Storing pinautomaten op NS-stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Aking »

Uitgegeven: 4 oktober 2008 13:26
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2008 17:00


UTRECHT - Sinds zaterdagochtend werken de pinautomaten op de Nederlandse NS-stations niet meer.


Bij de loketten staan volgens een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen lange rijen met mensen die een kaartje willen kopen met munten en papiergeld.

Maar volgens een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen heeft lang niet iedereen geld bij zich.

Coulant

Conducteurs hebben opdracht gekregen coulant om te gaan met reizigers zonder treinkaartje. De storing kan het bedrijf veel geld kosten, erkent de woordvoerster.

De NS hoopt dat de storing halverwege de middag verholpen zal zijn. De storing begon zaterdagmorgen tussen negen en tien uur.
(c) ANP via nu.nl
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Caspar »

4e keer in half jaartje ofzo? Iemand vandaag ervaring hiermee gehad, of de balietoeslag kwam te vervallen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Geert »

Geen ervaring mee gehad, maar ik kocht mijn kaartje ook al om tien over 7 vanochtend :P
Ik kan me voorstellen dat er door de conducteurs uitstel van betalingen worden geschreven zonder boete (of dat die boete later teruggeboekt wordt). Overigens heb je bij een pinstoring geen balietoeslag volgens mij (al eens eerder zoiets meegemaakt, en toen hoefde ik het niet te betalen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Daniel »

keleti palyaudvar schreef:Bij de loketten staan volgens een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen lange rijen met mensen die een kaartje willen kopen met munten
Ehm, waarom staan die mensen daar met munten... volgens de omroep die ik erover hoorde op Dordrecht was er alleen een PIN-storing, dus kon je nog wel gewoon met muntgeld een kaartje uit de automaat halen.
De rijen zag ik hier dan ook juist staan bij de automaten die wel een muntgeldmogelijkheid hebben (daarvan heeft Dordt er maar drie, de andere zeven stuks zijn de "oude" touchscreenautomaten).

@Geert: er werd volgens de omroep inderdaad geen balietoeslag gerekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Wubbo »

Goed om te weten voor de volgende storing: chipknip werkt in zo'n geval meestal nog wel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Ehm, waarom staan die mensen daar met munten... volgens de omroep die ik erover hoorde op Dordrecht was er alleen een PIN-storing, dus kon je nog wel gewoon met muntgeld een kaartje uit de automaat halen.
Ze zullen wel mensen met briefgeld bedoelen. Journalisten ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Aking »

ze zullen wel gewoon geld bedoelen :p
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Cookie »

Storing pinautomaten NS verholpen

UTRECHT
- De pinautomaten op de NS-stations werken weer. Een storing legde het netwerk zaterdag een groot deel van de dag plat.

Hierdoor ontstonden op sommige stations lange rijen voor de loketten. "We zijn heel blij dat het voorbij is", aldus een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen.

Loket

Veel reizigers kopen vervoersbewijzen in de kaartjesautomaten van de NS omdat die goedkoper zijn dan aan het loket. Omdat niet iedereen contant geld bij zich had, moesten treinreizigers bij het loket zijn.

Coulant

De storing begon tussen 9.00 en 9.30 uur en duurde tot ongeveer 17.00 uur. Conducteurs hadden de opdracht coulant te zijn tegen mensen die zonder kaartje reisden als gevolg van de storing. Die werd verzocht het verschuldigde bedrag per acceptgiro te voldoen.

Bron: http://www.nu.nl/news/1774723/10/Storin ... olpen.html
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Daan »

Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak :)

Berichten over de Chipknip verplaatst naar hier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten