69
Wat mij betreft is de ligging van de vijfde en zesde IC tussen Utrecht Centraal en Amersfoort (Centraal!) op z'n minst opvallend te noemen:

Utrecht > Amersfoort: .07 .18 .21 .37 .48 .51
Amersfoort > Utrecht: .10 .26 .29 .40 .56 .59

Zeker richting Amersfoort buiten de spits levert dat een soort 'nabrander' op: om .18/.48 vertrekt de IC naar Leeuwarden/Groningen van spoor 11, drie minuten later gevolgd door een IC tot Amersfoort vanaf de overkant, spoor 12. Ik vraag me oprecht af hoeveel reizigers die trein gaat trekken buiten de spits - enige voordeel is dat Den Haag > Amersfoort dan zonder overstap kan.

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 23:31
door RobertT
Nog even wat betreft de nieuwe 1900 Ddr-Ehv,deze loopt echt overal achteraan.In breda aankomst 40, als de 1100 net weg is,vervolgens om 45 weg als de 3600 binnenrijdt.Dan in Tilburg om 58 aan en weg,dus 4 minuten achter de 1100.Met een lange stop in Boxtel vervolgens pas om 27 in Eindhoven,dus 11 minuten achter de 1100 en net als de 800 vertrekt.
Op de terugweg mag men zowel in Tilburg(27/31)als in Breda(43/50)proberen om de 3600 net te missen

Re: Dienstregeling 2020

Geplaatst: di 24 sep 2019, 23:33
door MetroRET
Thom69 schreef:Wat mij betreft is de ligging van de vijfde en zesde IC tussen Utrecht Centraal en Amersfoort (Centraal!) op z'n minst opvallend te noemen:

Utrecht > Amersfoort: .07 .18 .21 .37 .48 .51
Amersfoort > Utrecht: .10 .26 .29 .40 .56 .59

Zeker richting Amersfoort buiten de spits levert dat een soort 'nabrander' op: om .18/.48 vertrekt de IC naar Leeuwarden/Groningen van spoor 11, drie minuten later gevolgd door een IC tot Amersfoort vanaf de overkant, spoor 12. Ik vraag me oprecht af hoeveel reizigers die trein gaat trekken buiten de spits - enige voordeel is dat Den Haag > Amersfoort dan zonder overstap kan.


De 2000 is de trein van :26/:56 uit Amf.

Gvc-Amf kan al rechtstreeks met de 1700/11700