Reizigersgroei groter dan verwacht
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Zo heel klein zijn de meeste dorpen niet en veel werk en scholen te vinden zijn in Zwolle, Harderwijk en Amersfoort is er een forse vervoervraag in met name de spitsen.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Nederland verandert zienderogen in één grote stedelijke agglomeratie. Wat vroeger dorpen op het platteland waren, zijn nu steeds meer voorsteden in een landelijke omgeving, die òf een parkachtige functie krijgt, of agrarisch industriegebied is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Je moet eens zien wat voor'n vrachtladingen er worden vervoerd in de spits vanaf Harderwijk station richting Flevoland.sirvinniei schreef:Een paar achterlijke dorpjes op de biblebelt? :X
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Dat komt ook omdat de (grotere) steden tegenwoordig meer en meer grondgebied van de omliggende (kleinere) steden en dorpen annexeren om uit te kunnen breiden.trolly schreef:Nederland verandert zienderogen in één grote stedelijke agglomeratie. Wat vroeger dorpen op het platteland waren, zijn nu steeds meer voorsteden in een landelijke omgeving, die òf een parkachtige functie krijgt, of agrarisch industriegebied is.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Ik ben ook benieuwd, aangezien Amsterdam-Uitgeest op dat lijstje staat. Over de Zaanlijn zijn enkele omlopen met SLT12. Betekent dit dan dat er grotere composities SLT zullen worden ingezet?Moshi schreef:Vast niet. Maar de maximale lengte van een trein wordt bepaald door het kortste perron op een traject dus een kort perron kan een belemmering vormen voor een ander deel van het traject waar wel meer capaciteit nodig is.sirvinniei schreef:Zwolle-Harderwijk en Vlissingen-Dordrecht zijn toch niet zo druk?
Weet iemand om welke 9 stations het gaat? Het artikel suggereert dat het voor september moet gebeuren maar dat lijkt me wel erg kort dag...
Van wat ik hoor, zouden langere treinen op de Kennemerlijn ook geen overbodige luxe zijn.
Overigens nog een mooie van de NS-woordvoerder in het artikel van Omroep West: https://www.omroepwest.nl/nieuws/388744 ... -en-Leiden:
Den Haag is uiteraard uitgerust voor lange treinen, daar stoppen ook de lange Thalys-treinen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Met Amsterdam - Uitgeest wordt de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] bedoeld gek genoeg. Daar gaat het om Santpoort Noord wat als ik het goed heb onthouden op 1 van de sporen geen SLT-12 aankan.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Dan wordt het of een perron verlengen of een nieuw perron op een andere plaats binnen het station plaatsen.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Dat is spoor 3, het perron richting Haarlem. Dat is te kort, omdat het eigenlijk een half perron. De rest van het perron lag aan de lijn naar IJmuiden. Spoor 3 kan prima verlengd worden, maar het is logischer om spoor 3 te schrappen, en die ruimte te gebruiken om een perron aan spoor 2 te leggen. Dat ligt volgens mij ook ergens op stapel bij ProRail, maar financiering is daarin altijd een issue.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Wellicht zal het helpen om elk nieuw materieel dubbeldeks uit te voeren...
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Kan er dan niet beter een perron tussen spoor 1 en 2 gelegd worden? Dan heb je maar 1 perron nodig.Z2N schreef:Dat is spoor 3, het perron richting Haarlem. Dat is te kort, omdat het eigenlijk een half perron. De rest van het perron lag aan de lijn naar IJmuiden. Spoor 3 kan prima verlengd worden, maar het is logischer om spoor 3 te schrappen, en die ruimte te gebruiken om een perron aan spoor 2 te leggen. Dat ligt volgens mij ook ergens op stapel bij ProRail, maar financiering is daarin altijd een issue.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Nee, want dan moet je sporen gaan verleggen, en dat is veel duurder.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Minder dan je zou denken. Enerzijds omdat een dubbeldekstrein niet twee maal de capaciteit van een enkeldekker heeft door trappen, grotere balkons en meer van zulks, anderzijds omdat in- en uitstappen toch wat minder vlot gaat, wat resulteert in langere stops, wat baanvakcapaciteit kost.huibf schreef:Wellicht zal het helpen om elk nieuw materieel dubbeldeks uit te voeren...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- AppleMoose
- Berichten: 6031
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Bovendien is een gelijkvloerse instap bij dubbeldeksmaterieel moeilijker te realiseren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Tijd om de perrons te verlagen dan. (A)
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Een andere mogelijkheid is om varianten op de Desiro HC te bestellen. Die heeft enkeldeks kopbakken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
De Desiro HC is niet geschikt voor Nederland, aangezien de dubbeldeksrijtuigen daarvan een instap op 55 centimeter hebben. Het verschil met 76 centimeter mag misschien in Duitsland, maar in Nederland is zo’n diepe instap naar beneden niet toegestaan.
Stations die verlengd moeten worden zijn o.a. Almere Buiten en Roosendaal. Voor Almere Buiten is nu als oplossing gevonden dat twee treinen op Almere Centrum worden gesplitst. Roosendaal werd genoemd in het AD als probleem door NS.
Stations die verlengd moeten worden zijn o.a. Almere Buiten en Roosendaal. Voor Almere Buiten is nu als oplossing gevonden dat twee treinen op Almere Centrum worden gesplitst. Roosendaal werd genoemd in het AD als probleem door NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Chrysa schreef:Tijd om de perrons te verlagen dan. (A)
Dubbeldeks perrons !luka23 schreef:Of verhogen?
-
- Donateur
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Of de "oplossing" van de Moselstrecke; dubbeldeks KISS aan een enkeldeks FLIRT gekoppeld.ArrivaBas schreef:Een andere mogelijkheid is om varianten op de Desiro HC te bestellen. Die heeft enkeldeks kopbakken.
Weet iemand wat precies de gelijkvloersheideis voor in de toekomst is? Moeten alle deuren rolstoeltoegankelijk zijn, minimaal 50% of is op elke trein een toegankelijke deur voldoende?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
De achterliggende gedachte is dat mensen met een beperkte mobiliteit zelfstandig kunnen reizen. Maar andere doelgroepen zoals fietsers, kofferpubliek etc. stappen ook sneller in- en uit met een gelijkvloerse overstap zonder spleet. In principe is het dus ook niet noodzakelijk dat iedere deur gelijkvloers toegankelijk is maar het is wel praktisch dat de ruimte tussen twee gelijkvloerse deuren niet te groot is. Concepten als een Desiro HC of Omneo passen daar wel goed bij mits goed ingedeeld. Dit soort concepten maken de inpasbaarheid van goede ruime balkons ook makkelijker dan het is in een dubbeldeksrijtuig met een gelijkvloerse instap op 76 cm.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Geniaal _O_huibf schreef:Chrysa schreef:Tijd om de perrons te verlagen dan. (A)Dubbeldeks perrons !luka23 schreef:Of verhogen?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Dubbeldekkers aanschaffen omdat het perron op een paar stations 10 meter ofzo te kort is? Lijkt me toch wat overdreven.
Los daarvan, zie ik liever 4x/uur een enkeldeks sprinter, dan 2x/uur een dubbeldekker.
Los daarvan, zie ik liever 4x/uur een enkeldeks sprinter, dan 2x/uur een dubbeldekker.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Ik zag gisteren een interessante film op Netflix: Downsizing. Dat zou alle problemen in één klap een stuk kleiner maken.
Haha.
Haha.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Naar mijn mening is dubbeldeks ipv enkeldeks reizen ook de grootste comfortkiller mogelijk. Veel traptreden, smalle paden, lage plafonds, problemen met de instaphoogte, meer geschommel van de trein etc.
Waar mogelijk zou naar mijn mening dan ook geïnvesteerd moeten worden in hogere frequenties en langere treinen. De eerste maakt daarnaast de dienstregeling, en daarmee het OV tov andere vervoersvormen aantrekkelijker.
Waar mogelijk zou naar mijn mening dan ook geïnvesteerd moeten worden in hogere frequenties en langere treinen. De eerste maakt daarnaast de dienstregeling, en daarmee het OV tov andere vervoersvormen aantrekkelijker.
Bij twijfel altijd klagen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten