Pagina 4 van 8

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: za 11 okt 2008, 23:08
door Ruben
Ja gek kaartje. Alsof er tegenwoordig een magische verbindingsboog is naar Szczecin zonder Berost aan te doen. :D

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 16:53
door reisthijs
meltrain schreef:Eigenlijk doelde ik vooral op het stuk Berlin Hbf-Berlin Ostbhf. :wink:
De situatie is niet anders dan op de huidige kaart. Dat doorrijden naar Ostbhf zal nu ook wel voornamelijk zo zijn omdat keren op Hbf niet zo handig is, aan die situatie zal niks veranderen.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 17:11
door reisthijs
NS-Reiziger schreef:Ja gek kaartje. Alsof er tegenwoordig een magische verbindingsboog is naar Szczecin zonder Berost aan te doen. :D
En toch klopt het, die trein rijdt namelijk een andere route door Berlijn, en stopt op Hbf tief (waar de andere 140'en niet komen). Vanaf daar naar Szczecin kom je inderdaad niet langs Berost.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 19:28
door Ruben
reisthijs schreef:En toch klopt het, die trein rijdt namelijk een andere route door Berlijn, en stopt op Hbf tief (waar de andere 140'en niet komen). Vanaf daar naar Szczecin kom je inderdaad niet langs Berost.
Weer wat geleerd, wist dit helemaal niet. Wordt de außenring ook nog eens gebruikt he. :P

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 20:24
door Vinny
De trein stopt ook op Berlin Gesundbronnen en schijnt ergens kop te maken, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies waar... :oops:

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 20:25
door BR628
Op Berlin Hbf tief wordt dus kopgemaakt. Was laatst ook op Bahn TV te zien in een Führerstandsmitfahrt.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 20:34
door Vinny

Code: Selecteer alles

	RE 5852 		07:53 	Berlin Zoologischer Garten
		07:57 	07:59 	Berlin Hbf
		08:01 	08:02 	Berlin Friedrichstr
		08:05 	08:05 	Berlin Alexanderplatz
		08:08 	08:11 	Berlin Ostbahnhof
		08:38 	08:40 	Bernau(b Berlin)
		08:53 	08:55 	Eberswalde Hbf
		09:10 	09:12 	Angermünde
		09:38 	09:38 	Tantow
				Tantow(Gr)
		09:55 	09:56 	Szczecin Gumience
		10:01 		Szczecin Glowny 
Overigens deze rechtstreekse verbinding tussen Berlijn en Stettin bestaat ook ;)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 22:04
door Daan
BR628 schreef:Op Berlin Hbf tief wordt dus kopgemaakt. Was laatst ook op Bahn TV te zien in een Führerstandsmitfahrt.
Staat ie daar nog ergens op de website?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 22:52
door Ruben
BR628 schreef:Op Berlin Hbf tief wordt dus kopgemaakt. Was laatst ook op Bahn TV te zien in een Führerstandsmitfahrt.
Wat een gedoe. Scheelt dat zoveel tijd tegenover het beetje omrijden via Berost, wat ook nog eens dienstregelingstechnisch duidelijker is, omdat dan alle 140's Berost aandoen?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 23:27
door Vinny
Check dit:

Code: Selecteer alles

		17:17 	17:29 	Berlin Hbf (tief)
		17:33 	17:35 	Berlin Gesundbrunnen
		17:48 	17:50 	Bernau(b Berlin)
		18:03 	18:05 	Eberswalde Hbf
		18:20 	18:39 	Angermünde
				Tantow(Gr)
		19:27 	19:28 	Szczecin Gumience
		19:35 		Szczecin Glowny 

Code: Selecteer alles

13.10.08		17:37	Berlin Hbf (tief) 	5 	RE 38396  - RegionalExpress
		17:42 	Berlin Gesundbrunnen 	
		17:56 	Bernau(b Berlin) 	
		18:11 	Eberswalde Hbf 	
		18:15 	Britz 	
		18:19 	Chorin 	
	« 	18:30 	Angermünde 	1
Overstap
	» 	18:39 	Angermünde 	3 	IC 143  - InterCity
			Tantow(Gr) 	
		19:28 	Szczecin Gumience 	
		19:35 	Szczecin Glowny 	

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 00:04
door Daniel
Nog wat veranderingen voor de richting België...
Mede op aandringen van BTTB en zustervereniging Rover komt er opnieuw een 17e treinpaar op de Beneluxverbinding: een vertrek na 22.00 uur van Brussel naar Rotterdam en een vroege ochtendtrein van Rotterdam naar Brussel. Na een heel pak klachten van reizigers drongen wij hier al in januari 2007 op aan. Spijtig dat de spoorwegen zo langzaam reageren, want veel klagers zijn al overgestapt op andere verkeersmodi. De IC-trein uit Rijsel, Kortrijk en Gent komt voortaan in Antwerpen-Centraal aan op niveau -1, zodat de loopafstand en het aantal trappen voor de aansluiting richting Nederland wordt beperkt.
De snelle IC Brussel – Maastricht zal enkele minuten eerder in Maastricht aankomen, waardoor er aansluiting naar Eindhoven en Amsterdam ontstaat, maar een stop in Leuven is voor de Luikse lobby binnen de NMBS hors de question.
Aangezien de Nederlandse stuurstandrijtuigen momenteel op hun laatste wielen rijden, moet de locomotief van de Beneluxtrein vanaf december in Brussel-Zuid altijd omlopen. Daar is blijkbaar wat meer tijd voor nodig dan er nu is en daarom was in de oorspronkelijke planning voorzien dat de Beneluxtrein niet meer in Mechelen en Brussel-Noord zou stoppen. Reizigers Internationaal deed zelfs een bestemmingsonderzoek om te weten of er misschien toch niet meer reizigers voor Brussel-Noord dan voor Brussel-Centraal zijn. Om onverklaarbare redenen blijft de Benelux uiteindelijk toch in de woonplaats van minister Vervotte stoppen, terwijl het belangrijke overstapstation Brussel-Noord wordt overgeslagen, waardoor reizigers uit Antwerpen en Nederland de aansluiting naar Namen en Luxemburg missen. Ook verslechtert de aansluiting naar de Europese wijk, waar veel reizigers heen willen. Durft er nog iemand "behoorlijk bestuur" in de mond te nemen?
Bron: BTTB.be

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 00:58
door playertwo
Met andere woorden, de stuurstanden van de Benelux gaan er per 14 december uit, waardoor er weer ergens een aantal ICRm B-bakken vandaan moet worden gehaald om de treinen op sterkte te houden met 7 bakken?
Wordt er dan ook aan de serie 11.8 (de tractie) een grote revisie gegeven, of wordt deze aan de kant gezet, of blijft men daar nog wel mee aanmodderen?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 07:38
door Geert
11.8 zal wel worden vervangen door de Traxxen die nu langzaamaan instromen, en de Traxx-locs kunnen toch niet met een ICR-Bs praten dus dat zal een reden zijn dat die er uitgaan. Overigens valt dat 'op hun laatste wielen rijden' ook wel mee, er zijn wel een aantal defecte Bs'en maar er staan ook een aantal Prio-stammen tegenover waarvan de stuurstroomkabels niet werken. Dan is het niet de schuld van een defecte Bs waardoor er omgelopen moet worden :P

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 08:33
door Daantje
Hmm, ik ben geloof ik blij dat ik niet meer in Leuven studeer. Je kunt dan niet meer in Mechelen en niet meer in Brussel Noord overstappen. :?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 10:22
door Ruben
In Mechelen geloof ik wel, of bedoelt men dat niet met het dorp van die minister?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 11:10
door lint41
De Bs'en hoeven er helemaal niet uit, aangezien ze ook als gewoon rijtuig kunnen meerijden ;) Alleen de cabine gaat sowieso buiten dienst.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 11:42
door reisthijs
De Bs'en zullen onderhand wel een keer aan revisie toe zijn, in die zijn rijden ze dus 'op laatste wielen'. Ze zijn nog niet gemoderniseerd zoals de rest van ICR, en dat zal ook niet meer gebeuren. En als ze niet meer gereviseerd worden moeten ze dus wel uit de dienst gehaald worden, of ze nou nog bruikbaar zijn of niet.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 12:30
door Ruben
En als we straks een volledig in dienst zijnde HSL hebben, zonder ICR-behoeftes, zouden we ze dan gereviseerd niet kunnen gebruiken in rijtuigstammetjes? :)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 13:07
door Daan
In de binnenlandse dienst, met een 1700/1800? Dan zal je toch de hele stuurstand moeten verbouwen, aangezien die gemaakt is voor een 11.8.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 13:16
door Geert
Sowieso moeten dan de stuurstroomkabels aangepast worden (en dat is een vrij kostbare operatie), aangezien 1700 en 11.8 een totaal andere aansturing hebben. Het inzetten van een Benelux-Bs in een ICRm-compositie zou inhouden dat je niet meer in trek/duw-formatie kunt rijden en dat is toch ook niet helemaal de bedoeling lijkt me :P

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 13:53
door Ruben
Nou ja als je toch het hele ding aan een revisie moet onderwerpen dan kan zo'n operatie er toch nog wel bij? Anders kun je niet echt uit de voeten met je overgebleven ICRm. Omlopen, 2 locs of bestaande stammetjes versterken. Laatste optie lijkt me dan het minst waarschijnlijk. Op zich zal het dan wel 2 locs worden, en zal het ICRm het ICK wel gewoon vervangen in de desbetreffende stammen.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 16:38
door dvdhoven
NS-Reiziger schreef:Weer wat geleerd, wist dit helemaal niet. Wordt de außenring ook nog eens gebruikt he. :P
Als de trein in Berlijn HBF kop maakt, dan komt hij niet op de Außenring. Hij kruist die alleen maar. Eerst bij Wustermark en dan bij Karow op weg naar Angermünde.
Als hij wel over Ostbahnhof was gegaan, dan had hij de Außenring wel gebruikt, nl de route wordt dan Lichtenberg, Biesdorfer Kreuz, Karower Kreuz.
Overigens wat nu Nordbahnhof heet, was eens het Stettiner Bahnhof. :)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 19:21
door Ruben
Ja, was mijn dag niet ofzo, weer in de verwarring. :P Dacht dat het ding vanaf Spandau noordelijker zou moeten gaan rijden om in Berlin Hbf tief te kunnen komen, maar dat valt mee nu ik een kaartje van het Pilzkonzept heb gevonden.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 20:11
door Jurjen
Het ding buigt dan ook na Spandau af?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 20:25
door Ruben
Mjah klein stukje, natuurlijk niet naar Zoo. Maar het is geen Aussenring.