Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 5158
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Berichtdoor VIRM » vr 19 jun 2020, 10:22

huibf schreef:
Suus schreef:De zeer korte kering in Venlo is geen onverdeeld succes. Nu in tijden van Corona lijkt het vrij goed te gaan, maar in verhouding tot het aantal keren dat ik in Venlo ben geweest de afgelopen 18 maanden is het aantal overstappen dat ik in Eindhoven door die te korte kering in Venlo heb gemist meer dan een handvol. Op de lijn Eindhoven - Venlo is er een druk goederenvervoer en de lijn/het materieel aldaar is erg gevoelig voor.


Ik reis dagelijks op dit traject en moet eigenlijk zeggen dat de treinen over het algemeen zeer stipt zijn. Ik denk zelfs dat de stiptheid nog nooit zo goed was. Of de korte kering invloed heeft op een slechtere dienstuitvoering vraag ik me af. Uiteraard is een langere stop, dus altijd beter om vertragingen eruit te halen.
Vertragingen die er zijn zijn vaak door defect materieel (sprinter) en goederentreinen of het vreemde besluit om de sprinter in te korten tot Helmond en daar te keren. Dat geeft namelijk altijd ellende met als gevolg opstoppingen en wel grote vertragingen.


Wordt er niet regelmatig geklaagd over de gemiste overstappen van en naar de 1100 in Eindhoven?
Beul van de blindegeleidelijn

huibf
Berichten: 3505
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Berichtdoor huibf » za 20 jun 2020, 09:19

Dat weet ik niet. Maar ik ervaar geen vertraging en hij komt vaak stipt aan.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12661
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Berichtdoor Vinny » za 20 jun 2020, 11:42

teun schreef:
Vinny schreef:Het lijkt me duidelijk dat de IC alleen in Heerenveen stopt en de sprinter de tussengelegen stations gaat bedienen.


heb je daar ook een bron voor?

De provincie betaalt voor twee sprinters per uur; dat staat regelmatig in de Leeuwarder Courant te lezen: Deze worden doorgetrokken naar Zwolle als de Knoop Herfte gereed is. De NS kan op zich met de intercity nog wat schuiven, maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

teun
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Berichtdoor teun » za 20 jun 2020, 11:52

Hoe moet dat verklaren dat de IC voortaan alleen nog maar in Heerenveen zou stoppen?

Dennenboom
Berichten: 1041
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Berichtdoor Dennenboom » za 20 jun 2020, 13:38

Kan alleen een verklaring zijn als het alleen op Friesland betrekking heeft. Daar is Heerenveen inderdaad de enige tussenstop voor de Intercity.

VIRM
Berichten: 5158
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Berichtdoor VIRM » di 07 jul 2020, 07:28

Vijf regionale vervoerders stappen naar de bestuursrechter, omdat zij vinden dat het besluit van de staatssecretaris in strijd is met Europees recht:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/06/vervoerders-beginnen-procedure-in-brussel-vanwege-monopolie-voor-ns-a4005166
Beul van de blindegeleidelijn

Tom024
Berichten: 1175
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Berichtdoor Tom024 » di 07 jul 2020, 11:54

En ook een gesprek met Hettinga (Arriva) en Eringa (Trandev) in NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/06/ve ... g-a4005152

Dezelfde argumenten als altijd, en de boter was ook deze week weer in de aanbieding.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten