28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door isadora »

Vanavond even een dinertje gedaan tegenover het busstation van Huizen.
Het was een komen en gaan van lijntjes 320 en 100.
Nogmaals, petje af voor de toppers van NL, CXX. :pos: :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Durashift »

Nou ja, langzaam rijden mag gewoon op de snelweg, zolang je die maar betreed met een voertuig dat technisch 60 km/h of harder kan.

Dát de politie van mening kan zijn dat er dan een gevaarzetting dreigt en daarmee wellicht een artikeltje 5, dat zou kunnen..

Maar goed, lijkt mij dat vakbonden onderling nog wel eens contact hebben en e.e.a wel afstemmen met de politie? :wink:

Huren ze een tig touringcars in (volproppen met actievoerders) en langzaam aan naar Den Haag toe. *bus*
Beter dat op beeld dan al die verlaten stations, toch?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Nitein-Repart »

Helaas krijgen de stakers deels hun zin.

"De regeringspartijen zien ruimte op de begroting om de AOW-leeftijd tijdelijk te bevriezen op 66 jaar en 4 maanden. Daarna wordt de koppeling tussen levensverwachting en AOW-leeftijd ("een jaar langer leven is een jaar langer werken") losgelaten. Vanaf 2022 stijgt de AOW-leeftijd mee met de levensverwachting, is nu de bedoeling. Leven we gemiddeld een jaar langer, dan moeten we een jaar langer doorwerken.

Die koppeling, bedacht door het vorige kabinet, stuit op veel verzet. Het kabinet zou nu ruimte zien om die koppeling te versoepelen en daar 4 miljard euro per jaar voor vrij te maken. De nieuwe vuistregel wordt: een jaar langer leven betekent acht maanden langer doorwerken."

https://nos.nl/artikel/2286726-optimism ... mhoog.html

Hier ben ik dan wel heel blij mee:

"Er wordt ook een doorbraak verwacht voor zzp'ers. Een pensioenverzekering wordt voor hen niet verplicht, maar het moet wel makkelijker worden voor zelfstandigen om zich aan te sluiten bij een pensioenfonds."

Dit betekent dat mensen die nu bij hun werkgever geen pensioen opbouwen, niet verplicht worden alsnog pensioen op te bouwen *O* .
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Meltrain »

Ik ben met de eerste maatregel blijer dan met de tweede maatregel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door T-hijs »

Nitein-Repart schreef: (...)
"Er wordt ook een doorbraak verwacht voor zzp'ers. Een pensioenverzekering wordt voor hen niet verplicht, maar het moet wel makkelijker worden voor zelfstandigen om zich aan te sluiten bij een pensioenfonds."

Dit betekent dat mensen die nu bij hun werkgever geen pensioen opbouwen, niet verplicht worden alsnog pensioen op te bouwen *O* .
Zwaar off topic, maar een pensioenverzekering voor zzp'ers heeft in mijn ogen niets te maken met een pensioenvoorziening voor mensen die nu bij hun werkgever geen pensioen opbouwen. Dit laatste categorie betreft namelijk loonslaven (zoals ik, die toevallig werkzaam is in de pensioenbranche) en geen zzp'ers.
Laatst gewijzigd door T-hijs op wo 29 mei 2019, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef:Dit betekent dat mensen die nu bij hun werkgever geen pensioen opbouwen, niet verplicht worden alsnog pensioen op te bouwen *O* .
Nee, dat staat er niet. Werknemers en ZZP'ers zijn twee verschillende groepen, de eerste kunnen namelijk wel onder een CAO of AVR vallen terwijl ZZP'ers dat niet kunnen. Pensioenregelingen vloeien in Nederland bijna altijd voort uit een CAO of een AVR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door T-hijs »

Helemaal correct, Suus!
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Vinny »

Het kabinet zou nu ruimte zien om die koppeling te versoepelen en daar 4 miljard euro per jaar voor vrij te maken.
Hier ben ik zelf wel tegen. 4 miljard euro om een stel volgevreten babyboomers een extra vakantie naar Benidorm te geven is wat mij betreft een dieptrieste bestemming van mijn belastingcenten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Hainje »

Hahahaha, ja en al die millenials zijn lui en willen gewoon niet werken.
🍉
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door T-hijs »

Vinny schreef:
Het kabinet zou nu ruimte zien om die koppeling te versoepelen en daar 4 miljard euro per jaar voor vrij te maken.
Hier ben ik zelf wel tegen. 4 miljard euro om een stel volgevreten babyboomers een extra vakantie naar Benidorm te geven is wat mij betreft een dieptrieste bestemming van mijn belastingcenten.
Kun je deze stelling toelichten? Ik begrijp hem namelijk niet...
F.k.a. Bollenstad
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door VIRM »

Ik neem aan dat het kabinet dus gewoon in gesprek was met de polder, terwijl het OV ging staken. Wat was dan het nut van de staking als er gewoon werd onderhandeld?
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Durashift »

^^ er wordt al negen jaar gepraat/koffie/thee gedronken.. :roll:

Zo'n grote staking is meestal wel een breekpunt.. ik kan mij zo voorstellen dat in de ochtend de ene partij bekijkt in hoeverre de andere partij (vakbonden) daadwerkelijk de aangekondigde staking uitgerold heeft.. en dan zal men in de middag wel 'de knopen geteld hebben' en weer in gesprek zijn gegaan?
(..)
Het kabinet is bereid om de AOW-leeftijd tijdelijk te bevriezen, en de AOW-leeftijd daarna minder snel te laten stijgen. Ook komt er voor mensen met zware beroepen de mogelijkheid om eerder te stoppen met werken.

Dat melden bronnen aan de NOS. De verwachting bij betrokkenen is dat de al negen jaar slepende onderhandelingen over het pensioenstelsel binnenkort tot een akkoord zullen leiden.

Bron: https://nos.nl/artikel/2286726-optimism ... mhoog.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Vinny »

Hahahaha, ja en al die millenials zijn lui en willen gewoon niet werken.
Ik werk 40 uur per week. Ik kan er ook mee stoppen en een uitkering aanvragen als je dat liever hebt. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door trolly »

Denk je dat je daar blij van wordt?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Suus »

Je hoeft niet veertig uur te werken :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door trolly »

Maar het mag wel. Maar waarom Vinny er zo boos over is dat hij een baan heeft weet ik dan weer niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Hainje »

Vinny schreef:
Hahahaha, ja en al die millenials zijn lui en willen gewoon niet werken.
Ik werk 40 uur per week. Ik kan er ook mee stoppen en een uitkering aanvragen als je dat liever hebt. :evil:
Denk dat je de grap niet snapt.
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Chrysa »

Vergeleken met fulltime loonslaaf zijn klinkt een uitkering nog niet eens zo slecht. :6
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Aking »

Ik stel wel voor dat de werkenden gewoon blijven werken, want anders kan mijn uitkering straks niet meer betaald worden (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten