Basisdienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Basisdienstregeling

Bericht door trolly »

Goed bezig, PHS! Een beroep op anekdotisch bewijs, het omkeren van de bewijslast, een persoonlijke aanval, je discussiepartner woorden in de mond leggen... en dat allemaal in een post van een paar regels :')

Als je de cijfers van het Nibud in twijfel trekt op grond van je eigen waarneming is het vreemd dat je Z2N's eigen waarneming diskwalificeert, terwijl de voor de hand liggende conclusie is dat het Nibud weleens gelijk zou kunnen hebben met het gemiddelde van die twee extremen. Dat Z2N je vraagt je onderbuikgevoel cijfermatig te onderbouwen is dat dus niet meer dan terecht. Omdat jij degene bent die vraagtekens plaatst bij de cijfers van het Nibud zal je daar zelf iets meer tegenover moeten stellen dan een tirade over Z2N's minachting voor je kwalitatieve onderzoek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Basisdienstregeling

Bericht door SuperGhost »

trolly schreef:Goed bezig, PHS! Een beroep op anekdotisch bewijs, het omkeren van de bewijslast, een persoonlijke aanval, je discussiepartner woorden in de mond leggen... en dat allemaal in een post van een paar regels :')

Als je de cijfers van het Nibud in twijfel trekt op grond van je eigen waarneming is het vreemd dat je Z2N's eigen waarneming diskwalificeert, terwijl de voor de hand liggende conclusie is dat het Nibud weleens gelijk zou kunnen hebben met het gemiddelde van die twee extremen. Dat Z2N je vraagt je onderbuikgevoel cijfermatig te onderbouwen is dat dus niet meer dan terecht. Omdat jij degene bent die vraagtekens plaatst bij de cijfers van het Nibud zal je daar zelf iets meer tegenover moeten stellen dan een tirade over Z2N's minachting voor je kwalitatieve onderzoek.
Hear hear!

Overigens: wat PHS doet is ook geen kwalitatief onderzoek, want bij een kwalitatief onderzoek moet je ook een representatieve steekproef doen en 1 persoon is dat natuurlijk niet.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Basisdienstregeling

Bericht door DingeZ »

Wat was ook al weer de clou van deze discussie? -o-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Wubbo »

PHS schreef:
Wubbo schreef:Ik werk nu vanuit huis en geef meer geld uit dan normaal:
Oké, ik kan best meegaan in jouw voorbeelden van zaken waar je nu meer geld aan uitgeeft, maar vergeet je niet ook een heleboel zaken? Afhankelijk wat op jou van toepassing is, gaat het om besparingen als de kapper (bijv. € 20), paramedische kosten (bijv. € 100-200), winkelen in de stad (bijv. € 50-100), vervoer naar het museum waar je gratis toegang toe hebt met je museumjaarkaart (bijv. € 10), nog even wat drinken op een terras (bijv. € 10), 's avonds een concertbezoek (bijv. € 40) enz. enz. Ik wil best geloven dat je aan het einde van deze maanden minder geld hebt overgehouden dan anders, maar zou dat niet ook kunnen komen doordat je luxe-uitgaven hebt gedaan die je anders niet zou doen? Daar reken ik bijvoorbeeld ook het klussen, tuinieren of het aanschaffen van nieuwe apparaten toe, vermits je die uitgaven anders niet had gedaan. Alleen dan kun je tot een behoorlijke vergelijking komen, is althans mijn opvatting.
Waarom? Waarom mag je de "normale" luxe uitgaven (concertje, terrasje, shoppen) wel meerekenen maar de huidige "luxe" uitgaven niet? Dat is niet consequent.
Maar op inhoud: de kapper heb ik inderdaad 1x overgeslagen, de auto is goedkoper door minder kilometers en een gedaalde brandstofprijs. Daar staat tegenover dat ik dingen voor mezelf heb gekocht die ik anders niet had gekocht, dus die compenseren mooi voor het shoppen. Al met al kan ik in ieder geval niet concluderen dat mijn uitgavenpatroon enorm is gedaald (wat jouw stelling was waar ik op reageerde). En dan ben ik vast niet representatief voor heel Nederland, maar dat thuiswerken ook kosten met zich meebrengt en dat thuisblijven ook kosten met zich meebrengt is sowieso waar.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Basisdienstregeling

Bericht door nvdw »

De discussie ging volgens mij over het 'buiten werking stellen' van het studentenreisproduct in de spits om die groep op die tijden uit het ov te weren.

Dat heeft niet zo veel zin als die studenten alsnog om 9 uur in de banken moeten zitten, want dan bestaat die reisvraag nog steeds, en is het alleen de vraag of de studenten de poen willen opbrengen om daar aanwezig te willen zijn. Dat lijkt me vooral een theoretische discussie want ik mag toch hopen dat de universiteiten en hogescholen het niet daarop willen laten aankomen.

Het weren van studenten uit de spits doe je vooral door de noodzaak om (op bepaalde tijden) lijfelijk te komen opdagen zo veel mogelijk te beperken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Basisdienstregeling

Bericht door sirvinniei »

DingeZ schreef:Wat was ook al weer de clou van deze discussie? -o-
Iets met OV
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Z2N »

nvdw schreef:De discussie ging volgens mij over het 'buiten werking stellen' van het studentenreisproduct in de spits om die groep op die tijden uit het ov te weren.

Dat heeft niet zo veel zin als die studenten alsnog om 9 uur in de banken moeten zitten, want dan bestaat die reisvraag nog steeds, en is het alleen de vraag of de studenten de poen willen opbrengen om daar aanwezig te willen zijn. Dat lijkt me vooral een theoretische discussie want ik mag toch hopen dat de universiteiten en hogescholen het niet daarop willen laten aankomen.

Het weren van studenten uit de spits doe je vooral door de noodzaak om (op bepaalde tijden) lijfelijk te komen opdagen zo veel mogelijk te beperken.
Het argument van PHS ging ietsjes verder, namelijk:
PHS schreef:het studentenreisproduct mag ook worden stopgezet zolang de universiteiten e.d. dicht zijn. Het werkt alleen maar plezierreisjes in de hand als je het laat doorlopen.
PHS verkondigde dat studenten-OV stopgezet moest worden, omdat dat abonnement nu alleen voor pretreisjes gebruikt wordt. Voor de studenten die nog wel stage lopen, of andere legitieme redenen hebben om nu het OV gebruiken, verkondigde PHS:
PHS schreef:Er is altijd wel een kleine groep die buiten de boot valt, deze studenten moeten het dan maar even uit eigen zak betalen. Dan moet prima lukken; studenten klagen wel dat ze geen inkomsten meer hebben uit bijbaantjes etc., maar ondertussen gaan ze ook niet meer uit, dus dat heft elkaar wel redelijk op.
Studenten zouden juist nu prima zelf voor het eigen OV kunnen betalen als ze wel moeten reizen. De onderbouwing van dat argument duurt nu al twee pagina's, omdat PHS aan het eigen standpunt blijft vasthouden dat omdat hij rijke studenten kent, alle studenten geld hebben om de trein te betalen. Dat de statistiek van het Nibud iets anders zegt betekent daarom dat de statistiek niet klopt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Chrysa »

Studenten-ov afschaffen en dat geld direct uitkeren aan de studenten dan maar? Voor 95 euro per maand kan je best aardig rijden, en ben je meteen van de drukte in het OV af. *O*
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Basisdienstregeling

Bericht door sirvinniei »

Op een solex zeker? :X
Ik heb geen onderschrift
PHS

Re: Basisdienstregeling

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Wubbo »

PHS schreef:
Wubbo schreef:Waarom? Waarom mag je de "normale" luxe uitgaven (concertje, terrasje, shoppen) wel meerekenen maar de huidige "luxe" uitgaven niet? Dat is niet consequent.
Het is wel consequent als je wil berekenen of de coronacrisis je geld kost of je juist geld oplevert. Je wil dan alleen rekening houden met de besparingen en uitgaven die verband houden met de crisis. Het gaat dus om de uitgaven die je niet meer kan, mag of wil doen vanwege de beperkingen - het concertje, terrasje, shoppen - en de uitgaven die je nu maakt als gevolg van het thuiszitten - de hogere gas- en waterrekening, de extra cartridges voor de printer enz.

Het probleem van de luxe-uitgaven die je nu doet, is dat die niet rechtstreeks voortkomen uit de crisis. Als je geld overhoudt, kun je immers besluiten om dat weer aan andere zaken uit te geven. Als je nu je tuinhuis gaat schilderen omdat je thuiszit en niets anders te doen hebt, kan je het feit dat je deze maakt wel enigszins op de coronacrisis terugvoeren, maar ook weer niet, want misschien had je het anders wel tijdens de zomervakantie gedaan of gelaten - het is niet zo dat je nu verplicht bent om je tuinhuis te schilderen. Het ontbreekt dus aan een rechtstreeks causaal verband met de coronacrisis. Zou je dit soort uitgaven meenemen in je berekening, dan zou die zeer vertekenen, althans dat is mijn opvatting.
Nee, het is nog steeds niet consequent. Een concert zou je ook kunnen laten als je er het geld niet voor (over) hebt. Ik voelde me de afgelopen jaren in ieder geval niet verplicht om naar een concert te gaan, op een terras te gaan zitten of te shoppen. Dat zijn allemaal dingen waar ik bewust voor heb gekozen om ze te doen of niet te doen, net als het huidige schilderen van de boekenkast. Of de coronacrisis me geld kost of geld oplevert is ook niet de vraag, we begonnen met jouw stelling dat mensen nu veel minder uitgeven en dat is niet zo. In ieder geval niet in mijn geval en gezien de rijen voor de bouwmarkt en het tuincentrum en de recordomzetten in de supermarkt ben ik niet de enige die zijn geld nu op een andere manier aan het besteden is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Z2N »

PHS schreef:
Z2N schreef:omdat PHS aan het eigen standpunt blijft vasthouden dat omdat hij rijke studenten kent, alle studenten geld hebben om de trein te betalen
Neem je het mij nu kwalijk dat ik bij mijn eigen standpunt blijf? _O-
Ik neem het je kwalijk dat je je eigen ervaring als een algemeenheid probeert te verkondigen, zelfs als peer-reviewed onderzoek het tegendeel zegt. Dat je niet wil toegeven dat je iets zei dat niet klopte is een zwakte.

PHS schreef: En je legt mij woorden in de mond. Ik heb nooit beweerd dat alle studenten geld hebben om de trein te betalen; in werkelijkheid heb ik dit gezegd over rijke en arme studenten:
PHS schreef:Studenten zijn, algemeen gesproken, helemaal niet arm. Er zijn arme studenten, voor wie we dan ook voorzieningen hebben getroffen, maar de meeste studenten staan financieel zorgeloos in het leven, inderdaad omdat ze veel lenen en/of financiële ondersteuning krijgen van hun ouders.
Ik had er al naar gelinkt geloof ik, maar ook hier heeft het Nibud onderzoek naar gedaan (en anders, hier de link). De gemiddelde student ontvangt 165 euro per maand van de ouders, verdient 409 euro met een bijbaan, en krijgt 559 euro van het DUO (lening en evt aanvullende beurs). Mijn punt was dat door de huidige coronacrisis veel studenten geen of minder inkomen krijgen vanuit een bijbaan: studenten werken gemiddeld vaker in branches die nu zwaar getroffen worden, vaker met nulurencontracten of contracten met minder contracturen dan daadwerkelijk gewerkt worden, en zelfs al hebben studenten een inkomen dat valt onder de NOW-regeling, zijn ze kwetsbaarder voor het verliezen van hun baan door faillissementen. Buiten coronatijden hebben studenten in Nederland het best prima, maar om nu, als studenten financiëel verhoudingsgewijs zwaar geraakt worden, de geldigheid van het studentenreisproduct waar zij in theorie zelf voor betalen te schrappen onder het mom van het 'beperken van pretreisjes', dat is een keuze die ik niet zou maken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Basisdienstregeling

Bericht door trolly »

PHS schreef:Ik blijf mij erover verbazen dat jij er altijd als de kippen bij bent om mij erop te wijzen dat mijn stellingen - in jouw ogen - niet of onvoldoende zijn onderbouwd, terwijl je het jezelf permitteert om - voor de zoveelste keer - allerlei ongefundeerde beschuldigingen te uiten zonder die te voorzien van ook maar het begin van een uitleg :neg:
Verbaas je niet langer: er is een oorzakelijk verband. Op het moment dat jij echt onbedaarlijke nonsens uitkraamt en je geen enkele stijlfiguur schuwt om je losse flodders een schijn van geloofwaardigheid te verschaffen (inclusief gebruik van elke mogelijke drogreden waarvan je het gebruik zegt te verwerpen) dan wijs ik je daar graag op. Dat is — anders dan je ongetwijfeld denkt — niet omdat ik een persoonlijke wrok tegen jouw persoontje koester, maar omdat discussies wat mij betreft netjes gevoerd dienen te worden. Op grond van ervaring ben ik ervan overtuigd dat je op dat gebied nog een stevige leercurve te doorlopen hebt, en ik ben graag bereid je daar aan te blijven herinneren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Tom024 »

Je speelt inderdaad erg makkelijk de Calimero-kaart PHS. Dat is misschien ook een leeftijdsdingetje.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Basisdienstregeling

Bericht door sirvinniei »

Ik wacht op het moment dat er een moderator ingrijpt :roll:
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Suus »

Dat er massaal geld is uitgegeven in de bouwmarkten kan ik bevestigen. Niet omdat ik er zelf geld heb uitgegeven, maar omdat mijn broer zich in zijn bouwmarkt helemaal te pletter werkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Basisdienstregeling

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef: (..)Ik werk nu vanuit huis en geef meer geld uit dan normaal:

- De verwarming is de hele dag aan in plaats van uit, de gasrekening is dus omhoog gegaan
- Ik verbruik meer elektriciteit
- Ik verbruik meer water
Jij hebt je voorschotbedrag al naar boven toe aangepast?

Want dat direct jouw gasrekening omhoog gegaan is.. lijkt mij sterk. Je zal meer verbruiken..maar de verrekening volgt nog (tenzij je net de jaarafrekening gehad hebt.. dan kán er een stukje 'corona verbruik' tussen zitten, lijkt mij.

Daarnaast.. het was een zachte winter afgelopen seizoen.. dus wat je toen bespaart hebt.(op het voorschot) zal je nu eerst moeten verstoken voordat er extra kosten komen. :wink:
Wubbo schreef: (..)
- Ik geef meer uit aan eten (normaal eet ik mijn bammetjes achter mijn bureau, nu neem ik meer tijd om te lunchen en neem ik iets anders dan een boterham met pindakaas)
- Uit eten gaan is ingeruild voor thuis uitgebreider koken en vaker thuis laten bezorgen
Dit zijn keuzes. Je kán ook thuis een bammetje achter de werkplek oppeuzelen. :lol:


Wubbo schreef:(..)
- Minder vaak vrienden op bezoek te eten wordt gecompenseerd door minder vaak op bezoek te gaan bij vrienden om daar te eten


Grappig, doet mij denken aan een opmerking van mijn moeder, járen geleden, over de frequente koffiebezoeken van een bevriend (toen nog (A) ) bij ons thuis:
Ja, als zij veel op de koffie gaan.. spaar je thuis mooi een paar pakken koffie uit.


Wubbo schreef: - Nu ik meer thuis ben heb ik tijd om klussen op te pakken die ik normaal niet zou doen, dus heb ik geld uitgegeven bij het tuincentrum en de bouwmarkt
Eens moest die klus gedaan worden.. dus dit is een incidentele post. Maar zorgt wel voor een uitgave op dit moment.
Wubbo schreef: - Mijn museumjaarkaart loopt gewoon door dus daar geef ik niet minder aan uit
Goed bezig :pos: :D

~~~~~~~~~~~~~~~
Volgens mij is dat Nibud rapport ongeveer net zo iets als de koopkrachtplaatjes van het CPB / kabinet / Tweede Kamer.
Geinige cijfertjes.. maar wie heeft er daadwerkelijk een jaargang precies volgens de koopkrachtberekening kunnen leven?
Maar heel weinig mensen, denk ik. Iedere situatie is vaak toch nét weer een slagje anders.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Basisdienstregeling

Bericht door nvdw »

PHS schreef:Je geeft onder verwijzing van het Nibud-onderzoek aan dat wat ik zei niet klopte, maar het Nibud-onderzoek kan toch niet aantonen dat mijn ervaringen ernaast zitten?
LOL
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Basisdienstregeling

Bericht door trolly »

PHS schreef:Het is een gotspe dat je hier stelt dat discussies netjes gevoerd dienen te worden. Ik zou zeggen: begin bij jezelf.
:roll:

Telkens maar weer die jij-bakken, PHS — als je graag wil kibbelen, verzin dan iets origineels. Wel weer opvallend dat je opnieuw de essentie weet te missen:
trolly schreef:maar omdat discussies wat mij betreft netjes gevoerd dienen te worden.
Als dat wat jou betreft niet hoeft: doe je ding, maar wees niet verrast als het halve forum over je heen valt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Durashift »

Jij vind van jezelf dat je de discussie netjes voert, trolly?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Basisdienstregeling

Bericht door trolly »

Ja.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Wubbo »

PHS schreef:Mijn stelling is dat werknemers wiens loon wordt doorbetaald geld uitsparen, niet dat zij minder uitgeven. Het verschil tussen uitsparen en uitgeven is een kleine, maar belangrijke nuance. Als mensen het geld dat ze uitsparen weer uitgeven, dan maakt de coronacrisis zoals je zegt weinig uit voor het geld dat naar de spaarrekening vloeit, maar dat is niet waarin ik ben geïnteresseerd. Wij berekenen dus hele andere zaken en zo zijn we dus ook op onze eigen manieren consequent in waar we naar kijken.
Ik snap niets van wat je probeert te zeggen of wat je probeert aan te tonen. Ja, ik bespaar geld op sommige dingen, maar daar staan andere dingen tegenover. De invulling van vrije tijd is veranderd door de coronamaatregelen. Het ligt wat mij betreft niet voor de hand dat mensen alle tijd die ze nu over hebben zittend op de bank doorbrengen, maar mensen zoeken iets op dat wel kan. Ze kopen een puzzel, gaan naar de bouwmarkt, kopen een boek, kopen een mountainbike, etcetera. Dat moet je volgens mij afwegen tegen wat mensen daarvoor uitgaven aan vrijetijdsbesteding. Weglaten en doen alsof het er niet is is geen eerlijke vergelijking.
Durashift schreef:Want dat direct jouw gasrekening omhoog gegaan is.. lijkt mij sterk. Je zal meer verbruiken..maar de verrekening volgt nog (tenzij je net de jaarafrekening gehad hebt.. dan kán er een stukje 'corona verbruik' tussen zitten, lijkt mij.

Daarnaast.. het was een zachte winter afgelopen seizoen.. dus wat je toen bespaart hebt.(op het voorschot) zal je nu eerst moeten verstoken voordat er extra kosten komen. :wink:
We wonen net iets meer dan een jaar in dit huis, dus we zitten nog erg op het gemiddelde qua voorschot. En ik kan doen alsof de rekening voor gas, water en licht niet komt maar hij komt wel, en is substantieel zag ik in de maandrapportage.
Durashift schreef:
Wubbo schreef: (..)
- Ik geef meer uit aan eten (normaal eet ik mijn bammetjes achter mijn bureau, nu neem ik meer tijd om te lunchen en neem ik iets anders dan een boterham met pindakaas)
- Uit eten gaan is ingeruild voor thuis uitgebreider koken en vaker thuis laten bezorgen
Dit zijn keuzes. Je kán ook thuis een bammetje achter de werkplek oppeuzelen. :lol:
Ja, dat zijn keuzes, net als dat het voor de coronatijd keuzes waren om wel of niet naar een concert of een terras te gaan.
Durashift schreef:
Wubbo schreef: - Nu ik meer thuis ben heb ik tijd om klussen op te pakken die ik normaal niet zou doen, dus heb ik geld uitgegeven bij het tuincentrum en de bouwmarkt
Eens moest die klus gedaan worden.. dus dit is een incidentele post. Maar zorgt wel voor een uitgave op dit moment.
Ja, het is een incidentele post. Maar of de klusjes anders ooit gedaan zouden worden is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. En als we nu schilderen in plaats van over 2 jaar moet de volgende schilderbeurt ook eerder, dus wat dat betreft blijft de uitgave staan.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

Durashift schreef: Volgens mij is dat Nibud rapport ongeveer net zo iets als de koopkrachtplaatjes van het CPB / kabinet / Tweede Kamer.
Geinige cijfertjes.. maar wie heeft er daadwerkelijk een jaargang precies volgens de koopkrachtberekening kunnen leven?
Maar heel weinig mensen, denk ik. Iedere situatie is vaak toch nét weer een slagje anders.
Stellen die rapporten dan ook dat hele groepen tot de euro nauwkeurig volgens hun modellen kunnen leven, of juist een gemiddelde weergave zijn? Ik denk dat die rapporten eerder bedoeld zijn zodat beleidsmakers en politici de impact van maatregelen voor bepaalde groepen kunnen volgen en die eventueel kunnen aanpassen.
Beul van de blindegeleidelijn
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Jeroen78 »

Chrysa schreef:
PHS schreef:Veruit de meeste stages zijn geannuleerd, ik ken niemand die nu nog stage loopt. Er is altijd wel een kleine groep die buiten de boot valt, deze studenten moeten het dan maar even uit eigen zak betalen. Dan moet prima lukken; studenten klagen wel dat ze geen inkomsten meer hebben uit bijbaantjes etc., maar ondertussen gaan ze ook niet meer uit, dus dat heft elkaar wel redelijk op.
4 jaar op dit forum en ik heb nog nooit zo'n kutargument gelezen hier. :shock:
Klopt je hebt ook studenten die uit gezinnen met lagere inkomens komen of ouders die niet willen betalen. Voor hen is het schrappen van het reisproduct een ramp. Ik kan prima een tijd niet reizen... (Dat dagje Maastricht komt wel weer)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten