Basisdienstregeling
Re: Basisdienstregeling
Hebben er eigenlijk al optimalisaties plaatsgevonden in de dienstregeling, zodat de aansluitingen verbeterd zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Basisdienstregeling
Ik zag dat de [serie=Sprinter|2020|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] op de momenten waar de ICE normaal gesproken rijdt, maar nu niet, nu wat later uit Ede-Wageningen vertrekken en in Wolfheze een korte stop hebben. Geen idee of dat ten behoeve van de aansluitingen is
Re: Basisdienstregeling
Er heeft in ieder geval wel optimalisatie in materieelinzet plaatsgevonden. De treinen zijn langer en hier en daar wordt ook VIRM ingezet op sprinterdiensten.
Overigens zorgt het hier en daar wel voor gekke situaties. Zo rijdt de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nog tussen Zwolle en Zutphen en worden deze ritten vermeld als Intercity. Voor de reiziger zou het natuurlijk veel beter zijn als deze dienst materieeltechnisch gekoppeld wordt aan [serie=Sprinter|2020|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie], binnen de bestaande dienstregeling.
Hetzelfde geldt voor [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] tussen Vlissingen en Roosendaal, ook hier hadden ze het materieel kunnen koppelen aan de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie].
Overigens zorgt het hier en daar wel voor gekke situaties. Zo rijdt de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nog tussen Zwolle en Zutphen en worden deze ritten vermeld als Intercity. Voor de reiziger zou het natuurlijk veel beter zijn als deze dienst materieeltechnisch gekoppeld wordt aan [serie=Sprinter|2020|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie], binnen de bestaande dienstregeling.
Hetzelfde geldt voor [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] tussen Vlissingen en Roosendaal, ook hier hadden ze het materieel kunnen koppelen aan de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie].
Re: Basisdienstregeling
De 2200 rijdt echter door naar Breda, waar 1x/uur een aansluiting bestaat op de Internationale Intercity Direct naar Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Basisdienstregeling
Owja inderdaad, nu zie ik het! :) Prima maatwerk, goede aansluiting richting Rotterdam en de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] richting Arnhem op deze manier.
Re: Basisdienstregeling
Een eenvoudig te realiseren verbetering is om de Sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht in het pad van de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] te laten rijden, in plaats van dat van de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]. De overstap vanuit Dordrecht richting Gouda wordt dan 6 in plaats van 21 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Basisdienstregeling
Dat heeft alleen in het weekend en 's avonds zin, overdag door-de-weeks rijdt de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] ook. En deze wisseling zorgt ervoor dat de overstap op de [serie=Sprinter|2020|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal6900[/serie] in Den Haag Centraal vervalt. De overstap op de [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] daarentegen wordt hersteld. In Dordrecht vervalt dan de overstap op de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie], maar die op de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] wordt hersteld.
Keuzes, keuzes.
Keuzes, keuzes.
Re: Basisdienstregeling
De [serie=Sprinter|2020|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal6900[/serie] wellicht versnellen door gebrek aan IC's om door te laten rijden, totale halteringstijd tussen Gvc en Ut worden teruggebracht van 11 naar 1 minuut (te Gd).
Daarmee kan de overstap [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] <-> [serie=Sprinter|2020|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal6900[/serie] worden teruggebracht van 21 naar 11 minuten.
Daarmee kan de overstap [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] <-> [serie=Sprinter|2020|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal6900[/serie] worden teruggebracht van 21 naar 11 minuten.
Re: Basisdienstregeling
Blijkbaar mogen Duitsers nog wel naar Nederland komen, het wordt ze slechts door Rutte afgeraden...Toerisme is in Duitsland verboden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Basisdienstregeling
Door het slopen van lange halteertijden zou de 14600 in de knoop Zwolle gelegd kunnen wordenMeltrain schreef:Hebben er eigenlijk al optimalisaties plaatsgevonden in de dienstregeling, zodat de aansluitingen verbeterd zijn?
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Basisdienstregeling
De [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] en de [serie=Sprinter|2020|Eindhoven Centraal - Tilburg Universiteit5200[/serie] zouden door een andere tijdsligging van de [serie=Sprinter|2020|Eindhoven Centraal - Tilburg Universiteit5200[/serie] op elkaar aansluiting kunnen geven op Tilburg (Universiteit). Richting het oosten kunnen ze op Tbu tegenover elkaar staan en gelijk vertrekken, er is nu geen [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Eindhoven Centraal1100[/serie] in Tilburg die normaal in de weg zou staan. De andere kant kan het op het eilandperron van Tilburg. Dit scheelt 26/28 minuten overstappen in Tilburg en de aansluitingen in Eindhoven worden ook behouden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Basisdienstregeling
O, dat wist ik niet. Dat is wel positief. :)Wubbo schreef:Dat heeft alleen in het weekend en 's avonds zin, overdag door-de-weeks rijdt de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] ook.
(Niet dat ik er zelf nu gebruik van maak, maar het gaat om het idee.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Basisdienstregeling
Ik heb de uitgewerkte dienstregeling van MetroRET even afgesplitst naar een nieuw draadje, zodat de werkelijkheid en eigen voorstellen een beetje gescheiden blijven
Basisdienstregeling
Op Twitter zie ik meldingen van te drukke treinen en krijgen reizigers de schuld. Maar aan de treinen te zien waar het over gaat is dit vooral de schuld van de NS zelf. Ik zag meldingen over de SPR Rotterdam - Amsterdam en over de SPR Den Haag - Dordrecht
De SPR Rotterdam - Gouda - Amsterdam is nu de enige directe trein (2x per uur) van Rotterdam naar Amsterdam, terwijl er normaal 8 IC’s per uur rijden, 4 over de HSL en 4 via Haarlem. SLT 6 is dan gewoon te kort. Ook tussen Den Haag en Rotterdam is een achteruitgang van 6 IC + 2 SPR naar alleen 2 SPR op de weekend dagen gewoon te weinig. Bij 90% minder reizigers en 80% minder aanbod blijft het druk...
De SPR Rotterdam - Gouda - Amsterdam is nu de enige directe trein (2x per uur) van Rotterdam naar Amsterdam, terwijl er normaal 8 IC’s per uur rijden, 4 over de HSL en 4 via Haarlem. SLT 6 is dan gewoon te kort. Ook tussen Den Haag en Rotterdam is een achteruitgang van 6 IC + 2 SPR naar alleen 2 SPR op de weekend dagen gewoon te weinig. Bij 90% minder reizigers en 80% minder aanbod blijft het druk...
Re: Basisdienstregeling
^^ Eerste vraag aan die Twitteraar meld(st)er lijkt mij: wat is jouw reden om in de trein te zitten?
Klikspanen.
Stap dan zelf uit. (A)
Klikspanen.
Stap dan zelf uit. (A)
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Basisdienstregeling
En waarom leidt het nu tot problemen en hoorden we daar de afgelopen weekenden niks van?
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Basisdienstregeling
Misschien waren ze afgelopen weekend nog iets minder panisch/strikt?
Re: Basisdienstregeling
Het was zeker druk omdat het nu echt mooi weer was?
Re: Basisdienstregeling
De melder op Twitter was een machinist...
Re: Basisdienstregeling
Die recreatieve fietsers hadden ook met hun fiets naar elders kunnen fietsen. Maar met het paasweekend voor de deur en geen absoluut verbod op familiebezoek kan ik mij voorstellen dat er toch iets meer reizigers dan eerder tijdens deze crisis zijn. Maar tegelijkertijd is de treindienst in Zuid-Holland van de drie randstadprovincies het meest uitgehold, zodat ik nog positief verrast bent dat het drie weken goed is gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Basisdienstregeling
Heb in eerdere weekenden ook wel berichten over drukke treinen langs zien komen hoor, waarbij het verschil was dat die niet zo druk werden dat ze onderweg zijn opgeheven zoals vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Basisdienstregeling
Overal rijden er minder treinen maar tussen Den Haag en Dordrecht rijden er vandaag niet 2 maar 4x per uur Sprinters vanaf vanochtend vroeg.
Re: Basisdienstregeling
Omdat de SLT-10 ingekort is tot een losse SLTRonaldussen schreef:En waarom leidt het nu tot problemen en hoorden we daar de afgelopen weekenden niks van?
Re: Basisdienstregeling
Dat komt niet door de basisdienstregeling, maar doordat er door geplande werkzaamheden geen intercity's op het genoemde traject zouden rijden, muv de [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Eindhoven Centraal1100[/serie] tussen Gvc en Rtd.mb90 schreef:Overal rijden er minder treinen maar tussen Den Haag en Dordrecht rijden er vandaag niet 2 maar 4x per uur Sprinters vanaf vanochtend vroeg.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Basisdienstregeling
Als de NS de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] tussen Amsterdam en Rotterdam zou laten rijden (desnoods 1x/uur) dan wordt de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] ook niet overbelast en is de 32-minuten overstap van de Sprinter Dordrecht-Den Haag op de Sprinter Den Haag-Amsterdam C ook niet zo problematisch.Suus schreef:Die recreatieve fietsers hadden ook met hun fiets naar elders kunnen fietsen. Maar met het paasweekend voor de deur en geen absoluut verbod op familiebezoek kan ik mij voorstellen dat er toch iets meer reizigers dan eerder tijdens deze crisis zijn. Maar tegelijkertijd is de treindienst in Zuid-Holland van de drie randstadprovincies het meest uitgehold, zodat ik nog positief verrast bent dat het drie weken goed is gegaan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten