Dienstregeling 2009

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Za 11 Okt 2008, 23:08

Ja gek kaartje. Alsof er tegenwoordig een magische verbindingsboog is naar Szczecin zonder Berost aan te doen. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor reisthijs » Zo 12 Okt 2008, 16:53

meltrain schreef:Eigenlijk doelde ik vooral op het stuk Berlin Hbf-Berlin Ostbhf. :wink:

De situatie is niet anders dan op de huidige kaart. Dat doorrijden naar Ostbhf zal nu ook wel voornamelijk zo zijn omdat keren op Hbf niet zo handig is, aan die situatie zal niks veranderen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor reisthijs » Zo 12 Okt 2008, 17:11

NS-Reiziger schreef:Ja gek kaartje. Alsof er tegenwoordig een magische verbindingsboog is naar Szczecin zonder Berost aan te doen. :D

En toch klopt het, die trein rijdt namelijk een andere route door Berlijn, en stopt op Hbf tief (waar de andere 140'en niet komen). Vanaf daar naar Szczecin kom je inderdaad niet langs Berost.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Zo 12 Okt 2008, 19:28

reisthijs schreef:En toch klopt het, die trein rijdt namelijk een andere route door Berlijn, en stopt op Hbf tief (waar de andere 140'en niet komen). Vanaf daar naar Szczecin kom je inderdaad niet langs Berost.
Weer wat geleerd, wist dit helemaal niet. Wordt de außenring ook nog eens gebruikt he. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Vinny » Zo 12 Okt 2008, 20:24

De trein stopt ook op Berlin Gesundbronnen en schijnt ergens kop te maken, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies waar... :oops:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor BR628 » Zo 12 Okt 2008, 20:25

Op Berlin Hbf tief wordt dus kopgemaakt. Was laatst ook op Bahn TV te zien in een Führerstandsmitfahrt.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Vinny » Zo 12 Okt 2008, 20:34

Code: Selecteer alles

   RE 5852       07:53    Berlin Zoologischer Garten
      07:57    07:59    Berlin Hbf
      08:01    08:02    Berlin Friedrichstr
      08:05    08:05    Berlin Alexanderplatz
      08:08    08:11    Berlin Ostbahnhof
      08:38    08:40    Bernau(b Berlin)
      08:53    08:55    Eberswalde Hbf
      09:10    09:12    Angermünde
      09:38    09:38    Tantow
            Tantow(Gr)
      09:55    09:56    Szczecin Gumience
      10:01       Szczecin Glowny

Overigens deze rechtstreekse verbinding tussen Berlijn en Stettin bestaat ook ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Daan » Zo 12 Okt 2008, 22:04

BR628 schreef:Op Berlin Hbf tief wordt dus kopgemaakt. Was laatst ook op Bahn TV te zien in een Führerstandsmitfahrt.
Staat ie daar nog ergens op de website?

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Zo 12 Okt 2008, 22:52

BR628 schreef:Op Berlin Hbf tief wordt dus kopgemaakt. Was laatst ook op Bahn TV te zien in een Führerstandsmitfahrt.

Wat een gedoe. Scheelt dat zoveel tijd tegenover het beetje omrijden via Berost, wat ook nog eens dienstregelingstechnisch duidelijker is, omdat dan alle 140's Berost aandoen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Vinny » Zo 12 Okt 2008, 23:27

Check dit:

Code: Selecteer alles

      17:17    17:29    Berlin Hbf (tief)
      17:33    17:35    Berlin Gesundbrunnen
      17:48    17:50    Bernau(b Berlin)
      18:03    18:05    Eberswalde Hbf
      18:20    18:39    Angermünde
            Tantow(Gr)
      19:27    19:28    Szczecin Gumience
      19:35       Szczecin Glowny

Code: Selecteer alles

13.10.08      17:37   Berlin Hbf (tief)    5    RE 38396  - RegionalExpress
      17:42    Berlin Gesundbrunnen    
      17:56    Bernau(b Berlin)    
      18:11    Eberswalde Hbf    
      18:15    Britz    
      18:19    Chorin    
   «    18:30    Angermünde    1
Overstap
   »    18:39    Angermünde    3    IC 143  - InterCity
         Tantow(Gr)    
      19:28    Szczecin Gumience    
      19:35    Szczecin Glowny    

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 13 Okt 2008, 00:04

Nog wat veranderingen voor de richting België...

Mede op aandringen van BTTB en zustervereniging Rover komt er opnieuw een 17e treinpaar op de Beneluxverbinding: een vertrek na 22.00 uur van Brussel naar Rotterdam en een vroege ochtendtrein van Rotterdam naar Brussel. Na een heel pak klachten van reizigers drongen wij hier al in januari 2007 op aan. Spijtig dat de spoorwegen zo langzaam reageren, want veel klagers zijn al overgestapt op andere verkeersmodi. De IC-trein uit Rijsel, Kortrijk en Gent komt voortaan in Antwerpen-Centraal aan op niveau -1, zodat de loopafstand en het aantal trappen voor de aansluiting richting Nederland wordt beperkt.


De snelle IC Brussel – Maastricht zal enkele minuten eerder in Maastricht aankomen, waardoor er aansluiting naar Eindhoven en Amsterdam ontstaat, maar een stop in Leuven is voor de Luikse lobby binnen de NMBS hors de question.


Aangezien de Nederlandse stuurstandrijtuigen momenteel op hun laatste wielen rijden, moet de locomotief van de Beneluxtrein vanaf december in Brussel-Zuid altijd omlopen. Daar is blijkbaar wat meer tijd voor nodig dan er nu is en daarom was in de oorspronkelijke planning voorzien dat de Beneluxtrein niet meer in Mechelen en Brussel-Noord zou stoppen. Reizigers Internationaal deed zelfs een bestemmingsonderzoek om te weten of er misschien toch niet meer reizigers voor Brussel-Noord dan voor Brussel-Centraal zijn. Om onverklaarbare redenen blijft de Benelux uiteindelijk toch in de woonplaats van minister Vervotte stoppen, terwijl het belangrijke overstapstation Brussel-Noord wordt overgeslagen, waardoor reizigers uit Antwerpen en Nederland de aansluiting naar Namen en Luxemburg missen. Ook verslechtert de aansluiting naar de Europese wijk, waar veel reizigers heen willen. Durft er nog iemand "behoorlijk bestuur" in de mond te nemen?


Bron: BTTB.be
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor playertwo » Ma 13 Okt 2008, 00:58

Met andere woorden, de stuurstanden van de Benelux gaan er per 14 december uit, waardoor er weer ergens een aantal ICRm B-bakken vandaan moet worden gehaald om de treinen op sterkte te houden met 7 bakken?
Wordt er dan ook aan de serie 11.8 (de tractie) een grote revisie gegeven, of wordt deze aan de kant gezet, of blijft men daar nog wel mee aanmodderen?

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Geert » Ma 13 Okt 2008, 07:38

11.8 zal wel worden vervangen door de Traxxen die nu langzaamaan instromen, en de Traxx-locs kunnen toch niet met een ICR-Bs praten dus dat zal een reden zijn dat die er uitgaan. Overigens valt dat 'op hun laatste wielen rijden' ook wel mee, er zijn wel een aantal defecte Bs'en maar er staan ook een aantal Prio-stammen tegenover waarvan de stuurstroomkabels niet werken. Dan is het niet de schuld van een defecte Bs waardoor er omgelopen moet worden :P

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4452
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Daantje » Ma 13 Okt 2008, 08:33

Hmm, ik ben geloof ik blij dat ik niet meer in Leuven studeer. Je kunt dan niet meer in Mechelen en niet meer in Brussel Noord overstappen. :?
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Ma 13 Okt 2008, 10:22

In Mechelen geloof ik wel, of bedoelt men dat niet met het dorp van die minister?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor lint41 » Ma 13 Okt 2008, 11:10

De Bs'en hoeven er helemaal niet uit, aangezien ze ook als gewoon rijtuig kunnen meerijden ;) Alleen de cabine gaat sowieso buiten dienst.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor reisthijs » Ma 13 Okt 2008, 11:42

De Bs'en zullen onderhand wel een keer aan revisie toe zijn, in die zijn rijden ze dus 'op laatste wielen'. Ze zijn nog niet gemoderniseerd zoals de rest van ICR, en dat zal ook niet meer gebeuren. En als ze niet meer gereviseerd worden moeten ze dus wel uit de dienst gehaald worden, of ze nou nog bruikbaar zijn of niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Ma 13 Okt 2008, 12:30

En als we straks een volledig in dienst zijnde HSL hebben, zonder ICR-behoeftes, zouden we ze dan gereviseerd niet kunnen gebruiken in rijtuigstammetjes? :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Daan » Ma 13 Okt 2008, 13:07

In de binnenlandse dienst, met een 1700/1800? Dan zal je toch de hele stuurstand moeten verbouwen, aangezien die gemaakt is voor een 11.8.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Geert » Ma 13 Okt 2008, 13:16

Sowieso moeten dan de stuurstroomkabels aangepast worden (en dat is een vrij kostbare operatie), aangezien 1700 en 11.8 een totaal andere aansturing hebben. Het inzetten van een Benelux-Bs in een ICRm-compositie zou inhouden dat je niet meer in trek/duw-formatie kunt rijden en dat is toch ook niet helemaal de bedoeling lijkt me :P

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Ma 13 Okt 2008, 13:53

Nou ja als je toch het hele ding aan een revisie moet onderwerpen dan kan zo'n operatie er toch nog wel bij? Anders kun je niet echt uit de voeten met je overgebleven ICRm. Omlopen, 2 locs of bestaande stammetjes versterken. Laatste optie lijkt me dan het minst waarschijnlijk. Op zich zal het dan wel 2 locs worden, en zal het ICRm het ICK wel gewoon vervangen in de desbetreffende stammen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
dvdhoven
Berichten: 132
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 07:09
Contact:

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor dvdhoven » Ma 13 Okt 2008, 16:38

NS-Reiziger schreef:Weer wat geleerd, wist dit helemaal niet. Wordt de außenring ook nog eens gebruikt he. :P
Als de trein in Berlijn HBF kop maakt, dan komt hij niet op de Außenring. Hij kruist die alleen maar. Eerst bij Wustermark en dan bij Karow op weg naar Angermünde.
Als hij wel over Ostbahnhof was gegaan, dan had hij de Außenring wel gebruikt, nl de route wordt dan Lichtenberg, Biesdorfer Kreuz, Karower Kreuz.
Overigens wat nu Nordbahnhof heet, was eens het Stettiner Bahnhof. :)
Dick van den Hoven

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Ma 13 Okt 2008, 19:21

Ja, was mijn dag niet ofzo, weer in de verwarring. :P Dacht dat het ding vanaf Spandau noordelijker zou moeten gaan rijden om in Berlin Hbf tief te kunnen komen, maar dat valt mee nu ik een kaartje van het Pilzkonzept heb gevonden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Jurjen » Ma 13 Okt 2008, 20:11

Het ding buigt dan ook na Spandau af?

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Berichtdoor Ruben » Ma 13 Okt 2008, 20:25

Mjah klein stukje, natuurlijk niet naar Zoo. Maar het is geen Aussenring.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten