NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Vinny

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Berichtdoor Vinny » Di 14 Mei 2019, 19:58

Suus schreef:Haarlem - Uitgeest verbussen.
Spoor 1 voor treinen uit Leiden naar Amsterdam
Spoor 3 voor treinen van Amsterdam naar Leiden
Spoor 4/5 voor korttrajectdiensten Zandvoort - Haarlem
Spoor 6 voor treinen van Zandvoort naar Amsterdam
Spoor 8 voor treinen van Amsterdam naar Zandvoort.

Eenrichtingsverkeer in de reizigerstunnels instellen.

Ik ben niet heel erg gecharmeerd van deze oplossing, maar het zal voor volgend jaar wel de enige optie zijn ja.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Ronaldussen

Berichtdoor Ronaldussen » Di 14 Mei 2019, 21:50

Durashift schreef:Over het bijbouwen van een extra transformator: gaat niet zo makkelijk, in Lunteren is er al veel verzet van omwonenden... dus dat kan wel ff duren denk ik..daar in Zandvoort. :wink:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... n-Lunteren
Zijn er niet van die tijdelijke transformatoren te krijgen? Of leveren die te weinig vermogen?
En dáár zijn de Lui uit de Grote Stad om met hun machines de boel te slopen.

Bemined

Berichtdoor Bemined » Di 14 Mei 2019, 22:14

cassie127 schreef:
Hainje schreef:Drie minuten toch?

Je zit nog met je overkruisingen in Zandvoort... Daar moet officieel 6 minuten tussen zitten indien de eerst volgende trein de tegengestelde richting op gaat als de trein daarvoor.

En dan is dit volgens mij de enige optie:

:02 aankomst sprinter op sp2
:05 aankomst intercity op sp1
:06 vertrek sprinter van sp2
:09 vertrek intercity van sp1

:12 aankomst sprinter op sp2
:15 aankomst intercity op sp1
:16 vertrek sprinter van sp2
:19 vertrek intercity van sp1

Waarbij de intercity vanwege de lengte op spoor 1 moet, ruimte om te schuiven is er dus niet. Je kan de tijden als geheel opschuiven om het in Haarlem passend te maken, maar de onderlinge verhoudingen zitten klem tussen de plannormen (opvolgtijd van 3 minuten, overkruis tussen aankomst sp1 en vertrek sp2 van 1 minuut, en overkruis tussen vertrek en aankomst hetzelfde spoor van 6 minuten).

trolly

Berichtdoor trolly » Di 14 Mei 2019, 22:22

Ronaldussen schreef:Zijn er niet van die tijdelijke transformatoren te krijgen? Of leveren die te weinig vermogen?

Lang geleden had de NS gelijkrichter- en transformatorwagens, en kon dus een compleet onderstation (tijdelijk) door een mobiele versie vervangen worden. Maar zelfs al zouden die dingen er nog zijn, dan zou ik niet weten waar je ze op zou kunnen stellen. Want behalve dat ik niet zou weten waar je daar een stukkie spoor voor zou moeten vinden, moet daar ook nog een aansluiting op het hoogspanningsnet zijn. Ook best een dingetje.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Durashift

Berichtdoor Durashift » Di 14 Mei 2019, 22:28

Generatoren in serie schakelen?

Ik hoorde Jan Lammers bij de NOS al zeggen dat het spoor misschien niet al volgend jaar aangepast is voor de bezoekersstroom..
Denk dat men aldaar wel al meer weet van wat haalbaar is.
Laatst gewijzigd door Durashift op Di 14 Mei 2019, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » Di 14 Mei 2019, 22:30

Plannnorm aankomst na vertrek is 6 minuten, vertrek na aankomst is 1 minuut (voor overkruisingen in tegengestelde richting).

Ik verwacht trouwens 6xIC en 6xSpr Asd-Zvt, in Haarlem op spoor 3 en 6, treinen uit Leiden keren op spoor 1 en treinen uit Beverwijk keren op spoor 8. Ik verwacht dat je door het snelheidsverschil dat prima kan maken, en doordat je zowel in Zandvoort als in Amsterdam 2 treinen kort achter elkaar hebt en dan even niets lukt het waarschijnlijk ook wel met de overkruistijden.

trolly

Berichtdoor trolly » Di 14 Mei 2019, 22:35

Hè hè, gevonden.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Terug naar “OV in Geheel Nederland”