Basisdienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Z2N »

De deelplatformen zullen het waarschijnlijk juist minder goed doen, omdat dat natuurlijk lastig te combineren is met de hygiënestandaarden. In andere landen zie je bijvoorbeeld dat de elektrische stepjes vrijwel allemaal van de weg zijn, in Parijs is alleen Dott nog over.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

sirvinniei schreef:Thuiswerken en thuis studeren zijn niet met elkaar te vergelijken. Thuiswerken wordt door de meeste werknemers als positief gezien, terwijl thuis studeren door de meeste studenten als negatief gezien wordt.
Ik vind thuiswerken op zich positief (al zou het fijn zijn om wel eens collega's in het echt te kunnen spreken), maar volgens mij is lang niet iedereen positief over thuiswerken. Zie ook https://www.binnenlandsbestuur.nl/ambte ... 2124.lynkx.
Beul van de blindegeleidelijn
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Gekko123 »

Ik denk dat voor een groot deel van de mensen die thuis kunnen werken dat in de toekomst ook best regelmatig willen gaan doen. Dus minder dagen per week naar kantoor toe. Maar men zal niet akkoord gaan met hele weken thuis werken, simpelweg omdat ze de sociale contacten missen en het soms gewoon ontzettend praktisch is om even snel een collega aan te spreken bij vragen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5811
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Mikos »

Je bedoelt een mailtje sturen naar de collega die aan de andere kant van de gang zit? Ik denk dat er veel meer mogelijk is dan we tot nu toe hebben gedacht. Misschien inderdaad niet voor alle dagen van de week, maar als er minder gereisd hoeft te worden om op het werk te komen wordt het wellicht ook aantrekkelijker om op grotere afstand van het werk te gaan wonen. Ik zie wel mogelijkheden voor de toekomst.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Bemined »

Vanaf volgende week gaat de [serie=Intercity|2020|Groningen - Amersfoort Centraal - Rotterdam Centraal500[/serie] extra stoppen in Meppel.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Basisdienstregeling

Bericht door SuperGhost »

Is er al een reactie vanuit Hoogeveen op deze ontwikkeling? :roll:
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Klaasje »

Zolang in de basisdienstregeling de Valleilijn niet wordt doorgetrokken vind ik alles best.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Hainje »

Oh ja, dit is wel een mooie kans om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem. Genoeg ruimte voor een goed pad.

*rent heul hard weg*
🍉
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Basisdienstregeling

Bericht door sirvinniei »

Volgens mij stond het doortrekken van de buslijn Ede-Wageningen naar Arnhem al langer op de planning :O)

O, de andere valleilijn
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Basisdienstregeling

Bericht door SuperGhost »

Hainje schreef:Oh ja, dit is wel een mooie kans om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem. Genoeg ruimte voor een goed pad.

*rent heul hard weg*
Zeg, wil je mijn paradepaardjes niet jatten! :mrgreen:
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Gebruikersnaam »

En die arme mense die dan van Berghem-Piekenhoef gebruik willen maken? -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Hainje »

SuperGhost schreef:Zeg, wil je mijn paradepaardjes niet jatten! :mrgreen:
Zou niet durven. (A)
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Wubbo »

Gebruikersnaam schreef:En die arme mense die dan van Berghem-Piekenhoef gebruik willen maken? -o-
De Valleilijn doortrekken naar Berghem Piekenhoef! *trein*

Oke, ik ga al uit dit topic!
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Basisdienstregeling

Bericht door lijntaxi »

Goed idee van dat doortrekken van die Valleilijn. :D

Misschien kunnen ze op knooppuntstations in Nederland deze biosensor van het Zwitserse EMPA installeren en
daarmee het COVID-19-virus dedecteren. De sensor is erg geschikt voor drukke plekken zoals ziekenhuizen en stations.
Op het station van Zürich in Zwitserland doen ze al testen met de sensor.

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 112520.htm

Wellicht gaat er in de toekomst ook gebruik gemaakt worden van photonica.
Persoonlijk verwacht ik dat men op basis van bepaalde parameters mensen via apps voor teveel virusdeeltjes in een bepaald gedeelte
van het station of in de trein waarschuwt. Net zoals men nu ook waarschuwt voor zakkenrollers.
Mensen die te ernstig ziek zijn zullen eruit gehaald worden met behulp van supersnelle temperatuurmeters.
Treinen zullen gereinigd worden met UV-robots. Hetzelfde geldt voor bepaalde gedeeltes van stations.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Durashift »

Maar, wat vinden jullie van die 1,5 meter trein?

https://nos.nl/artikel/2332192-ns-test- ... eruit.html

Ik kan het niet goed beoordelen op de video..maar zijn de kleuren van de zitplaatsstickers nu hetzelfde? (dus wel / geen zitplaats)

Bij de 'geen zitplaats' had nog wel een kruis door de pijl gekund, voor extra helderheid, lijkt mij.

Verders.. in de video een kerel die al 2 uur aan het treinreizen was.. :shock:

Da's vast geen vakkenvuller. (A) . en elke dag 2 uur enkele reis reizen voor een vitaal beroep? Ik vind het knap. :wink:
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Chrysa »

Ik ken iemand die in Groningen woont en in Amsterdam werkt,dat niet thuis kan doen, en dat met de trein doet. Niet zo snel oordelen. :neg:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Aking »

Reed er niet ooit vroegah een speciale ambtenarentrein van Grunn naar Hagistan en terug? met als bijwerking stel 4444?

Nou zijn ambtenaren natuurlijk allesbehalve vitaal, maar toch :Y
ZO6176
Donateur
Berichten: 6043
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Basisdienstregeling

Bericht door ZO6176 »

En nog veel verder terug treinstel 1970.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 30 apr 2020, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Wubbo »

Durashift schreef:Ik kan het niet goed beoordelen op de video..maar zijn de kleuren van de zitplaatsstickers nu hetzelfde? (dus wel / geen zitplaats)
Nee, de wel-stickers zijn groen en de niet-stickers zijn rood.
lijntaxi schreef:Misschien kunnen ze op knooppuntstations in Nederland deze biosensor van het Zwitserse EMPA installeren en
daarmee het COVID-19-virus dedecteren. De sensor is erg geschikt voor drukke plekken zoals ziekenhuizen en stations.
Op het station van Zürich in Zwitserland doen ze al testen met de sensor.
Zullen we dan eerst afwachten wat er uit de test komt en of het dus echt werkt voordat we ze installeren?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Durashift »

Bedankt Wubbo.
Chrysa schreef: (..) Niet zo snel oordelen. :neg:
Ik schreef al:
ik vind het knap
:wink:
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

Ik vraag mij toch echt af of die anderhalvemetertrein gewoon een PR-actie van NS richting de landelijke overheid, om te pleiten voor een uitzonderingspositie op die anderhalvemeterregel. Hoe realistisch is de anderhalvemeterregel in de trein als de economie weer wordt opgestart (en ondanks aanvullende maatregelen, zoals extra thuiswerken en gespreide lestijden)? En hoe lang houdt NS dat dan financieel vol?
Ik denk dat er eerder een mondkapjesplicht komt, evenals éénrichtingsverkeer in de treinen (ene deur instappen, andere deur uitstappen).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Basisdienstregeling

Bericht door trolly »

Wubbo schreef:
Durashift schreef:Ik kan het niet goed beoordelen op de video..maar zijn de kleuren van de zitplaatsstickers nu hetzelfde? (dus wel / geen zitplaats)
Nee, de wel-stickers zijn groen en de niet-stickers zijn rood.
Of Durashift kleurenblind is weet ik niet, maar hij legt wel een probleempje bloot dat zelfs in de proeffase te vermijden geweest zou zijn. Als er met alle geweld voor rood/groen gekozen moet worden is een kruis in het rode vlak inderdaad al een verbetering, maar onderscheid in de vorm van het vlak (bijvoorbeeld vierkant vs. rond) is ook een inkoppertje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Basisdienstregeling

Bericht door WSM »

VIRM schreef:Ik vraag mij toch echt af of die anderhalvemetertrein gewoon een PR-actie van NS richting de landelijke overheid, om te pleiten voor een uitzonderingspositie op die anderhalvemeterregel. Hoe realistisch is de anderhalvemeterregel in de trein als de economie weer wordt opgestart (en ondanks aanvullende maatregelen, zoals extra thuiswerken en gespreide lestijden)? En hoe lang houdt NS dat dan financieel vol?
Ik denk dat er eerder een mondkapjesplicht komt, evenals éénrichtingsverkeer in de treinen (ene deur instappen, andere deur uitstappen).
De vraag stellen is hem beantwoorden denk ik. De directeur van NS is een politicus...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5811
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Mikos »

Voor wie nog geen foto's heeft gezien, hieronder een aantal uit een van de testtreinen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Project loading: 50% loaded. Please wait...
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

WSM schreef:
VIRM schreef:Ik vraag mij toch echt af of die anderhalvemetertrein gewoon een PR-actie van NS richting de landelijke overheid, om te pleiten voor een uitzonderingspositie op die anderhalvemeterregel. Hoe realistisch is de anderhalvemeterregel in de trein als de economie weer wordt opgestart (en ondanks aanvullende maatregelen, zoals extra thuiswerken en gespreide lestijden)? En hoe lang houdt NS dat dan financieel vol?
Ik denk dat er eerder een mondkapjesplicht komt, evenals éénrichtingsverkeer in de treinen (ene deur instappen, andere deur uitstappen).
De vraag stellen is hem beantwoorden denk ik. De directeur van NS is een politicus...
Van Boxtel heeft toch al gezegd dat die anderhalvemeterregel in de trein niet te doen is?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten